AEG B.IW
AEG B.I

AEG B.I – niemiecki dwumiejscowy samolot rozpoznawczy, wyprodukowany w niewielkiej serii w 1914 r. Samolot był nieuzbrojony. Stał się podstawą dla kolejnych samolotów firmy AEG: AEG B.II, AEG B.III i następnie całej serii C.

AEG B.IIW
AEG B.II

AEG B.II - dwumiejscowy, dwupłatowy niemiecki samolot rozpoznawczy, wyprodukowany w niewielkiej serii w 1914. Wersja rozwojowa AEG B.I, od którego różnił się mniejszymi rozmiarami oraz nieco lepszymi osiągami. Samolot wszedł do użycia na przełomie 1914 i 1915 r., jednak ze względu na małą prędkość maksymalną oraz słabą ochronę załogi przed atakami z powietrza szybko został wycofany.

AEG C.IIW
AEG C.II

AEG C.II – niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej, będący ulepszoną wersją samolotu AEG C.I. Samolot był odpowiedzią firmy AEG na postulaty stworzenia samolotu zwrotniejszego od poprzednich modeli. C.II został oblatany w październiku 1915 r. W porównaniu z poprzednią konstrukcją, C.II miał zmodyfikowany kokpit oraz zamocowanie karabinu maszynowego, zamontowano także zaczepy dla umocowania 4 bomb po 10 kg każda.

AEG C.IIIW
AEG C.III

AEG C.III – niemiecki dwumiejscowy samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej, będący modyfikacją typu AEG C.II.

AEG C.IVW
AEG C.IV

AEG C.IV – niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej. Używany również w roli samolotu szturmowego i bombowego.

AEG C.VW
AEG C.V

AEG C.V – prototyp niemieckiego dwuosobowego samolotu rozpoznawczego z okresu I wojny światowej, będący modyfikacją samolotu AEG C.IV. Przeróbka polegała na zastąpieniu w pojedynczym egzemplarzu C.IV montowanego tam standardowo silnika Mercedes D.III o mocy 160 KM mocniejszym silnikiem Mercedes D.IV o mocy 220 KM. Jak się okazało, osiągi tak zmodyfikowanego samolotu były poniżej oczekiwań, a ponieważ w tym samym czasie testowano także bardziej udanego Albatrosa C.V dalszych prac nad konstrukcją nie prowadzono.

AEG C.VIW
AEG C.VI

AEG C.VI – prototyp niemieckiego dwuosobowego samolotu rozpoznawczego z okresu I wojny światowej, będący modyfikacją samolotu AEG C.IV. Przeróbka polegała m.in. na zastąpieniu standardowo montowanego w C.IV silnika Mercedes D.III o mocy 160 KM mocniejszym silnikiem Benz Bz.IV o mocy 220 KM. Zbudowano tylko dwa egzemplarze samolotu. Ze względu na niezadowalające osiągi produkcja seryjna nie została podjęta.

AEG C.VIIW
AEG C.VII

AEG C.VII – niemiecki dwuosobowy samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej, będący modyfikacją samolotu AEG C.IV. W grudniu 1916 r. przygotowane zostały dwa egzemplarze prototypowe nowego samolotu. Przeróbka polegała m.in. na zmniejszeniu wymiarów w stosunku do pierwotnej konstrukcji: samolot został skrócony, zmniejszono także jego rozpiętość o ok. 2 m. Obydwa prototypy miały podobną konstrukcję kadłuba i ogona, różniły się jednak przede wszystkim układem płatów. W jednym z samolotów obniżono górny płat w ten sposób, że znajdował się on bardzo blisko kadłuba. Dodatkowo w celu zmniejszenia oporów powietrza w samolocie tym zastosowano kołpak osłaniający śmigło. Ze względu na niezadowalające osiągi dalszych prac nad samolotami nie prowadzono.

AEG C.VIIIW
AEG C.VIII

AEG C.VIII – prototyp niemieckiego dwuosobowego samolotu rozpoznawczego z okresu I wojny światowej. Konstrukcję oparto na udanym samolocie AEG C.IV, wprowadzając do niej kilka poprawek i modyfikacji. Zachowano pierwotny silnik Mercedes D.III, jednak zmniejszono wymiary samolotu, dzięki czemu wzrosła prędkość maksymalna, ze 158 do 170 km/h. Przekonstruowano poza tym skrzydła, zmieniono usterzenie oraz w miejsce kolektora wydechowego z rurą odprowadzającą spaliny nad górny płat wprowadzono kolektory z boków kadłuba.

AEG C.VIII DrW
AEG C.VIII Dr

AEG C.VIII Dr – prototyp niemieckiego dwuosobowego samolotu rozpoznawczego z okresu I wojny światowej. Po zaniechaniu badań nad samolotem AEG C.VIII w grudniu 1917 r. podjęto próbę przebudowania tej konstrukcji na trójpłatowiec. Wraz z dodaniem trzeciego płata o 70 cm wzrosła rozpiętość samolotu. Dzięki zastosowaniu trzech płatów samolot zyskał na zwrotności, lecz jego prędkość maksymalna spadła do 165 km/h, nie poprawiła się poza tym, tak jak tego oczekiwano, szybkość wznoszenia.

AGO C.IW
AGO C.I

AGO C.I – niemiecki samolot rozpoznawczy z początkowego okresu I wojny światowej, produkowany od 1915 roku w zakładach AGO. Należał do pierwszej generacji niemieckich uzbrojonych samolotów rozpoznawczych. Był dwupłatem w nietypowym dla niemieckich samolotów układzie dwubelkowym z silnikiem pchającym.

AGO C.IVW
AGO C.IV

AGO C.IV – niemiecki samolot rozpoznawczy z końcowego okresu I wojny światowej, produkowany od 1917 roku w zakładach AGO.

Albatros C.IW
Albatros C.I

Albatros C.I - niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej, skonstruowany w firmie Albatros Werke.

Albatros C.IIIW
Albatros C.III

Albatros C.III – niemiecki dwupłatowy samolot wielozadaniowy z okresu I wojny światowej zbudowany w niemieckiej wytwórni Albatros-Werke GmbH w Berlinie.

Albatros C.VW
Albatros C.V

Albatros C.V – niemiecki dwupłatowy samolot rozpoznawczy i bombowy z okresu I wojny światowej zbudowany w niemieckiej wytwórni Albatros-Werke GmbH w Berlinie.

Albatros C.VIIW
Albatros C.VII

Albatros C.VII – niemiecki dwupłatowy samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej zbudowany w niemieckiej wytwórni Albatros-Werke GmbH w Berlinie.

Albatros C.XVW
Albatros C.XV

Albatros C.XV – niemiecki dwupłatowy samolot wielozadaniowy z okresu I wojny światowej zbudowany w niemieckiej wytwórni Albatros-Werke GmbH w Berlinie. Ostatnia konstrukcja z serii dwumiejscowych samolotów wywiadowczych Albatrosa.

Aviatik B.IW
Aviatik B.I

Aviatik B (B.I) – niemieckie samoloty wielozadaniowe z okresu I wojny światowej, produkowane od 1912 roku. Samoloty te należały do kilku zbliżonych typów, o oznaczeniach fabrycznych P13, P14 i P15, a przez niemieckie lotnictwo wojskowe były oznaczane jako Aviatik B. W 1915 roku samoloty typu P15b oznaczono jako B.I, a P15a jako B.II.

Aviatik B.IIW
Aviatik B.II

Aviatik B.II – niemiecki samolot rozpoznawczy i bombowy z okresu I wojny światowej.

Aviatik C.IW
Aviatik C.I

Aviatik C.I – niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej produkowany od 1915 roku w zakładach Aviatik i Hannover. Dwumiejscowy jednosilnikowy dwupłat o konstrukcji drewnianej. Należał do pierwszej generacji niemieckich samolotów rozpoznawczych i był jednym z pierwszych ich typów na froncie. Wyróżniał się uzbrojeniem w karabin maszynowy zamontowany w przedniej kabinie, strzelający na boki. Łącznie powstało 548 sztuk.

Aviatik C.IIIW
Aviatik C.III

Aviatik C.III – niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej.

DFW C.VW
DFW C.V

DFW C. V – niemiecki dwupłatowy samolot rozpoznawczo-bombowy, produkowany przez zakłady Deutsche Flugzeug-Werke w Lipsku. Lotnictwo Polskie miało 63 samoloty tego typu; część z nich to zdobycz wojenna, część pochodziła z zakupów dokonywanych w Niemczech. W samoloty DFW C.V wyposażono: 4, 5, 6, 8, 11, 12, 2 Eskadrę Wielkopolską, 14, 16 i Toruńską Eskadry Wywiadowcze. Jedyny zachowany kadłub tego samolotu z 1917 roku znajduje się w Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

Fokker A.IW
Fokker A.I

Fokker A.I – niemiecki nieuzbrojony jednopłatowy samolot obserwacyjny z okresu I wojny światowej, zbudowany w zakładach Fokkera.

Friedrichshafen FF.33W
Friedrichshafen FF.33

Friedrichshafen FF.33 – niemiecki wodnosamolot patrolowy z okresu I wojny światowej

Halberstadt C.VW
Halberstadt C.V

Halberstadt C.V – niemiecki dwumiejscowy dwupłatowy samolot rozpoznawczy z końcowego okresu I wojny światowej, zbudowany w 1918 roku w zakładach lotniczych Halberstadt. Produkowany też w zakładach Aviatik, BFW i DKW.

Halberstadt CL.IIW
Halberstadt CL.II

Halberstadt CL.II – niemiecki dwumiejscowy dwupłatowy samolot myśliwski, zaprojektowany w 1916 roku w zakładach lotniczych Halberstadt.

Halberstadt CL.IVW
Halberstadt CL.IV

Halberstadt CL.IV – niemiecki dwumiejscowy dwupłatowy samolot myśliwski i wsparcia piechoty z końcowego okresu I wojny światowej, zbudowany w 1918 roku w zakładach lotniczych Halberstadt. Produkowany też w zakładach LFG (Roland).

Junkers J.IW
Junkers J.I

Junkers J.I – niemiecki samolot piechoty z okresu I wojny światowej. Był to pierwszy seryjnie produkowany opancerzony samolot i pierwszy na świecie zastosowany bojowo z pokryciem z blachy falistej.

LFG Roland C.IIW
LFG Roland C.II

LFG Roland C.II „Walfisch” – niemiecki dwupłatowy samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej, zbudowany w berlińskiej wytwórni Luft-Fahrzeug-Gesellschaft (LFG), produkującej samoloty pod nazwą Roland. W chwili wejścia do służby był najmniejszym niemieckim samolotem dwumiejscowym.

Rumpler C.IVW
Rumpler C.IV

Rumpler C.IV - niemiecki jednosilnikowy, dwumiejscowy dwupłatowiec rozpoznawczy z okresu I wojny światowej. Konstrukcja ta była wersją rozwojową wcześniejszego Rumplera C.III z innym ogonem oraz silnikiem Mercedes D.IVa zamiast Benz Bz.IV.

Rumpler C.VIIW
Rumpler C.VII

Rumpler C.VII — niemiecki samolot rozpoznawczy z okresu I wojny światowej.