Arado Ar 65W
Arado Ar 65

Arado Ar 65 – niemiecki dwupłatowy samolot myśliwski, będący zmodyfikowaną i nieco powiększoną wersją samolotu Arado Ar 64.

Arado Ar 68W
Arado Ar 68

Arado Ar 68 – niemiecki samolot myśliwski z okresu przedwojennego i początku II wojny światowej.

Arado Ar 76W
Arado Ar 76

Arado Ar 76 – niemiecki samolot myśliwski i treningowy z okresu II wojny światowej

Arado Ar 80W
Arado Ar 80

Arado Ar 80 – niemiecki samolot myśliwski z okresu II wojny światowej

Arado Ar 197W
Arado Ar 197

Arado Ar 197 – niemiecki dwupłatowiec z czasów II wojny światowej opracowywany jako myśliwiec pokładowy dla lotniskowca "Graf Zeppelin". Zbudowano jedynie trzy prototypy, po czym program zarzucono na rzecz Bf 109T.

Arado Ar 240W
Arado Ar 240

Arado Ar 240 – niemiecki prototypowy dwusilnikowy ciężki myśliwiec i samolot rozpoznawczy.

Arado Ar 440W
Arado Ar 440

Arado Ar 440 – niemiecki prototyp ciężkiego samolotu myśliwskiego z okresu II wojny światowej

Bachem Ba 349W
Bachem Ba 349

Bachem Ba 349 Natter – niemiecki eksperymentalny myśliwiec przechwytujący o napędzie rakietowym z okresu II wojny światowej, przeznaczony przede wszystkim do obrony obiektów, takich jak lotniska, bazy wojskowe itp. Zakładano, że będzie używany w podobny sposób do bezzałogowych rakiet ziemia-powietrze. Start następował z pozycji pionowej, ze specjalnej wyrzutni, dzięki czemu samoloty te nie potrzebowały lotnisk. Po wystartowaniu, maszyna przez większość czasu była sterowana przez obsługę naziemną za pomocą radia. Głównym celem samolotu było namierzenie wrogiego bombowca i zniszczenie go za pomocą pocisków rakietowych. Po wykonaniu zadania pilot oraz główny silnik rakietowy mieli wylądować na ziemi na oddzielnych spadochronach, natomiast drewniany kadłub ulegał zniszczeniu. Przeprowadzono tylko jeden załogowy lot próbny: odbył się on 1 marca 1945 roku. Zakończył się śmiercią pilotującego maszynę Lothara Siebera.

Blohm & Voss Bv 40W
Blohm & Voss Bv 40

Blohm & Voss BV 40 – niemiecki szybowiec myśliwski z okresu II wojny światowej

Blohm & Voss Bv 155W
Blohm & Voss Bv 155

Blohm & Voss Bv 155 – niemiecki myśliwiec przechwytujący z czasów II wojny światowej, nie wprowadzony do produkcji seryjnej przed kapitulacją Niemiec. Docelowo miał służyć do obrony przed latającymi na dużych wysokościach bombowcami Boeing B-29 Superfortress. Prace nad projektem Bv 155 rozpoczęła w 1942 r. wytwórnia Messerschmitta, na podstawie dokumentacji Bf 109. Ostatecznie opracowanie samolotu zlecono firmie Blohm und Voss.

Blohm & Voss BV P.211.02W
Blohm & Voss BV P.211.02

Blohm & Voss BV P.211.02 (P.211/02) – niezrealizowany projekt niemieckiego samolotu myśliwskiego z napędem odrzutowym wytwórni Blohm und Voss, który brał udział w konkursie na "myśliwiec ludowy" (Volksjäger).

Blohm & Voss P 170W
Blohm & Voss P 170

Blohm & Voss P 170 – niemiecki prototypowy bombowiec szybki. Samolot nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji.

Blohm & Voss P 208W
Blohm & Voss P 208

Blohm & Voss P 208 - niemiecki odrzutowy prototypowy myśliwiec zaprojektowany w 1944 roku.

Dornier Do 17W
Dornier Do 17

Dornier Do 17 – niemiecki samolot bombowy i rozpoznawczy z okresu II wojny światowej, używany także w wersji nocnego myśliwca, produkowany w zakładach Dornier Flugzeugwerke. Ze względu na charakterystyczny kształt kadłuba, nazywany przez załogi Bleistift. Używany przez Luftwaffe na początku II wojny światowej, jako jeden z trzech podstawowych typów bombowców dwusilnikowych. Jego nieznacznie zmodyfikowaną wersją był Dornier Do 215, a następcą był Dornier Do 217.

Dornier Do 215W
Dornier Do 215

Dornier Do 215 był niemieckim lekkim samolotem bombowym, rozpoznawczym oraz nocnym myśliwcem produkowanym przez Dornier Werke GmbH. Następcą Do 215 był Dornier Do 217. Użytkowany był przez Luftwaffe oraz Węgierskie Siły Powietrzne.

Dornier Do 217W
Dornier Do 217

Dornier Do 217 – niemiecki średni samolot bombowy i nocny myśliwiec konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej. Zbliżony układem, ale dwukrotnie cięższy następca samolotu Do 17, za którego wariant rozwojowy często bywa mylnie uważany.

Dornier Do 335W
Dornier Do 335

Dornier Do 335 Pfeil – niemiecki samolot wielozadaniowy z okresu II wojny światowej zbudowany w koncernie Dornier.

Fieseler Fi 166W
Fieseler Fi 166

Fieseler Fi 166 - prototypowy myśliwiec rakietowy z przełomu 1941/1942 projektu firmy Gerhard Fieseler. Miał operować na dużych wysokościach, poza zasięgiem samolotów wroga.

Focke-Achgelis Fa 269W
Focke-Achgelis Fa 269

Focke-Achgelis Fa 269 – niezrealizowany projekt niemieckiego zmiennowirnikowca charakteryzującego się właściwościami pionowego startu i lądowania konstrukcji Heinricha Focke.

Focke-Wulf Fw 56W
Focke-Wulf Fw 56

Focke Wulf Fw 56 Stößer – niemiecki samolot myśliwsko-treningowy, jednosilnikowy górnopłat konstrukcji Kurta Tanka.

Focke-Wulf Fw 57W
Focke-Wulf Fw 57

Focke-Wulf Fw 57 – prototyp niemieckiego samolotu myśliwsko-bombowego. Był to pierwszy, całkowicie metalowy samolot firmy Focke-Wulf oraz pierwszy z konstrukcją skorupową kadłuba. Zapas paliwa mieścił się w centropłacie.

Focke-Wulf Fw 187W
Focke-Wulf Fw 187

Focke-Wulf Fw 187 Falke – ciężki samolot myśliwski zaprojektowany przez Kurta Tanka w wytwórni Focke-Wulf.

Focke-Wulf Fw 190W
Focke-Wulf Fw 190

Focke-Wulf Fw 190 Würger – jednomiejscowy, jednosilnikowy niemiecki myśliwiec z czasów drugiej wojny światowej. Wyprodukowany w ponad 20 tysiącach egzemplarzy, w tym około 6 tysięcy w wersji myśliwsko-bombowej.

Focke-Wulf Fw TriebflügelW
Focke-Wulf Fw Triebflügel

Focke-Wulf Fw Triebflügel – niezrealizowany projekt niemieckiego myśliwca przechwytującego. Został opracowany w 1944 roku. Triebflügel przeszedł tylko testy w tunelu aerodynamicznym. Przed zbudowaniem kompletnego prototypu wojska alianckie zajęły zakłady Focke-Wulfa.

Focke-Wulf Ta 152W
Focke-Wulf Ta 152

Focke-Wulf Ta 152 – niemiecki myśliwiec, zmodyfikowana wersja samolotu Fw 190D, którą oznaczono Ta od nazwiska konstruktora, Kurta Tanka. Z powodu problemów w produkcji, przerw w dostawach materiałów i bliskiego końca wojny wyprodukowano 67 egzemplarzy Ta 152.

Focke-Wulf Ta 154W
Focke-Wulf Ta 154

Focke-Wulf Ta 154 Moskito – dwumiejscowy, dwusilnikowy myśliwiec zaprojektowany przez Kurta Tanka. Projekt został określany kryptonimem Wespe, jednak powszechnie przyjęła się jego nieoficjalna nazwa Moskito, gdyż miał nawiązać wyrównaną walkę ze swoim brytyjski odpowiednikiem. Z racji niewielkiej produkcji, niedopracowania konstrukcji i braku sukcesów bojowych został uznany za konstrukcję nieudaną.

Focke-Wulf Ta 183W
Focke-Wulf Ta 183

Focke-Wulf Ta 183 – jednomiejscowy myśliwiec o napędzie odrzutowym, zaprojektowany w zakładach Focke-Wulf pod koniec II wojny światowej.

Heinkel He 51W
Heinkel He 51

Heinkel He 51 − jednoosobowy dwupłat skonstruowany przez wytwórnię lotniczą Heinkel, używany przez Luftwaffe, początkowo jako myśliwiec oraz jako wodnosamolot, później jako samolot szturmowy i treningowy.

Heinkel He 100W
Heinkel He 100

Heinkel He 100 – niemiecki myśliwiec zaprojektowany w koncernie Heinkla, tuż przed II wojną światową.

Heinkel He 112W
Heinkel He 112

Heinkel He 112 – samolot myśliwski konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej, produkowany przez wytwórnię lotniczą Heinkel. Jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny o konstrukcji metalowej. Przegrał z Messerschmittem Bf 109 rywalizację o kontrakt na myśliwiec dla Luftwaffe, ogółem wyprodukowano 98 egzemplarzy.

Heinkel He 113W
Heinkel He 113

Heinkel He 113 Super Verfolgungsjäger – nigdy nieistniejący niemiecki samolot myśliwski z okresu II wojny światowej, który został wymyślony w celach propagandowych lub dezinformacyjnych.

Heinkel He 162W
Heinkel He 162

Heinkel He 162 Volksjäger, znany też jako Salamander – niemiecki myśliwiec odrzutowy, przyjęty na wyposażenie Luftwaffe podczas II wojny światowej. Należy do niego rekord prędkości wśród pierwszej generacji samolotów odrzutowych.

Heinkel He 219W
Heinkel He 219

Heinkel He 219 Uhu – nocny samolot myśliwski, konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej.

Heinkel He 280W
Heinkel He 280

Heinkel He 280 – niemiecki prototyp jednomiejscowego samolotu myśliwskiego o napędzie turboodrzutowym, projektowany od 1939 roku przez Heinkel Flugzeugwerke, prototyp zaprezentowano we wrześniu 1940. Jako pierwszy myśliwiec w historii odbył lot z silnikami odrzutowymi, był też pierwszym w historii odrzutowcem dwusilnikowym. Początkowo samolot latał z silnikami Heinkel HeS 8A, które później zastąpiono silnikami Junkers Jumo 004A. Uzbrojenie składało się z trzech działek MG 151 kalibru 20 mm. Samolot nie spotkał się z zainteresowaniem Ministerstwa Lotnictwa Rzeszy i po zbudowaniu 8 prototypów prace nad He 280 przerwano w roku 1944. W owym czasie model był już zdystansowany pod względem technicznym przez inne konkurencyjne projekty niemieckich firm.

Heinkel He P.1078W
Heinkel He P.1078

Heinkel He P.1078 – niezrealizowany projekt myśliwca odrzutowego. Projekt powstał w 1944 roku. Maszyna ta miała być konkurentem dla Me 262.

Heinkel Lerche IIW
Heinkel Lerche II

Heinkel Lerche – projekt turbośmigłowego myśliwca przechwytującego z przełomu lat 1944/1945. Maszyna miała być zdolna do pionowego startu i lądowania.

Henschel Hs 124W
Henschel Hs 124

Henschel Hs 124 – niemiecki ciężki samolot myśliwski i lekki samolot bombowy z okresu II wojny światowej

Horten Ho 229W
Horten Ho 229

Horten Ho 229 – stalowo-drewniany szturmowy/bombowy samolot niemiecki typu latające skrzydło wyprodukowany w styczniu 1945 przez Gothaer Waggonfabrik AG, zaprojektowany przez braci Horten na podstawie ich wcześniejszego prototypu z późnych lat 30. XX wieku.

Junkers EF 128W
Junkers EF 128

Junkers EF 128 – jednomiejscowy myśliwiec o napędzie odrzutowym, zaprojektowany w zakładach Junkersa pod koniec II wojny światowej. Projekt samolotu opracowano w odpowiedzi na złożone w 1944 roku przez Oberkommando der Luftwaffe zapotrzebowanie na jednomiejscowy samolot myśliwski, zdolny osiągnąć prędkość 1000 km/h. Oprócz Junkersa EF 128 planowano wówczas budowę samolotów odrzutowych Blohm & Voss P 212, Heinkel P. 1078, Focke-Wulf Ta 183 oraz Messerschmitt P.1101.

Junkers Ju 88W
Junkers Ju 88

Junkers Ju 88 – niemiecki dwusilnikowy samolot z okresu II wojny światowej. Był jednym z najbardziej wszechstronnych samolotów tego konfliktu rywalizując w tej kategorii z samolotem de Havilland Mosquito. Zaprojektowany jako szybki bombowiec był bezkonkurencyjny w atakach z niewielkiej wysokości i płytkiego lotu nurkowego. Mógł też pełnić rolę nocnego myśliwca, bombowca torpedowego i samolotu rozpoznawczego.

Junkers Ju 388W
Junkers Ju 388

Junkers Ju 388 Störtebeker – niemiecki samolot myśliwski, bombowy i rozpoznawczy, wersja rozwojowa samolotu Ju 88.

Lippisch P.13aW
Lippisch P.13a

Lippisch P.13a był eksperymentalnym myśliwcem przechwytującym ze skrzydłem w układzie delta, napędzanym silnikiem strumieniowym. Został zaprojektowany w 1944 r. przez Alexandra Lippischa. Choć pełny samolot nigdy nie powstał, próby z modelami w tunelu aerodynamicznym wykazały, że samolot był bardzo stabilny nawet przy prędkościach dochodzących do Mach = 2,6.

Messerschmitt Bf 109W
Messerschmitt Bf 109

Messerschmitt Bf 109 – niemiecki samolot myśliwski, podstawowy myśliwiec Luftwaffe podczas II wojny światowej.

Messerschmitt Bf 110W
Messerschmitt Bf 110

Messerschmitt Bf 110 – dwusilnikowy ciężki samolot myśliwski konstrukcji niemieckiej z okresu II wojny światowej.

Messerschmitt Me 163W
Messerschmitt Me 163

Messerschmitt Me 163 Komet – niemiecki myśliwiec przechwytujący o napędzie rakietowym z okresu II wojny światowej.

Messerschmitt Me 210W
Messerschmitt Me 210

Messerschmitt Me 210 – niemiecki ciężki samolot myśliwski, następca messerschmitta Bf 110, używany podczas II wojny światowej.

Messerschmitt Me 262W
Messerschmitt Me 262

Messerschmitt Me 262 Schwalbe – pierwszy użyty bojowo samolot myśliwski o napędzie odrzutowym. Produkowany masowo podczas II wojny światowej przez Niemcy. Wszedł do służby w 1944 roku jako samolot bombowy (A-2a) i rozpoznawczy, a także jako myśliwiec przechwytujący (A-1a) i nocny (B-1a/U1). Przez pilotów niemieckich został nazwany Sturmvogel, a wśród aliantów zachodnich znany jako Turbo. Ze względu na późne wprowadzenie tego samolotu do uzbrojenia, jego wpływ na działania wojenne był nieznaczny. Messerschmitty Me 262 uzyskały 900 zestrzeleń przy stratach własnych 100 maszyn.

Messerschmitt Me 263W
Messerschmitt Me 263

Messerschmitt Me 263 – niemiecki myśliwiec rakietowy z okresu II wojny światowej

Messerschmitt Me 309W
Messerschmitt Me 309

Messerschmitt Me 309 – prototypowy, niemiecki samolot myśliwski zaprojektowany we wczesnych latach II wojny światowej.

Messerschmitt Me 328W
Messerschmitt Me 328

Messerschmitt Me 328 - niemiecki samolot odrzutowy o napędzie pulsacyjnym z okresu II wojny światowej. Został zaprojektowany do ochrony bombowców, a w późniejszym czasie przystosowany do pełnienia roli bombowca. Pod koniec wojny postanowiono wykorzystać Me 328 do ataków samobójczych, lecz projekt odrzucono.

Messerschmitt Me 410W
Messerschmitt Me 410

Messerschmitt Me 410 – ciężki, dwusilnikowy, samolot myśliwski i szybki bombowiec niemiecki z okresu II wojny światowej, zbudowany na bazie nieudanego samolotu Messerschmitt Me 210. Ze względu na bardzo złą reputację projektu Me 210 przemianowany na Me 410.

Messerschmitt Me 509W
Messerschmitt Me 509

Messerschmitt Me 509 − oznaczenie niemieckiego samolotu myśliwskiego projektowanego na podstawie Me 309, który jednak nigdy nie wszedł do produkcji. Zasadnicze zmiany, w stosunku do Me 309 dotyczyły lokalizacji silnika. Zastosowany miał być silnik Daimler-Benz DB 605B napędzający trójpłatowe śmigło o zmiennym skoku typu Me P 6. Maszynę planowano uzbroić w 2 karabiny MG 131 i dwa działka MG 151. Projekt anulowano w połowie 1943 roku.

Messerschmitt Me 609W
Messerschmitt Me 609

Messerschmitt Me 609 – projekt samolotu, którego główna koncepcja polegała na połączeniu dwóch myśliwców Me 309 w taki sposób, by powstał ciężki myśliwiec. Projekt powstał jako odpowiedź na określone w 1941 roku przez niemieckie ministerstwo lotnictwa wymagania dotyczące nowego myśliwca, który mógłby zastąpić samolot Bf 110.

Messerschmitt P.1101W
Messerschmitt P.1101

Messerschmitt P.1101 – projekt niemieckiego samolotu odrzutowego, który powstał w zakładach Messerschmitta na przełomie 1944 i 1945 r.

Messerschmitt P.1111W
Messerschmitt P.1111

Messerschmitt P.1111 – projekt niemieckiego lekkiego myśliwca przechwytującego.

Messerschmitt P.1112W
Messerschmitt P.1112

Messerschmitt P.1112 – niemiecki projekt myśliwca odrzutowego powstały w 1945 roku. Koniec wojny uniemożliwił dokończenie budowy prototypu. Zdobyte plany samolotu miały wpływ na rozwój lotnictwa Marynarki Wojennej USA. P.1112 jako jeden z nielicznych samolotów posiadał usterzenie motylkowe.