Cliff BleszinskiW
Cliff Bleszinski

Cliff Bleszinski – współzałożyciel studia Boss Key Productions, wcześniej główny projektant gier komputerowych w firmie Epic Games. Stworzył między innymi gry: Unreal, Unreal Tournament, Dare to Dream, Jazz Jackrabbit, The Palace of Deceit: Dragon's Plight, Gears of War oraz Gears of War 2.

Ian BogostW
Ian Bogost

Ian Bogost – amerykański projektant gier komputerowych i wykładowca akademicki mieszkający w Atlancie, profesor na Georgia Institute of Technology. Kształcił się na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles oraz Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Ian Bogost tworzy gry o tematyce politycznej i społecznej.

Nolan BushnellW
Nolan Bushnell

Nolan Bushnell – amerykański przedsiębiorca, konstruktor i projektant gier komputerowych.

Tim CainW
Tim Cain

Tim Cain – producent, główny programista i jeden z najważniejszych projektantów gry komputerowej Fallout (1997). Pracował przez sześć lat w firmie Interplay, zanim założył z Leonardem Boyarskym i Jasonen Andersonem niezależne studio Troika Games. Pracując w Troice współtworzył gry takie jak: Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi (2001), Świątynia pierwotnego zła (2003) i Vampire: The Masquerade – Bloodlines (2004).

John CarmackW
John Carmack

John Carmack – amerykański programista, współzałożyciel firmy id Software. Carmack był głównym programistą przy grach: Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, Quake oraz sequelach Dooma i Quake'a.

Tom Chilton (producent gier)W
Tom Chilton (producent gier)

Tom Chilton – amerykański projektant gier komputerowych, obecnie pracujący w Blizzard Entertainment jako główny projektant gry World of Warcraft.

Samwise DidierW
Samwise Didier

Sam „Samwise” Didier – amerykański artysta pracujący dla Blizzard Entertainment na stanowisku dyrektora artystycznego.

Ron GilbertW
Ron Gilbert

Ron Gilbert – amerykański projektant gier komputerowych, programista i producent.

Amy HennigW
Amy Hennig

Amy Hennig – reżyser i scenarzystka gier komputerowych. Swoją pracę rozpoczęła współpracując przy tworzeniu gier na konsolę Nintendo Entertainment System gdzie odgrywała rolę designera w produkcji Michael Jordan: Chaos in the Windy City. Wkrótce po tym, rozpoczęła pracę w Crystal Dynamics, gdzie napisała scenariusz do gier z serii Legacy of Kain. Pracowała w Naughty Dog, gdzie napisała scenariusz do dwóch serii: Jak and Daxter oraz Uncharted. Od 3 kwietnia 2014 zatrudniona jest w studiu Visceral Games, gdzie pracuje nad grą rozgrywającą się w świecie Gwiezdnych wojen.

Todd HowardW
Todd Howard

Todd Howard – amerykański projektant i producent gier komputerowych. Obecnie reżyser i producent wykonawczy w Bethesda Game Studios, gdzie kieruje pracami nad seriami gier Fallout i The Elder Scrolls.

Jeffrey KaplanW
Jeffrey Kaplan

Jeffrey Kaplan – amerykański projektant gier komputerowych, od 2002 roku pracownik Blizzard Entertainment na stanowisku projektanta. Ponadto jest wiceprezesem Blizzarda. Projektant kilku części World of Warcraft i główny projektant serii Overwatch.

Jeff KinneyW
Jeff Kinney

Jeff Kinney – amerykański pisarz, rysownik, projektant gier online. Napisał między innymi serię książek pt. Dziennik cwaniaczka. W 2009 roku znalazł się na liście „Most Influential People” magazynu Time.

Ken LevineW
Ken Levine

Ken Levine – amerykański projektant gier komputerowych, współzałożyciel studia Irrational Games. Kierował pracami nad wielokrotnie nagradzaną grą komputerową BioShock; serwis Game Informer nazwał go gawędziarzem dekady, a serwis 1UP nadał mu w 2007 roku tytuł osoby roku.

Al LoweW
Al Lowe

Al Lowe, właśc. Albert W. Lowe – amerykański projektant gier komputerowych i kompozytor, związany z firmą Sierra On-Line, znany jest głównie jako twórca serii erotycznych gier przygodowych o Larrym Lafferze – Leisure Suit Larry.

American McGeeW
American McGee

American James McGee – amerykański projektant gier komputerowych.

Jordan MechnerW
Jordan Mechner

Jordan Mechner – amerykański programista gier, autor takich gier jak Karateka i Prince of Persia, a także producent filmowy i scenarzysta. Mieszka w San Francisco.

Robyn MillerW
Robyn Miller

Robyn Charles Miller – projektant gier komputerowych i kompozytor.

Rob PardoW
Rob Pardo

Rob Pardo „EnoYls” – amerykański projektant gier komputerowych, w latach 1997–2014 pracownik Blizzard Entertainment na stanowisku projektanta i producenta gier oraz dyrektora kreatywnego. Od 2016 dyrektor generalny Bonfire Studios.

Sandy PetersenW
Sandy Petersen

Sandy Petersen – amerykański projektant gier komputerowych i fabularnych.

Mike PondsmithW
Mike Pondsmith

Mike Pondsmith, właśc. Michael Alyn Pondsmith – amerykański projektant gier fabularnych, planszowych i komputerowych. Najbardziej znany ze swojego dorobku w ramach wydawnictwa R. Talsorian Games, gdzie od datowanych na 1982 r. początków firmy opracował większość jej linii produktowych. Pondsmith współtworzył takie linie gier fabularnych jak Mekton (1984), Cyberpunk (1988) i Castle Falkenstein (1994). Pracował także nad produktami dla TSR, w tym przy podręcznikach do Zapomnianych Krain i Krain Wschodu dla Dungeons & Dragons. Pracował również na różnych stanowiskach w przemyśle gier komputerowych i jest autorem lub współautorem kilku gier planszowych. Pondsmith wykładał także projektowanie gier na DigiPen Institute of Technology.

Steve RitchieW
Steve Ritchie

Steve Ritchie – amerykański projektant gier komputerowych i automatów do gry typu flipper. W trakcie swojej kariery pracował dla Atari Inc., Williams Electronics, Stern Pinball oraz Midway Games.

Brenda RomeroW
Brenda Romero

Brenda Louise Romero – amerykańska projektantka gier komputerowych. Urodzona w Ogdensburgu, Nowym Jorku, jest absolwentką Uniwersytetu Clarksona. Romero najbardziej znana jest z pracy nad serią Wizardry oraz The Mechanic is the Message. W przemyśle gier komputerowych jest od 1981 roku, a jej nazwisko figuruje na liście twórców 49 różnych tytułów.

John RomeroW
John Romero

John Romero, właśc. Alfonso John Romero – amerykański projektant gier komputerowych, współzałożyciel id Software i autor takich gier jak Wolfenstein 3D, Doom czy Quake.

Steve RussellW
Steve Russell

Steve Russell – amerykański programista i projektant gier komputerowych, znany jako autor pierwszego interpretera Lisp oraz gry Spacewar!.

Kellee SantiagoW
Kellee Santiago

Kellee Santiago – amerykańska projektantka i producentka gier komputerowych pochodzenia wenezuelskiego, współzałożycielka i prezes Thatgamecompany w latach 2006–2012. Santiago wychowywała się w Richmond w stanie Wirginia, gdzie od dziecka grała w gry komputerowe; do eksperymentowania z komputerami została zachęcona przez jej ojca, inżyniera oprogramowania. Podczas studiów na Tisch School of the Arts w ramach New York University wykazała aktywność w kinie eksperymentalnym, a swoje zainteresowania kontynuowała poprzez zdobycie stopnia magistra na wydziale sztuk filmowych University of Southern California. Jednakże podczas pobytu na tej uczelni zaangażowała się też w tworzenie gier komputerowych; przyczyniła się do produkcji gry Cloud autorstwa Jenovy Chena w ramach projektu studenckiego. Sukces tego dzieła nakłonił ją oraz Chena do założenia po zakończeniu studiów spółki Thatgamecompany, której została prezesem.

Will WrightW
Will Wright

Will Ralph Wright – amerykański projektant gier komputerowych i współzałożyciel firmy Maxis. Zaprojektował gry symulacyjne: SimCity, The Sims, Spore.