
SS America – amerykański turbinowy statek pasażerski armatora United States Lines (USL).
SS American – statek towarowy zbudowany dla American-Hawaiian Steamship Company (AHSC) i przeznaczony do przewożenia hawajskiego cukru na kontynent amerykański. Podczas służby dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w czasie I wojny światowej nosił nazwę USS „American” (ID-2292). Później, podczas pracy dla pierwotnego armatora został przemianowany na SS „Honolulan”.

SS Edmund Fitzgerald – amerykański masowiec typu jeziorowiec, zwodowany 7 czerwca 1956 roku, zatonął w niejasnych okolicznościach w listopadzie 1975 roku. W okresie swojej służby był największym statkiem kiedykolwiek pływającym po Jeziorze Górnym. Transportował głównie rudę żelaza z kopalń leżących w pobliżu Duluth w Minnesocie do portów w Detroit i Toledo. Przez czas swojej 17 letniej służby wielokrotnie ustanawiał rekordy czasu rejsów często pobijając swoje własne osiągnięte wcześniej rekordy. Właścicielem statku było Oglebay Norton Company.

MT Exxon Valdez – tankowiec należący do amerykańskiego koncernu Exxon. Statek zbudowany został w stoczni w San Diego w 1986. Miał 300 m długości, 50 m szerokości, ok. 211 500 ton nośności, co odpowiada ładunkowi ok. 1,48 mln baryłek ropy naftowej. Od początku przeznaczony był do transportu ropy z terminalu w Valdez na Alasce do pozostałych kontynentalnych stanów USA.

FLIP – pływające laboratorium będące własnością US Navy, użytkowane przez Scripps Institution of Oceanography. Statek ma specjalną konstrukcję, pozwalającą na użytkowanie go w pozycji pionowej.
RV Glomar Challenger – wiertniczy statek badawczy badający dna głębokich mórz. Przeznaczony do badań oceanograficznych i geologii morskiej. Zaprojektowany przez NSF i UC. Nazwa Glomar pochodzi od Global Marine.

JOIDES Resolution – statek badawczy przeznaczony do wierceń podmorskich w celu wydobycia próbek geologicznych (rdzeni).

SS Mark – statek niemiecki zbudowany w 1913 roku w stoczni Bremer Vulkan w Niemczech. Zakupiony i operujący w ramach Norddeutscher Lloyd. Został przejęty przez United States Shipping Board 11 kwietnia 1919, przemianowany na "Suwanee" i przekazany US Navy do używania jako transportowiec lub węglowiec. Pomimo przydzielenia do Trzeciego Dystryktu Morskiego, "Suwanee" nigdy nie został przyjęty oficjalnie do służby przez US Navy i został zwrócony do USSB 4 października 1919 do rozdysponowania. Dalej w rękach prywatnych pływał do 1942. Zatopiony na Morzu Arabskim przez japoński okręt podwodny I-29

USS Catoctin (AGC-5) – amerykański okręt dowodzenia siłami desantowymi typu Appalachian. Służył w US Navy w czasie II wojny światowej. Jego nazwa pochodzi od angielskiej nazwy góry Catoctin z najwyższego łańcucha górskiego południowych Appalachów.

USS Pasig (AW-3) - amerykański okręt pomocniczy z okresu II wojny światowej. Pełnił służbę w United States Navy jako destylarnia wody.

USS Stag (AW-1) - amerykański okręt pomocniczy z okresu II wojny światowej. Pełnił służbę w United States Navy jako destylarnia wody.

NS „Savannah” – amerykański statek pasażersko-towarowy, pierwszy w historii, i jeden z nielicznych, statek handlowy z napędem jądrowym.

SS Savannah – amerykański statek żaglowo – parowy, który w 1819 roku jako pierwsza jednostka z napędem parowym przepłynął Atlantyk stając się prekursorem przyszłych transatlantyków.

M/S Seven Seas Voyager – jeden z najbardziej luksusowych wycieczkowców świata.

Statki typu Victory – budowane masowo w USA podczas II wojny światowej od roku 1944. Statki typu Victory były rozwinięciem długiej serii statków Liberty. Statki serii zostały zbudowane na pochylniach 18 różnych stoczni przez specjalnie w tym celu przeszkolonych pracowników stoczniowych. Budowa jednego statku nie przekraczała 40 dni. W porównaniu do poprzednich jednostek klasy Liberty statki Victory były statkami szybszymi i o większym zasięgu pływania. Do końca wojny wybudowano w sumie 534 statki tego typu.

Sultana – bocznokołowiec z napędem parowym, kursujący wzdłuż Missisipi w USA w latach 1863-1865. Zatonął 27 kwietnia 1865 roku w wyniku wybuchu kotłów okrętowych. Była to największa katastrofa statku wodnego w historii Ameryki. Zginęło od 1200 do 1700 osób, w większości żołnierzy Unii wracających z obozów jenieckich na południu. Miejsce budowy: Cincinnati; napęd: 4 kotły parowe napędzające 2 koła łopatkowe na wspólnej osi, produkcji brytyjskiej; prędkość maksymalna: 12 węzłów, dopuszczalna liczba pasażerów: 376.
SS United States – amerykański transatlantyk wybudowany w 1952 r. w stoczni w Newport News w stanie Wirginia w USA. W 1952, w swoim pierwszym rejsie, zdobył Błękitną Wstęgę Atlantyku, osiągając prędkość 35,59 węzłów w kierunku wschodnim i 34,51 węzłów w kierunku zachodnim. Wycofany z eksploatacji w roku 1969.