
7000 Eichen – Stadtverwaldung statt Stadtverwaltung – plenerowy projekt artystyczny Josepha Beuysa, zaprezentowany w 1982 na wystawie documenta 7.

Dismaland – tymczasowy projekt artystyczny stworzony przez artystę street art, Banksy'ego, który powstał w mieście Weston-super-Mare w angielskim hrabstwie Somerset w sierpniu 2015, Sam Banksy opisał go jako „rodzinny park rozrywki nieodpowiedni dla dzieci”. Nazwa parku nawiązuje do Disneylandu, który jest tu parodiowany, i jest to gra słów, bowiem angielski wyraz dismal oznacza tyle, co ponury, posępny.

Dotleniacz – publiczna instalacja Joanny Rajkowskiej, wystawa Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, której głównymi elementami są: wzbogacony tlenem sztuczny staw wkomponowany w trawnik miejski i futurystyczne ławki opodal.

Drukowana Wikipedia – projekt artystyczny Michaela Mandiberga polegający na wydaniu części anglojęzycznej Wikipedii w formie książkowej. Powstało w ten sposób 106 spośród, jak ocenił autor, 7473 woluminów, jakich wymagałoby wydrukowanie całości wedle stanu na dzień 7 kwietnia 2015 roku. W ramach projektu powstała także fototapeta prezentująca dodatkowych 1980 woluminów, a także 36-tomowy suplement zawierający nazwy użytkownika wszystkich 7,5 miliona współautorów angielskojęzycznej Wikipedii. Spis treści mieści się w 91 dodatkowych tomach, po 700 stron każdy.
Fizyczna niemożliwość śmierci w umyśle istoty żyjącej – instalacja brytyjskiego artysty współczesnego Damiena Hirsta, która składa się z martwego rekina zatopionego w dużym akwarium, wypełnionym formaliną.

For Forest – projekt artystyczny realizowany w dniach 8 września – 27 października 2019 roku na Wörthersee Stadion w mieście Klagenfurt am Wörthersee, w Austrii. W ramach projektu na murawie stadionu posadzonych zostało tymczasowo 299 drzew. Jest to największa instalacja artystyczna w historii Austrii, jej autorem jest Klaus Littmann. Wieczorami drzewa są podświetlane przy użyciu stadionowego oświetlenia. Wstęp na trybuny w trakcie trwania wystawy jest bezpłatny. Projekt zebrał międzynarodową uwagę. Inspiracją do powstania wystawy był rysunek Maxa Peintnera z 1971 roku, na którym przedstawił on duży stadion wypełniony po brzegi publicznością wpatrującą się w las rosnący na boisku. Wystawa ma wzbudzić refleksję na temat troski o środowisko naturalne. W trakcie trwania wystawy występujący regularnie na Wörthersee Stadion piłkarze klubu Austria Klagenfurt przenieśli się tymczasowo na jedno z boisk bocznych, na którym dostawiono dodatkowe trybuny. Również piłkarze zespołu Wolfsberger AC, którzy mieli na tym stadionie rozegrać swoje mecze w fazie grupowej Ligi Europy musieli zmienić te plany i spotkania te rozegrają na Merkur Arenie w Grazu.

Gówno artysty – dzieło sztuki konceptualnej, autorstwa włoskiego artysty konceptualnego Piera Manzoniego, którego inspiracją były prace Marcela Duchampa.
How It Is – instalacja polskiego artysty współczesnego Mirosława Bałki, pokazana po raz pierwszy w 2009 roku w galerii sztuki Tate Modern.
La Catrina, także La Calavera Garbancera to figurka stworzona przez José Guadalupe Posada, na początku XX wieku, która ochrzczona została przez meksykańskiego malarza i grafika Diego Riverę. La Catrina to dama, kobieta z wyższych sfer, która została spersonifikowana pod postacią szkieletu kobiety w eleganckiej sukni i kapeluszu z piórami, wedle ówczesnej XIX-wiecznej mody. Jest ona symbolem śmierci. Jako, że śmierć i zmarli zajmują szczególne miejsce w kulturze meksykańskiej. W odczuciu Meksykanina śmierć to dalszy ciąg życia, które tu na ziemni jest tylko mgnieniem, czymś przelotnym, nietrwałym, a to prawdziwe zaczyna się dopiero po śmierci. Śmierć jest esencją życia. Stąd jej przedstawienia nie są straszne, dlatego też wizerunki śmierci przedstawiane są w postaci tańczących, pijących i śmiejących się szkieletów, a także w formie wycinanek z cieniutkiej kolorowej bibułki. Z okazji święta zmarłych organizowane są konkursy, a także wielkie wystawy sztuki ludowej, których tematem jest śmierć, np. konkursy poetyckie, na najładniejszy ołtarz ku czci śmierci czy zmarłych. Motyw Catriny pojawia się co roku w czasie obchodów Święta Zmarłych, zarówno w domach jak i na ulicach miast a także za nią przebierają się również ludzie czy zdobne czaszki są elementem dekoracji wielu ołtarzyków.

Marcel, albo sen z papugą – instalacja wykonana przez Ryszarda Waśko na Biennale w Łodzi w 2004 roku.

Mural przy Piotrkowskiej – mural znajdujący się w Łodzi na ścianie kamienicy przy ulicy Piotrkowskiej 152.
Mural Silva Rerum – wielki mural przedstawiający historię Krakowa od czasów najdawniejszych po współczesność, powstały z okazji 750-lecia lokacji Krakowa. Namalowany został na murze oporowym Wzgórza Lasoty przy al. Powstańców Śląskich, w pobliżu stacji kolejowej Kraków Krzemionki. W maju 2007 roku był prawdopodobnie największym na świecie muralem historycznym.
Nie-pomnik – postmodernistyczny, dekonstrukcyjny pomnik, zlokalizowany w centrum Poznania, w północno-wschodnim narożniku parku J. H. Dąbrowskiego, w pobliżu północnej pierzei kompleksu Starego Browaru, bezpośrednio przy ul. Ogrodowej, na środku wydeptanej ścieżki, przy metodystycznym kościele Świętego Krzyża.

Opowieść śródecka z trębaczem na dachu i kotem w tle – trójwymiarowy mural na poznańskiej Śródce na budynku przy ul. Śródka 3/Rynek Śródecki/Filipińska, odsłonięty 1 października 2015. Malowidło powstało w oparciu o zdjęcie pochodzące z lat 20. XX wieku. Autorem koncepcji jest Radosław Barek.

Piramida zwierząt – współczesna rzeźba-instalacja wykonana w 1993 roku przez Katarzynę Kozyrę, artystkę reprezentującą nurt krytyczny w polskiej sztuce najnowszej. Rzeźba ta składa się z czterech martwych wypchanych zwierząt, ustawionych na sobie od największego do najmniejszego – koń, na koniu pies, na psie kot, na kocie zaś kogut. Zwierzęta nie zostały zabite dla celów realizacji tej pracy: Katarzyna Kozyra użyła już martwego psa i kota, a koń i kogut były przeznaczone na ubój. Uzupełnieniem całości był wideofilm ukazujący ubój konia w rzeźni. Inspiracją dla „Piramidy Zwierząt” była jedna z baśni braci Grimm – „Muzykanci z Bremy” wyobrażona na pomniku autorstwa Gerharda Marcksa.
Pozdrowienia z Alej Jerozolimskich – projekt artystyczny Joanny Rajkowskiej, którego centralnym elementem jest ustawiona na rondzie gen. Charles’a de Gaulle’a w Warszawie sztuczna palma daktylowa.

Salvation Mountain – instalacja artystyczna znajdująca się w Stanach Zjednoczonych, w Kalifornii, w hrabstwie Imperial, na wzgórzu położonym na Pustyni Kolorado, na północ od miasta Calipatria i na wschód od jeziora Salton Sea, nieopodal miejscowości Slab City.

Shalechet – instalacja izraelskiego rzeźbiarza, Menashe Kadishmana. Autor pracował nad nią od 1997 roku. Wystawiana była w Niemczech i Holandii. Obecnie wystawiona jest w Muzeum Żydowskim w Berlinie, na podłodze jednego z korytarzy w budynku zaprojektowanym przez Daniela Libeskinda.
„Tęcza” – instalacja artystyczna polskiej artystki i performerki Julity Wójcik znajdująca się w latach 2011–2012 przed budynkiem Parlamentu Europejskiego w Brukseli, a w 2012–2015 na placu Zbawiciela w Warszawie.

Traffic Light Tree – rzeźba francuskiego artysty Pierre'a Vivant'a, mająca formę drzewa, którego gałęzie stanowi ok. 75 świateł sygnalizacji ulicznej. Rzeźba umiejscowiona jest w Londynie, na skrzyżowaniu ulic Heron Quay, Marsh Wall i Westferry Road. Została odsłonięta w lutym 1999 roku.

Tryptyk Jerozolimski – ołtarz adoracyjny wykonany w pracowni gdańskiego złotnika-bursztynnika Mariusza Drapikowskiego w 2008.

United Buddy Bears – międzynarodowe, wspólne dzieło sztuki, stworzone przez artystów z ponad 140 krajów.
Ziarno – Epitafium Życia – rzeźba plenerowa zlokalizowana w Poznaniu w centralnej części parku Cytadela, pomiędzy rozarium, a Muzeum Uzbrojenia.