
Abudantia, Abundantia, Abundita – rzymskie uosobienie (personifikacja) obfitości. Na rewersach monet rzymskich zwykle przedstawiana z rogiem obfitości (cornucopia).

Aequitas – rzymskie uosobienie równości, równej społecznie sprawiedliwości.

Aeternitas – rzymskie uosobienie wieczności, trwania (trwałości), nieśmiertelności.

Angerona – bogini w mitologii rzymskiej. Miała niejednoznaczne kompetencje. Jej posąg w rzymskiej świątyni Volupii, niedaleko Porta Romanula, przedstawiał boginię z ustami zamkniętymi i zapieczętowanymi. Stąd wyprowadzano dwie możliwe interpretacje postaci bogini:Angerona była rozumiana jako bogini milczenia, strzegąca świętości nazwy Rzymu. Angerona była też uważana za boginię lęku i cierpienia. Zamknięte usta interpretowano wtedy jako symbol stłumienia lamentu i jęków.

Annona – rzymskie uosobienie (personifikacja) plonów żniwnych i zaopatrzenia w żywność.

Aurora – w mitologii rzymskiej bogini zorzy porannej, brzasku i świtu (poranku).

Bellona – rzymska bogini wojny, przypuszczalnie pochodzenia sabińskiego, żona bądź siostra Marsa.
Bona Dea – rzymskie bóstwo kobiece, związana z płodnością bogini-matka.

Ceres, Cerera – w mitologii rzymskiej bogini wegetacji i urodzajów. Zaczęła być utożsamiana z grecką Demeter prawdopodobnie w V wieku p.n.e.

Greckie Charyty, rzymskie Gracje – boginie wdzięku, piękna i radości. Lubiły zabawy, muzykę i taniec, opiekowały się szczególnie piękną młodzieżą. Uważano je także za patronki sztuk pięknych i rękodzieła.

Clementia – rzymskie uosobienie (personifikacja) łagodności i łaskawości.

Concordia – w mitologii rzymskiej bogini zgody i harmonii, która panowała nad ładem w państwie i stosunkami wewnętrznymi w nim. Przedstawiana jako kobieta trzymająca róg obfitości w jednej ręce i gałąź oliwną w drugiej.

Diana – bogini łowów, przyrody, płodności, Księżyca w mitologii rzymskiej.

Disciplina (Discipulina) – jedno z pomniejszych bóstw mitologii rzymskiej, personifikacja dyscypliny.

Fecunditas – u starożytnych Rzymian uosobienie (personifikacja) płodności.

Felicitas (Felicyta) – rzymskie uosobienie (personifikacja) szczęścia, pomyślności. Przedstawiana na rewersach monet rzymskich z kaduceuszem, rogiem obfitości lub berłem, czasem wsparta o rzymską kolumnę.

Fides – w mitologii rzymskiej uosobienie (personifikacja) zaufania i wierności.

Flora – rzymska bogini kwiatów i wiosny, uosobienie siły życiodajnej, dzięki której przyroda rozkwita.
Fortuna – w mitologii rzymskiej bogini kierująca ludzkimi losami jako bóstwo zarazem szczęścia i nieszczęścia.

Furie – w mitologii rzymskiej bóstwa chtoniczne, demony świata podziemnego, wzorowane na podobnych bóstwach etruskich. Z czasem utożsamione z greckimi boginiami zemsty, eryniami.

Hilaritas − rzymskie uosobienie beztroskiej pogodności i wesołości.

Iustitia – rzymskie bóstwo, personifikacja sprawiedliwości. Utożsamiana z grecką Dike lub Temidą. Przedstawiana jako kobieta w długiej szacie,, wsparta na włóczni lub mieczu, trzymająca w ręku wagę, względnie szalki wagi w dłoniach.

Izyda – w mitologii egipskiej bogini płodności, opiekunka rodzin. W okresie rzymskim uważana za jedno z wcieleń Wielkiej Macierzy. Przypisywanym jej niekiedy zwierzęciem kultowym była krowa.
Junona – bogini rzymska, małżonka Jowisza. Zakresem swych możliwości i obowiązków przypominała Herę. Często jest z nią utożsamiana. Była opiekunką życia kobiet, w tym życia seksualnego i macierzyństwa. Należała do Trójcy Kapitolińskiej, w skład której wchodzili również bóg Jowisz i bogini Minerwa.

Laetitia (Letycja) – w mitologii rzymskiej uosobienie (personifikacja) wesołości, piękna i wdzięku.

Liberalitas – rzymskie uosobienie (personifikacja) łaskawości i hojności. Na rewersach monet rzymskich przedstawiana z tesserą i rogiem obfitości.

Libertas – rzymskie uosobienie (personifikacja) wolności. Na rewersach monet rzymskich przedstawiana z pileusem i berłem. Jedna z postaci trzymających Pieczęć stanową Nowego Jorku.

Luna – w mitologii rzymskiej bogini Księżyca; utożsamiana z grecką Selene.

Maja – starożytna italska, a następnie rzymska matka-ziemia, bogini wzrastania.
Mater Matuta – bogini poranku i świtu, płodności i narodzin w mitologii rzymskiej. Niektóre rzymskie źródła utożsamiały ją z Ino-Leukoteą, która po swym samobójstwie i przemianie w boginię morską miała opuścić Grecję i przybyć do Italii.

Matrony – synkretyczne rzymsko-galo-germańskie bóstwa żeńskie, których kult rozwijał się pomiędzy I a V wiekiem n.e. w północno-zachodnich obszarach Imperium Romanum.

Mefitis – w mitologii rzymskiej bogini personifikująca trujące wyziewy bagien i wulkanów.

Minerwa – w mitologii rzymskiej pierwotnie bogini sztuki i rzemiosła, ale także bogini mądrości, nauki i literatury. Jest to prawdopodobnie bóstwo pochodzenia etruskiego. Razem z Jowiszem i Junoną tworzyła Trójcę Kapitolińską.

Nona – w Mitologii rzymskiej jedna z trzech Parek, personifikacji przeznaczenia. W mitologii greckiej odpowiadały im Mojry, w mitologii germańskiej podobną rolę odgrywały Norny. Parki były zarazem boginiami ciąży. Jako odpowiedniczka greckiej Kloto Nona przędła nić żywota z kądzieli na wrzeciono. Jej imię oznacza "Dziewiąta". Wzywały jej ciężarne kobiety przed porodem.

Ops, Ops Consivia – pierwotnie sabińska, a potem rzymska bogini płodności, urodzaju i bogactwa, czczona także jako opiekunka rolnictwa. Uważana za małżonkę Saturna. W późniejszym okresie utożsamiona z grecką Reą. Ku jej czci obchodzono Opalia 19 grudnia i Opeconsivia 25 sierpnia.

Parki – w mitologii rzymskiej personifikacje przeznaczenia: Nona, Decima i Morta.

Pax – w mitologii rzymskiej żeńskie bóstwo uosabiające pokój, uważana za córkę Jowisza i Iustitii. Jej odpowiednikiem w mitologii greckiej jest Ejrene. W sztuce starożytnych przedstawiana zwykle z rogiem obfitości (cornucopiae), kłosami zbóż, gałązką oliwną i kaduceuszem.

Pietas – rzymska personifikacja przywiązania, pobożności i sumienności. Łączona z legendą o Caritas Romana.

Providentia – rzymskie uosobienie (personifikacja) roztropności, rozwagi i przewidywania. Na rewersach monet rzymskich przedstawiana z berłem i pałeczką. Często u jej stóp umieszczano kulę (glob), którą czasem trzyma w dłoni.

Prozerpina, – starorzymska bogini kiełkującego zboża, królowa świata podziemnego. Uważana za żonę Dis Pater (Plutona), wraz z którym odbierała cześć podczas ludi Tarentini. Jej imię pochodzi od łac. proserpere – "zjawiać się".

Pudicitia – rzymskie uosobienie (personifikacja) skromności i czystości. Na rewersach monet rzymskich przedstawiana z berłem i welonem.
Roma – bogini Rzymu i tradycyjne uosobienie państwa rzymskiego.

Salacja lub też Venilia w mitologii rzymskiej, morskie bóstwo z orszaku Neptuna, uosobienie słonej wody, odpowiedniczka greckiej Amfitryty. Salacja była małżonką Neptuna. Wraz z mężem Neptunem sprawowała władzę nad morzami, a zarazem była uosobieniem piękna morza. Jej atrybutami były: delfin, diadem, berło, muszla w kształcie rogu.

Salus – rzymska personifikacja zdrowia i szeroko pojętego bezpieczeństwa. Utożsamiana z grecką Higieją. Z jej postacią nie był związany żaden mit.

Spes – rzymskie uosobienie (personifikacja) nadziei. Na rewersach monet rzymskich przedstawiana jako postać kobieca z kwiatem w ręku, unosząca skraj szaty.

Tellus – w mitologii rzymskiej bogini płodności, opiekująca się zbiorami. Uważana za matkę rodzaju ludzkiego, sprzyjała jego powiększaniu się. Pod imieniem Terra Mater czczona także jako matka-ziemia. Przedstawiano ją w postaci kobiety o wielu piersiach.

Vacuna – starożytna bogini sabińska, przejęta następnie przez Rzymian. Jej sanktuarium znajdowało się w pobliżu willi Horacego niedaleko Licenzy. Z jej postacią nie był związany żaden mit.

Veritas (Prawda) – rzymskie uosobienie (personifikacja) prawdy.

Wenus – w mitologii rzymskiej bogini miłości.

Westa – w mitologii rzymskiej bogini ogniska domowego i państwowego, rzymski odpowiednik bogini Hestii z mitologii greckiej. Jedno z najważniejszych bóstw rzymskich. Kult Westy miał rodowód praindoeuropejski. Jest to przypuszczalnie jedno z najstarszych bóstw europejskich.

Wiktoria – rzymska bogini, personifikacja zwycięstwa i militarnej potęgi Imperium Romanum.