
Aeromarine AS – amerykański wodnosamolot pływakowy z początku lat 20. XX wieku zaprojektowany jako samolot myśliwski, ale w służbie United States Navy używany jako samolot obserwacyjny.

Boeing XP-4 – amerykański doświadczalny samolot myśliwski z lat 20., zbudowany w zakładach Boeinga na zamówienie United States Army Air Corps (USAAC). Samolot powstał w wyniku modyfikacji myśliwca Boeing PW-9 poprzez zainstalowanie nowego silnika. Osiągi nowego samolotu okazały się niezadowalające i nie wszedł on do produkcji seryjnej.

Boeing XP-7 – amerykański doświadczalny samolot myśliwski myśliwski z lat 20., wersja rozwojowa myśliwca Boeing PW-9D. Zbudowano tylko jeden prototyp.

Boeing XP-8 – doświadczalny amerykański samolot myśliwski zaprojektowany w zakładach Boeing w latach 20. dla United States Army Air Corps jako prywatna inicjatywa tej firmy. Samolot bazował w dużej mierze na wcześniejszym Boeing PW-9. Zbudowano tylko jeden prototyp, a jego postawie powstał udany myśliwiec pokładowy Boeing F2B-1.

Curtiss Export Hawk II − eksportowa wersja samolotu Curtiss F11C Goshawk. Eksportowany do wielu krajów świata, m.in. Boliwii, Kolumbii, Tajlandii czy Turcji.

Curtiss PN-1 – amerykański myśliwiec nocny zaprojektowany dla United States Army Air Service (USAAS) w jednostce US Army Engineering Division i zbudowany w zakładach Curtissa w 1920. Był to pierwszy i jedyny samolot USAAC noszący oznaczenie „PN”. Z trzech zamówionych egzemplarzy zbudowano dwa pierwsze z czego tylko jeden być może został oblatany. Samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Curtiss XP-31 Swift – prototypowy amerykański samolot myśliwski z okresu międzywojennego zaprojektowany w wytwórni Curtiss Aeroplane and Motor Company. W latach 30. maszyna wzięła udział w konkursie na nowy, jednopłatowy samolot myśliwski dla United States Army Air Corps (USAAC), w którym zwycięzcą została konstrukcja Boeing P-26 Peashooter.

Dayton-Wright USXB-1A – amerykański samolot myśliwski i obserwacyjny zaprojektowany w zakładach Armii Amerykańskiej Engineering Division i produkowany seryjnie w firmie Dayton-Wright Company, licencyjna wersja myśliwca Bristol F.2 Fighter z innym silnikiem i zmienioną konstrukcją kadłuba.

Dayton-Wright XPS-1 – jednomiejscowy, eksperymentalny myśliwiec przechwytujący zaprojektowany i zbudowany w zakładach Dayton-Wright Company na zamówienie United States Army Air Service (USAAC) w 1922. Samolot powstał jako wersja rozwojowa samolotu wyścigowego Dayton-Wright Racer. W jego konstrukcji zastosowano szereg nowatorskich rozwiązań, był to między innymi pierwszy samolot z chowanym podwoziem zaprojektowany dla Armii Amerykańskiej. Zbudowano trzy egzemplarze samolotu, które nie osiągnęły wymaganych przez Armię minimów osiągów i nie wszedł on do produkcji seryjnej.

Douglas XFD – prototypowy samolot myśliwski z początku lat 30. XX wieku zaprojektowany i zbudowany w zakładach Douglas Aircraft Company na zamówienie United States Navy (USN) na dwumiejscowy, pokładowy samolot myśliwski. Głównymi projektantami XFD byli James H. Kindelberger i Arthur Emmons Raymond, był to pierwszy samolot myśliwski zaprojektowany przez Douglasa. Pomimo dobrych osiągów samolot nie wszedł do produkcji seryjnej ponieważ USN straciła zainteresowanie dwumiejscowymi myśliwcami. Zbudowano tylko jeden prototyp.

Boeing F2B - amerykański dwupłatowy myśliwiec z lat 20. XX wieku, przeznaczony dla US Navy, używany m. in. przez grupę akrobacyjną Three Sea Hawks, znaną z latania w ciasnej formacji.

Grumman F3F – ostatni dwupłatowy samolot myśliwski w służbie US Navy. Zaprojektowany w zakładach Grummana jako następca myśliwca F2F, F3F wszedł do służby w 1936, a z dywizjonów bojowych został wycofany został pod koniec 1941 r.

Grumman FF – dwupłatowy samolot myśliwski Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych służący w latach 30. XX wieku; był to pierwszy amerykański myśliwiec z wciąganym podwoziem.

Vought FU - dwupłatowy myśliwiec zbudowany dla United States Navy pod koniec lat dwudziestych XX wieku.

Hall XFH – doświadczalny myśliwiec amerykański zbudowany na zamówienie United States Navy (USN) w firmie Hall-Aluminum Aircraft Corporation i zaprojektowany przez Charlesa Halla. XFH był pierwszym amerykańskim myśliwcem o metalowej, półskorupowej konstrukcji kadłuba. Samolot okazał się nieudany pod względem osiągów i właściwości pilotażowych, ostatecznie po kilku mniejszych wypadkach został stracony w czasie prób lądowania na lotniskowcu.

Boeing Model 15 - amerykański dwupłatowy, jednoosobowy myśliwiec z otwartą kabiną z lat 20. XX wieku, produkowany przez firmę Boeing. Model 15 służył w United States Army Air Service i w United States Navy jako samolot pokładowy.

Orenco B – prototypowy amerykański samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany na zamówienie Aviation Section, U.S. Signal Corps w zakładach Orenco w 1917. Był to jeden z pierwszych myśliwców zbudowanych w Stanach Zjednoczonych. Samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Aeromarine PG-1 – amerykański samolot wojskowy z początku lat 20. XX wieku zaprojektowany w zakładach Engineering Division należących do Aviation Section, U.S. Signal Corps (poprzedniku dzisiejszego United States Air Force i zbudowany w firmie Aeromarine. W ramach systemu oznaczeń samolotów United States Army Air Corps obowiązującego w latach 1919-24 był to jedyny samolot noszący oznaczenie „PG” i miał spełniać rolę samolotu myśliwskiego i bliskiego wsparcia powietrznego. W czasie oblatywania odkryto, że samolot miał złe właściwości pilotażowe i niezadowalające osiągi, z tych powodów porzucono dalsze prace rozwojowe nad nim i nie wszedł on do produkcji seryjnej. Zbudowano tylko trzy egzemplarze.

Seversky XP-41 - samolot myśliwski zaprojektowany w zakładach Seversky Aircraft na życzenie United States Army Air Corp (USAAC) jako wersja rozwojowa Seversky P-35. Równolegle z XP-41 powstał także XP-43 i to ten drugi samolot został wybrany do produkcji seryjnej.

Thomas-Morse MB-1 – prototypowy amerykański samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany na zamówienie Aviation Section, U.S. Signal Corps w 1917. Był to pierwszy samolot myśliwski zbudowanych w Stanach Zjednoczonych i pierwszy myśliwiec zaprojektowany w zakładach Thomas-Morse Aircraft. Powstały dwa egzemplarze tego samolotu, z czego jeden był przeznaczony wyłącznie do testów statycznych. Jednopłatowiec MB-1 był bardzo zaawansowanym samolotem jak na ten okres, ale z powodu zbyt słabej konstrukcji kadłuba został uszkodzony w pierwszym locie i nie wszedł do produkcji seryjnej.

Thomas-Morse MB-2 − prototypowy amerykański samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany na zamówienie United States Army Air Service w 1918. Był to jeden z pierwszych samolotów myśliwskich zbudowanych w Stanach Zjednoczonych i drugi myśliwiec po MB-1 zaprojektowany w zakładach Thomas-Morse Aircraft. Powstały dwa egzemplarze tego samolotu. Z powodu niezadowalających osiągów i problemów konstrukcyjnych nie wszedł do produkcji seryjnej.

Thomas-Morse MB-3 – amerykański samolot myśliwski z okresu międzywojennego. Dwupłatowy MB-3 został zaprojektowany w zakładach Thomas-Morse Aircraft, gdzie także zbudowano pierwszych 50 egzemplarzy tego samolotu. MB-3 stał się pierwszym standardowym myśliwcem rodzimej produkcji, który wszedł na wyposażenie United States Army Air Service (USAAS). Pomimo licznych wad i z powodu problemów związanych z innym myśliwcem Orenco D, w późniejszym czasie zamówiono jeszcze 200 egzemplarzy tego samolotu, które zostały zbudowane w zakładach Boeinga.

Thomas-Morse MB-7 – amerykański samolot wyścigowy z lat 20. XX wieku. Samolot został zamówiony przez United States Navy (USN). Był to zmodyfikowany samolot myśliwski typu Thomas-Morse MB-3, który był w tym czasie podstawowym myśliwcem sił lotniczych United States Army. Zbudowano dwa egzemplarze, jeden z nich wziął udział z wyścigach Pulitzer Trophy w 1921, ale uległ wypadkowi, drugi został wycofany w trakcie zawodów rok później.

Thomas-Morse XP-13 Viper – prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany i zbudowany w zakładach Thomas-Morse Aircraft jako prywatna inicjatywa tej firmy. Viper miał konstrukcję głównie metalową i był jednym z najbardziej udanych metalowych samolotów Thomas-Morse. Powstał tylko jeden egzemplarz, który został zakupiony przez United States Army Air Corps (USAAC), ale pomimo dobrych osiągów i własności pilotażowych samolot nie wszedł do produkcji seryjnej. Był to ostatni samolot, który powstał w firmie Thomas-Morse Aircraft. Viper został stracony w wyniku pożaru, który wybuchł na jego pokładzie w locie, a sama firma została przejęta przez Consolidated Aircraft Corporation.

Vought VE-7 – amerykański samolot szkolny i myśliwski, zaprojektowany w wytwórni Lewis & Vought Corporation w 1917. Używany przez United States Navy oraz United States Army Air Service. VE-7 był pierwszym samolotem, który wystartował z pokładu amerykańskiego lotniskowca.

Wedell-Williams XP-34 – niezrealizowany projekt amerykańskiego samolotu myśliwskiego zamówionego przez United States Army Air Corps w Weddell-Williams Air Service. Samolot miał bazować na samolotach wyścigowych Weddella i być najszybszym samolotem pościgowym Armii.

General Aviation XFA - amerykański dwupłatowy myśliwiec, zbudowany przez General Aviation dla US Navy.