Boskoopse hefbrug – stalowy, drogowy most podnoszony nad rzeką Gouwe w centrum Boskoop, w Holandii. Został wybudowany w latach 1935–1936, a wykonawcą była firma N.V. De Vries Robbé & Co. z Gorinchem. Długość mostu wynosi 25 m, a przęsło może być podnoszone 35 m ponad lustro wody. 15 czerwca 1999 roku most został wpisany do rejestru holenderskich zabytków. Podobne mosty znajdują się również w pobliskich miejscowościach Alphen aan den Rijn i Waddinxveen.

Eilandbrug – drogowy most wantowy nad rzeką IJssel niedaleko Kampen, w prowincji Overijssel, w Holandii. Został wybudowany w latach 1994–2003 i otwarty 21 stycznia 2003 roku. Jest to ostatnia przeprawa przez rzekę IJssel przed jej ujściem do Ketelmeer. Przez most przebiega droga N50. Projekt mostu przygotował zespół z ministerstwa robót publicznych i gospodarki wodnej we współpracy z architektem Hansem van Heeswijkiem. Całkowita długość mostu wynosi 412 m, a długość głównego przęsła to 150 m. Betonowy pylon mostu wysoki jest na 93 m. Prześwit mostu wynosi 14 m, dla statków niemieszczących się w tym wymiarze w południowej części znajduje się również ruchoma sekcja, która może być podnoszona w razie potrzeby. W 2003 roku obiekt otrzymał nagrodę Betonprijs.
Gouwesluisbrug lub Alphense hefbrug – stalowy, drogowy most podnoszony nad rzeką Gouwe w Alphen aan den Rijn, w Holandii. Został wybudowany w latach 1937–1938, a wykonawcą była firma N.V. De Vries Robbé & Co. z Gorinchem. Długość mostu wynosi 25 m, a przęsło może być podnoszone 35 m ponad lustro wody. 15 stycznia 2001 roku most został wpisany do rejestru holenderskich zabytków. Podobne mosty znajdują się również w pobliskich miejscowościach Boskoop i Waddinxveen.

Hagesteinsebrug lub Lekbrug bij Hagestein – most drogowy nad rzeką Lek pomiędzy Nieuwegein i Vianen, w prowincji Utrecht, w Holandii. Został wybudowany w latach 1975–1981 i otwarty 24 czerwca 1981 roku. Jego rozpiętość wynosi 740 m. Przez most biegnie autostrada A27.

Magere Brug jest mostem nad rzeką Amstel w Amsterdamie. Most łączy brzegi w pobliżu ulicy Kerkstraat pomiędzy kanałami Keizersgracht i Prinsengracht.

Molenbrug – drogowy most wantowy nad rzeką IJssel w miejscowości Kampen, w prowincji Overijssel, w Holandii.

Most Johna Frosta – most drogowy w Arnhem na Dolnym Renie. Nazwany jest na cześć podpułkownika Johna Frosta, który we wrześniu 1944 roku dowodził brytyjskimi spadochroniarzami, usiłującymi zdobyć tenże most podczas Operacji Market Garden.

Prins Willem-Alexanderbrug – drogowy most wantowy nad rzeką Waal pomiędzy Echteld i Beneden-Leeuwen, w prowincji Geldria, w Holandii. Został otwarty w czerwcu 1974 roku. W 1996 roku zniesiono pobieranie opłat za przejazd. Przez most biegnie droga N323 mająca w tym miejscu po dwa pasy ruchu w każdą stronę, po obu stronach mostu znajdują się również ścieżki rowerowe. Całkowita długość mostu wynosi 1419 m, w tym 612 m stanowi część podwieszana. Ponieważ planowane początkowo przedłużenie drogi biegnącej przez most w kierunku południowym do Oss nie zostało zrealizowane, obiekt zyskał miano „mostu donikąd”.

Spoorviaduct Delft – wiadukt kolejowy w mieście Delft, w Holandii. Znajduje się na linii kolejowej Amsterdam – Haarlem – Haga – Roterdam, na północ od stacji Delft. Obiekt został otwarty w 1965 roku. Po planowanym na 2015 rok otwarciu tunelu Spoortunnel Delft wiadukt zostanie wyłączony z użytkowania i rozebrany.

Stadsbrug lub IJsselbrug – most podnoszony nad rzeką IJssel pomiędzy Kampen i IJsselmuiden, w prowincji Overijssel, w Holandii.

Stormvloedkering Hollandse IJssel – kompleks przeciwpowodziowy na rzece Hollandse IJssel w pobliżu jej ujścia do Nowej Mozy, na granicy miast Capelle aan den IJssel i Krimpen aan den IJssel, niedaleko Rotterdamu. Kompleks składa się z dwóch długich ruchomych zapór oraz śluzy. Przez całość przechodzi także most drogowy z podnoszonym fragmentem na wysokości śluzy. Budowla powstała w latach 1954–1958, jako pierwsza z prac wykonanych w ramach planu Delta.

Waddinxveense hefbrug – stalowy, drogowy most podnoszony nad rzeką Gouwe w Waddinxveen, w Holandii. Został wybudowany w latach 1935–1936 i uroczyście otwarty 8 lipca 1936 roku, a wykonawcą była firma N.V. De Vries Robbé & Co. z Gorinchem. Długość mostu wynosi 25 m, a przęsło może być podnoszone 35 m ponad lustro wody. 15 grudnia 1999 roku most został wpisany do rejestru holenderskich zabytków. Podobne mosty znajdują się również w pobliskich miejscowościach Boskoop i Alphen aan den Rijn.

Zeelandbrug – most nad Skaldą Wschodnią, pomiędzy Zierikzee i Colijnsplaat, w prowincji Zelandia, w Holandii. Jego budowa rozpoczęła się w 1963 roku, a uroczyste otwarcie nastąpiło 15 grudnia 1965 roku. Do 1967 roku most nosił nazwę Oosterscheldebrug. Długość obiektu wynosi 5,022 km, co czyni go najdłuższym mostem w kraju, a w chwili otwarcia był to również najdłuższy most w Europie. Przez most przebiega droga N256 oraz ścieżka rowerowa. Do końca 1992 roku za przejazd mostem pobierane były opłaty.