
Katarzynki – zlikwidowany przystanek kolejowy na terenie Katarzynek, dzisiejszej dzielnicy Opawy, a dawniej samodzielnej wsi. Znajdował się on na otwartym w 1909 roku i zlikwidowanym po II wojnie światowej odcinku linii kolejowej pomiędzy stacjami Pilszcz i Opava západ.

Kylešovice – przystanek kolejowy w Opawie, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach przy ulicy U Zastávky. Znajduje się na wysokości 260 m n.p.m. i leży na odcinku wspólnym linii 314 i 315.
Malé Hoštice – przystanek kolejowy w Malych Hošticach, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach. Znajduje się na wysokości 250 m n.p.m. i leży na linii kolejowej nr 317 łączącej Opawę z Hlučínem.

Opava východ – główna stacja kolejowa w Opawie, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach przy ulicy Janská 691/1. Znajduje się na wysokości 255 m n.p.m. i jest stacją początkową/końcową dla linii 310, 314, 315, 317 i 321.
Opava západ – stacja kolejowa w Opawie, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach przy ulicy Husova 204/19. Została otwarta w 1872. Znajduje się na wysokości 270 m n.p.m. i leży na linii kolejowej nr 310. W latach 1909 – 1945 istniała także linia łącząca ją ze stacją w Pilszczu.

Opava zastávka – przystanek kolejowy w Opawie, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach. Znajduje się na wysokości 250 m n.p.m. i leży na linii kolejowej nr 317 łączącej Opawę z Hlučínem.

Opava-Komárov – stacja kolejowa w Opawie, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach. Znajduje się na wysokości 245 m n.p.m. i leży na linii kolejowej nr 321. Powstała w 1855, wraz z otwarciem linii kolejowej. Po II wojnie światowej utworzono tu także posterunek odstępowy. W 1992 uzyskała status stacji kolejowej. Stacja sterowana jest zdalnie, ze stacji Ostrava-Svinov.

Vávrovice – przystanek kolejowy w Vávrovicach, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach. Znajduje się na wysokości 265 m n.p.m. i leży na linii kolejowej nr 310 łączącej Opawę z Ołomuńcem.

Vávrovice cukrovar – dawny przystanek kolejowy w Vávrovicach, w kraju morawsko-śląskim, w Czechach, na linii łączącej Opawę z Ołomuńcem. Przystanek występuje m.in. w rozkładach jazdy z 1918 i 1944 roku, nie ma już go natomiast w rozkładzie z 1988 roku.