Okręty podwodne typu K VIIIW
Okręty podwodne typu K VIII

Okręty podwodne typu K VIII – seria holenderskich okrętów podwodnych z okresu międzywojennego, składająca się z trzech jednostek. Okręty były zbudowane do służby kolonialnej w Holenderskich Indiach Wschodnich. Po klęsce sił ABDA w Indiach Holenderskich przebazowano je do Australii, K IX został wcielony do Marynarki wojennej Australii jako okręt treningowy HMAS K9, K VIII i K X zostały zezłomowane.

Okręty podwodne typu K XIW
Okręty podwodne typu K XI

Okręty podwodne typu K XI – seria holenderskich okrętów podwodnych z okresu międzywojennego, składającego się z trzech jednostek. Okręty zbudowane do służby kolonialnej w Holenderskich Indiach Wschodnich. W wyniku działań wojennych na Dalekim Wschodzie, uszkodzony K XIII został samozatopiony w dniu 2 marca 1942 roku w porcie Surabaja. K XI po klęsce sił ABDA ewakuowany do Cejlonu a K XII do Australii.

Okręty podwodne typu K XIVW
Okręty podwodne typu K XIV

Okręty podwodne typu K XIV – seria holenderskich okrętów podwodnych z okresu międzywojennego, składającego się z pięciu jednostek. Okręty zbudowane do służby kolonialnej w Holenderskich Indiach Wschodnich. W wyniku działań wojennych na Dalekim Wschodzie, dwa okręty podwodne zostały zatopione, a jeden przejęty przez Japończyków.

Okręty podwodne typu O 19W
Okręty podwodne typu O 19

Okręty podwodne typu O 19 – typ dwóch holenderskich okrętów podwodnych o konstrukcji bardzo podobnej do konstrukcji polskich jednostek typu Orzeł ze zmniejszonym zapasem torped i dodanymi 10 pionowymi wyrzutniami min na każdej z burt. Okręty te wyposażone zostały w system chrap. Jednostki tego typu służyły w Holenderskich Indiach Wschodnich. 19 grudnia 1941 roku O 20 został w pobliżu Malajów zmuszony do wynurzenia przez japoński niszczyciel „Uranami” i został zatopiony, zaś O 19 został zatopiony 8 lipca 1945 roku koło Wysp Spratly na Morzu Południowochińskim.

Okręty podwodne typu O 21W
Okręty podwodne typu O 21

Okręty podwodne typu O 21 – seria holenderskich okrętów podwodnych z okresu międzywojennego i okresu II wojny światowej, składająca się z siedmiu jednostek. Cztery pierwsze, niekompletne okręty zostały pospiesznie ewakuowane do Wielkiej Brytanii. Pozostałe trzy jednostki zostały zwodowane już po aneksji Holandii przez III Rzeszę i włączone do służby w Kriegsmarine jako U-D3, U-D4 i U-D5. W trakcie działań wojennych utracono O 22.

HMS H6W
HMS H6

HMS H6 – brytyjski okręt podwodny typu H. Zbudowany w roku 1915 w Canadian Vickers w Montrealu, gdzie okręt został wodowany 1 kwietnia 1915 roku. Rozpoczął służbę w Royal Navy 9 czerwca 1915 roku. Pierwszym dowódcą został Lt. R.N. Stopford.

Hr. Ms. O 16W
Hr. Ms. O 16

Hr. Ms. O 16 – holenderski okręt podwodny wybudowany w stoczni De Schelde. Okręt zaprojektowany został przez Gerharda de Rooya w konstrukcji dwukadłubowej, spawanej w 49 procentach, dla służby na wodach ojczystych. W celu umożliwienia pływania podwodnego z użyciem silników Diesla w dobrych warunkach pogodowych, jednostka została wyposażona w chrapy. O 16 był jedynym reprezentantem swojego typu, jego projekt wykorzystano jednak przy opracowywaniu konstrukcji polskich okrętów podwodnych typu Orzeł. Okręt zwodowano 27 stycznia 1936 roku, a 9 miesięcy później wszedł do służby w marynarce holenderskiej. W czerwcu 1939 roku O 16 przepłynął do Holenderskich Indii Wschodnich, gdzie po niemieckim ataku na Holandię, działał pod dowództwem brytyjskim. Po japońskim ataku na Pearl Harbor i wypowiedzeniu wojny Japonii przez rząd holenderski, brał udział w wojnie podwodnej, między 7 a 15 grudnia 1941 roku zatapiając łącznie sześć jednostek japońskich. 15 grudnia 1941 roku zatonął na minie bądź w wyniku storpedowania w Zatoce Tajlandzkiej.