
Advanced Access Content System (AACS) – technologia DRM odpowiedzialna za chronienie płyt HD DVD i blu-ray przed nieautoryzowanym kopiowaniem.

Denuvo, Denuvo Anti-Tamper – technologia antyingerencyjna opracowana przez firmę Denuvo Software Solutions GmbH, stworzona przez pracowników dawnego Sony DADC DigitalWorks odpowiedzialnych za zabezpieczenie SecuROM. Wbrew błędnemu przekonaniu, nie stanowi ona systemu zarządzania prawami cyfrowymi, ale swojego rodzaju tarczę ochronną dla nich, mającą zapobiegać łamaniu zabezpieczeń platform, takich jak Steam czy Origin.

Lenslok – zabezpieczenie antypirackie używane w grach i oprogramowaniu komputerowym na 8-bitowym Atari, Commodore 64, Sinclair ZX Spectrum, Sinclair QL, MSX i Amstrad CPC.

Origin – platforma firmy Electronic Arts pełniąca funkcję sklepu z grami w wersji cyfrowej oraz systemu kontroli dostępu do danych w formie cyfrowej (DRM). Pierwszym produktem udostępnionym w postaci cyfrowej w serwisie był dodatek do gry Battlefield 2 – Battlefield 2: Special Forces. Liczba zarejestrowanych użytkowników platformy sięgnęła ponad 50 milionów.

Region DVD lub też kod regionu – kod maszynowy przypisany czytnikom DVD jak i płytom DVD-Video, w zależności od strefy ekonomicznej. Regionalizacja dla płyt i czytników wideo jest swego rodzaju zabezpieczeniem przed piractwem, a przede wszystkim blokadą przed niekontrolowanym handlem filmami. Komercjalne aspekty zmuszają użytkowników do zakupu płyt w jednym regionie zgodnie z kodem regionalizacji swojego odtwarzacza. Polska znajduje się w regionie opisanym kluczem nr 2. System kodowy wspomagany był przez algorytm Content Scramble System.

Steam – platforma dystrybucji cyfrowej i zarządzania prawami cyfrowymi, system gry wieloosobowej oraz serwis społecznościowy stworzony przez Valve Corporation.

Uplay – platforma dystrybucji cyfrowej i zarządzania prawami cyfrowymi, system gry wieloosobowej oraz serwis społecznościowy stworzony przez Ubisoft. Usługa dostępna jest na platformach PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360, Facebook, iOS, Android, Windows Phone, OnLive oraz Nintendo eShop. Za jej pośrednictwem zakupić można gry wyprodukowane przez różne firmy, jednak wszystkie funkcje usługi wykorzystywane są jedynie przez gry Ubisoftu.