SS America IIW
SS America II

SS America – amerykański turbinowy statek pasażerski armatora United States Lines (USL).

SS American (1900)W
SS American (1900)

SS American – statek towarowy zbudowany dla American-Hawaiian Steamship Company (AHSC) i przeznaczony do przewożenia hawajskiego cukru na kontynent amerykański. Podczas służby dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych w czasie I wojny światowej nosił nazwę USS „American” (ID-2292). Później, podczas pracy dla pierwotnego armatora został przemianowany na SS „Honolulan”.

SS Edmund FitzgeraldW
SS Edmund Fitzgerald

SS Edmund Fitzgerald – amerykański masowiec typu jeziorowiec, zwodowany 7 czerwca 1956 roku, zatonął w niejasnych okolicznościach w listopadzie 1975 roku. W okresie swojej służby był największym statkiem kiedykolwiek pływającym po Jeziorze Górnym. Transportował głównie rudę żelaza z kopalń leżących w pobliżu Duluth w Minnesocie do portów w Detroit i Toledo. Przez czas swojej 17 letniej służby wielokrotnie ustanawiał rekordy czasu rejsów często pobijając swoje własne osiągnięte wcześniej rekordy. Właścicielem statku było Oglebay Norton Company.

MT Exxon ValdezW
MT Exxon Valdez

MT Exxon Valdez – tankowiec należący do amerykańskiego koncernu Exxon. Statek zbudowany został w stoczni w San Diego w 1986. Miał 300 m długości, 50 m szerokości, ok. 211 500 ton nośności, co odpowiada ładunkowi ok. 1,48 mln baryłek ropy naftowej. Od początku przeznaczony był do transportu ropy z terminalu w Valdez na Alasce do pozostałych kontynentalnych stanów USA.

RV FLIPW
RV FLIP

FLIP – pływające laboratorium będące własnością US Navy, użytkowane przez Scripps Institution of Oceanography. Statek ma specjalną konstrukcję, pozwalającą na użytkowanie go w pozycji pionowej.

RV Glomar ChallengerW
RV Glomar Challenger

RV Glomar Challenger – wiertniczy statek badawczy badający dna głębokich mórz. Przeznaczony do badań oceanograficznych i geologii morskiej. Zaprojektowany przez NSF i UC. Nazwa Glomar pochodzi od Global Marine.

RV JOIDES ResolutionW
RV JOIDES Resolution

JOIDES Resolution – statek badawczy przeznaczony do wierceń podmorskich w celu wydobycia próbek geologicznych (rdzeni).

SS MarkW
SS Mark

SS Mark – statek niemiecki zbudowany w 1913 roku w stoczni Bremer Vulkan w Niemczech. Zakupiony i operujący w ramach Norddeutscher Lloyd. Został przejęty przez United States Shipping Board 11 kwietnia 1919, przemianowany na "Suwanee" i przekazany US Navy do używania jako transportowiec lub węglowiec. Pomimo przydzielenia do Trzeciego Dystryktu Morskiego, "Suwanee" nigdy nie został przyjęty oficjalnie do służby przez US Navy i został zwrócony do USSB 4 października 1919 do rozdysponowania. Dalej w rękach prywatnych pływał do 1942. Zatopiony na Morzu Arabskim przez japoński okręt podwodny I-29

USS Catoctin (AGC-5)W
USS Catoctin (AGC-5)

USS Catoctin (AGC-5) – amerykański okręt dowodzenia siłami desantowymi typu Appalachian. Służył w US Navy w czasie II wojny światowej. Jego nazwa pochodzi od angielskiej nazwy góry Catoctin z najwyższego łańcucha górskiego południowych Appalachów.

USS Pasig (AW-3)W
USS Pasig (AW-3)

USS Pasig (AW-3) - amerykański okręt pomocniczy z okresu II wojny światowej. Pełnił służbę w United States Navy jako destylarnia wody.

USS Stag (AW-1)W
USS Stag (AW-1)

USS Stag (AW-1) - amerykański okręt pomocniczy z okresu II wojny światowej. Pełnił służbę w United States Navy jako destylarnia wody.

NS SavannahW
NS Savannah

NS „Savannah” – amerykański statek pasażersko-towarowy, pierwszy w historii, i jeden z nielicznych, statek handlowy z napędem jądrowym.

SS SavannahW
SS Savannah

SS Savannah – amerykański statek żaglowo – parowy, który w 1819 roku jako pierwsza jednostka z napędem parowym przepłynął Atlantyk stając się prekursorem przyszłych transatlantyków.

MS Seven Seas VoyagerW
MS Seven Seas Voyager

M/S Seven Seas Voyager – jeden z najbardziej luksusowych wycieczkowców świata.

Statki transportowe typu VictoryW
Statki transportowe typu Victory

Statki typu Victory – budowane masowo w USA podczas II wojny światowej od roku 1944. Statki typu Victory były rozwinięciem długiej serii statków Liberty. Statki serii zostały zbudowane na pochylniach 18 różnych stoczni przez specjalnie w tym celu przeszkolonych pracowników stoczniowych. Budowa jednego statku nie przekraczała 40 dni. W porównaniu do poprzednich jednostek klasy Liberty statki Victory były statkami szybszymi i o większym zasięgu pływania. Do końca wojny wybudowano w sumie 534 statki tego typu.

SS SultanaW
SS Sultana

Sultana – bocznokołowiec z napędem parowym, kursujący wzdłuż Missisipi w USA w latach 1863-1865. Zatonął 27 kwietnia 1865 roku w wyniku wybuchu kotłów okrętowych. Była to największa katastrofa statku wodnego w historii Ameryki. Zginęło od 1200 do 1700 osób, w większości żołnierzy Unii wracających z obozów jenieckich na południu. Miejsce budowy: Cincinnati; napęd: 4 kotły parowe napędzające 2 koła łopatkowe na wspólnej osi, produkcji brytyjskiej; prędkość maksymalna: 12 węzłów, dopuszczalna liczba pasażerów: 376.

SS United StatesW
SS United States

SS United States – amerykański transatlantyk wybudowany w 1952 r. w stoczni w Newport News w stanie Wirginia w USA. W 1952, w swoim pierwszym rejsie, zdobył Błękitną Wstęgę Atlantyku, osiągając prędkość 35,59 węzłów w kierunku wschodnim i 34,51 węzłów w kierunku zachodnim. Wycofany z eksploatacji w roku 1969.