
Baščaršija – główny bazar (targ) miejski w Sarajewie, położony na tamtejszej starówce.

Berjaya Times Square KL – dwie wieże kompleksu zawierającego centrum handlowe oraz dwa pięciogwiazdkowe hotele położonego w Kuala Lumpur w Malezji. Został otwarty w październiku 2003 przez ówczesnego premiera Malezji, YAB Datuk Seri Dr Mahathir bin Mohamad. Obie wieże mają 203 metry wysokości, i 48 pięter.

Butik – niewielki sklep stacjonarny lub internetowy z modną lub ekskluzywną odzieżą bądź galanterią. Często sprzedający produkty jednej marki, w szczególności jednego projektanta.

Campo Pequeno – arena walk byków w Lizbonie, w Portugalii. Znajduje się ona na placu Campo Pequeno, przy Avenida da República. Po gruntownej modernizacji obiekt został w 2006 ponownie otwarty jako miejsce organizacji różnorodnych wydarzeń kulturalnych i koncertów oprócz walk byków. W Campo Pequeno mieszczą się restauracje oraz podziemne centrum handlowe z parkingiem. Taką samą nazwę nosi stacja metra.

Centrāltirgus – zespół hal targowych w Rydze. Otwarty w 1930. Do budowy wykorzystano hangary niemieckich sterowców, przeniesione spod Lipawy. Od 1998 jako część historycznego centrum Rygi targ znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO.

Convenience store, corner store, corner shop – anglojęzyczny termin mający źródło w USA i oznaczający mały sklep, zazwyczaj położony w dzielnicach mieszkaniowych miast albo w innych dogodnych i często odwiedzanych punktach, handlujący głównie towarami na potrzeby bieżące. Są to przede wszystkim gotowe, konfekcjonowane produkty spożywcze i napoje, środki czystości osobistej i gospodarczej, gazety, papierosy, zapałki, baterie itp. Czasami też np. losy na loterie.
Cribbs Causeway - droga istniejąca od czasów rzymskich, której nazwę nadano dużemu centrum handlowemu obsługującemu Bristol i południową część South Gloucestershire. Stanowi część Patchway.
Cukiernia – zakład gastronomiczny z obsługą kelnerską lub sklep oferujący w szerokim asortymencie wyroby ciastkarskie i desery, a także koktajle owocowe, napoje gorące i potrawy śniadaniowe. Najczęściej cukiernia jest połączona z piekarnią lub lodziarnią.

Darmowy sklep – rodzaj sklepu, w którym wszystkie towary są udostępniane bezpłatnie.

Dom handlowy – wielodziałowy sklep o powierzchni sprzedażowej od 600 m² do 1999 m².

Dom Płócienników – jeden z trzech historycznych domów kupieckich w bloku śródrynkowym na wrocławskim Rynku, istniejący w latach 1521–1859. Obok pomieszczeń do handlu płótnem budynek mieścił małą wagę miejską, zaś wcześniej służył jako pijalnia i giełda.

Drogeria – sklep z kosmetykami dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci, a także z innymi artykułami chemicznymi. Nazwa pochodzi od francuskiego droguerie.
FCBotiga – sieć oficjalnych sklepów klubu FC Barcelona oferujących ponad 3000 różnych artykułów - począwszy od replik koszulek sportowych, poprzez szkolne przybory, książki, po zegarki i inne pamiątki związane z klubem. Główny sklep sieci FCBotiga - Megastore ma powierzchnię 2000 m² i mieści się przy stadionie Camp Nou. Sklepiy te znajdują się na całym świecie, jednak obecnie żaden z nich nie jest dostępny w Polsce.

Hipermarket – wielkopowierzchniowy sklep samoobsługowy, często też ze względu na swoje rozmiary znajdujący się na obrzeżach miasta. Hipermarket w ścisłym tego znaczeniu to sklep (market) o bardzo dużej powierzchni, sprzedający szeroki asortyment towarów codziennego użytku, takich jak żywność, ubrania, kosmetyki, środki czyszczące, produkty FMCG. Przyjmuje się, że hipermarket ma powierzchnię sprzedażową przekraczającą 2,5 tys. m².
Jarmark – rodzaj targu średniowiecznego o znaczeniu ponadlokalnym, będącego centrum wymiany towarów handlu dalekosiężnego.

Jatka – miejsce, w którym dawniej sprzedawano mięso z uboju.

Konsumy – nazwa odnosząca się do sklepów zakładowych, w ograniczonym stopniu dostępnych dla osób spoza danego zakładu, fabryki, które zaczęły powstawać w II poł. XIX w. i były prowadzone również w okresie międzywojennym.

Kramy Dominikańskie przy ulicy Stolarskiej 8-10 – powstały w 1861 r. na miejscu placu i rozebranego po pożarze w 1850 r. budynku apteki dominikańskiej.

Kwiaciarnia:
Mercado da Ribeira – targ, hala targowa produktów spożywczych i innych w Cais do Sodré w Lizbonie. Ma około 10 tysięcy metrów kwadratowych zadaszonych powierzchni.

Outlet – sklep fabryczny, sprzedający towar wyłącznie jednego producenta. Obiekty tego typu często znajdują się przy fabrykach, choć nie jest to regułą.
Kamienica Haase i Wagnera w Poznaniu - zabytkowa secesyjna kamienica w Poznaniu przy ul. Święty Marcin 69.

Sklep – pomieszczenie przeznaczone na cele handlowe, którego wnętrze jest dostępne dla ogółu konsumentów.

Sklep monopolowy – placówka handlowa zajmująca się wyłącznie sprzedażą napojów alkoholowych.
Sklep z używaną odzieżą – rodzaj sklepu, gdzie sprzedawana jest używana odzież w niskiej cenie, często sprowadzana z zagranicy. Nazwa „ciucholand” powstała z połączenia potocznego określenia ubrania (ciuch) i angielskiego słowa land, czasem wchodząca w skład szyldu sklepowego.
Sklep zoologiczny – placówka handlowa oferująca produkty związane z hodowlą zwierząt domowych, jak i same tego typu zwierzęta.

Smatruz - w średniowieczu i wczesnej epoce nowożytnej rodzaj hali targowej, zawierającej jednoprzestrzenne wnętrze, w którym rzemieślnicy ustawiali ławy handlowe.

Stragan – rodzaj niewielkiego prowizorycznego sklepu, pod namiotem lub w drewnianej budce, a czasem stół lub ława z rozłożonym towarem.

Suk – arabskie targowisko.
Supermarket – sklep o powierzchni sprzedażowej od 400 m kw. do 2499 m kw. prowadzący sprzedaż głównie w systemie samoobsługowym, oferujący szeroki asortyment artykułów żywnościowych oraz artykułów nieżywnościowych częstego zakupu.

Supersam – wielki sklep samoobsługowy, większy od samu i mniejszy od megasamu.

Trafika – sklep zajmujący się handlem wyrobami tytoniowymi oraz akcesoriami służącymi do konsumpcji tych wyrobów, takimi jak fajki, fajki wodne i inne.
Witryna sklepowa – okno wystawowe w sklepie. Zadaniem witryny sklepowej jest zwrócenie uwagi potencjalnego klienta oraz zaprezentowanie wybranych towarów na zewnątrz sklepu. Wystrój witryny zależy od aktualnej oferty i jest powiązany z położeniem, formą i wielkością wejścia. W centrach handlowych witryna aranżowana jest co sezon lub w momencie zmiany kolekcji towaru.