
Lista oper Jacques’a Fromentala Halévy’ego – lista oper skomponowanych lub współstworzonych przez Jacques’a Fromentala Halévy’ego zawiera 38 dzieł.

Alcesta – opera Christopha Willibalda Glucka, w trzech aktach, do której libretto napisał Ranieri de’ Calzabigi. Jej premiera miała miejsce w Wiedniu 26 grudnia 1767 roku, zaś wersję francuską tej opery wystawiono po raz pierwszy w Paryżu 23 kwietnia 1776 roku.

Anacréon – – jednoaktowa opera-balet z roku 1757, później wykorzystana także jako III entrée opery-baletu Les Surprises de l’Amour . Typowa dla francuskiej tradycji operowej i dla twórczości Jeana-Philippe’a Rameau opera – balet skomponowana dla opery w Paryżu na sezon roku.

Armida – opera Jana Baptysty Lully’ego – tragedia muzyczna w pięciu aktach z prologiem, do której libretto napisał Philippe Quinault na podstawie renesansowego eposu Torquata Tassa Jerozolima wyzwolona. Jej premiera odbyła się w Paryżu 15 lutego 1686 roku.

Benvenuto Cellini – opera w trzech aktach.

Biała dama – trzyaktowa opera buffa. Libretto napisał Eugène Scribe, a muzykę François-Adrien Boieldieu.

Carmen – opera w 4 aktach francuskiego kompozytora Georges'a Bizeta z librettem Henriego Meilhaca i Ludovica Halévy'ego, opartym na noweli Prospera Meriméego o tym samym tytule.

Dardanus – opera Jeana-Philippe'a Rameau, składająca się z 5 aktów z prologiem.

Faust – pięcioaktowa opera Charles’a Gounoda do libretta Jules’a Barbiera i Michela Carrégo, luźno oparta na pierwszej części dramatu Johanna Wolfganga Goethego o tym samym tytule. Prapremiera utworu odbyła się 19 marca 1859 w Paryżu. Oryginalnym językiem libretta jest francuski.

Godzina hiszpańska – opera komiczna w jednym akcie Maurice’a Ravela, skomponowana w roku 1907 z tekstem Maurice’a Étienne’a Legranda. Jej prapremiera odbyła się w Paryżu 19 maja 1911 r., a premiera polska miała miejsce w Warszawie w roku 1925.

Hippolyte et Aricie – typowa dla francuskiej tradycji operowej i dla twórczości Jeana-Philippe’a Rameau opera skomponowana dla opery w Paryżu na sezon 1733 roku. Był to tak zwana tragedia liryczna - tragédie lyrique) - 5 aktów z prologiem. Druga wersja powstała w 1742 roku.
Huragan – opera Alfreda Bruneau z librettem Emila Zoli. Po raz pierwszy wystawiona została w Operze Komicznej w Paryżu 29 kwietnia 1901.
Ifigenia na Taurydzie lub Ifigenia w Taurydzie – opera z muzyką Christopha Willibalda Glucka i librettem Nicolas-François Guillarda, skomponowana w 1778 r. i wystawiona po raz pierwszy w paryskiej Académie Royale de Musique 18 maja 1779 r. Była 39. i przedostatnią operą Glucka; po Orfeuszu i Eurydyce jest najpopularniejszym dziełem scenicznym tego kompozytora.

Kastor i Polluks – tragedia liryczna składająca się z 5 aktów z prologiem. Pierwsza wersja pochodzi z 1737 roku, druga wersja z 1754 r. Skomponowana przez Jean-Philippe Rameau. Akcja nawiązuje do dwóch nierozłącznych braci znanych z mitów greckich Kastora i Polluksa.

Lakmé to opera w trzech aktach autorstwa Léo Delibes'a do francuskiego libretta Edmonda Gondineta i Philippe'a Gille'a, na podstawie noweli z 1880 roku Rarahu ou Le Mariage de Loti autorstwa Pierre'a Loti.

Lodoïska – komedia heroiczna autorstwa Luigiego Cherubiniego, w trzech aktach, do której libretto napisał Claude-François Fillette-Loraux. Jej prapremiera miała miejsce w Paryżu 18 lipca 1791 roku, zaś premiera polska w Warszawie w 1804 roku.

Luiza - czteroaktowa opera Gustave’a Charpentiera do własnego libretta kompozytora. Prapremiera utworu odbyła się 2 lutego 1900 w Opéra-Comique w Paryżu.

Medea – opera z muzyką Luigiego Cherubiniego i librettem François-Benoît Hoffmanna.

Mireille – opera francuska w 5 aktach, skomponowana przez Charles’a Gounoda do libretta Michela Carrégo, na podstawie prowansalskiego poematu Mirejo Frédérica Mistrala. Prapremiera odbyła się 19 marca 1864 roku w paryskim Théâtre-Lyrique.

Nieszpory sycylijskie - opera Giuseppe Verdiego w pięciu aktach.

Opowieści Hoffmanna – opera z muzyką Jacques’a Offenbacha, do libretta Jules’a Barbiera i Michela Carrégo opartego na opowiadaniach E.T.A. Hoffmanna. Szczytowe osiągnięcie w twórczości kompozytora znanego dzięki kilkudziesięciu stworzonym przez niego operetkom. Opera została skomponowana przez Offenbacha pod koniec życia i wystawiona dopiero po jego śmierci, w 1881 roku.

Poliuto – opera z muzyką Gaetana Donizettiego i librettem Salvatore Cammarano, skomponowana w 1838 roku dla neapolitańskiego Teatro San Carlo, lecz niewystawiona z powodu zakazu wydanego przez króla Ferdynanda II. W wersji francuskiej grand opéra, zatytułowanej Męczennicy wystawiona w 1840 roku w Paryżu. W wersji włoskiej, łączącej pierwotną z elementami opracowania francuskiego, wystawiona w Neapolu dopiero w 1848 roku.

Poławiacze pereł – trzyaktowa opera francuskiego kompozytora Georges'a Bizeta z 1863 roku. Libretto Michela Carré i Eugène Cormona przedstawia historię dozgonnej przyjaźni dwóch mężczyzn, zagrożonej przez miłość do tej samej kobiety, która jest kapłanką boga Brahmy.

Porwanie Europy – opéra-minute skomponowana przez Dariusa Milhauda z librettem Henri Hoppenota. Krótka, dziewięciominutowa jednoaktowa forma operowa; jej światowa prapremiera odbyła się 17 lipca 1927 w Stadthalle w Baden-Baden.

Porzucenie Ariadny Op.98, lub Opuszczenie Ariadny – opéra-minute, krótka, jednoaktowa forma operowa z muzyką Dariusa Milhauda, do której libretto oparte na mitologii greckiej napisał w wersji francuskiej Henri Hoppenot. Całość dzieła trwa około 6-7 minut. Światowa prapremiera utworu odbyła się 20 kwietnia 1928 w Staatstheater w Wiesbaden.

La statue czyli Statua – opera w trzech aktach i pięciu obrazach Ernesta Reyera do libretta Michaela Carrégo i Juliusza Barbiera, oparta na opowieściach z Księgi tysiąca i jednej nocy oraz sztuce karnawałowej La statue merveilleuse Alain-Renégo Lesage'a i Jacques-Philippe'a d'Ornevala.

Westalka – opera z muzyką Gaspare Spontiniego i librettem Victora-Josepha-Etienne'a de Jouy, wystawiona po raz pierwszy 15 grudnia 1807 w Paryżu.

Wyzwolenie Tezeusza – opéra-minute, do której muzykę skomponował Darius Milhaud, z librettem napisanym przez Henriego Hoppenota. Krótka, jednoaktowa forma operowa, jej długość wynosi około 10 minut. Światowa prapremiera utworu odbyła się 20 kwietnia 1928 w Staatstheater w Wiesbaden.