SS Bremen (1928)W
SS Bremen (1928)

SS Bremen – niemiecki statek pasażerski – transatlantyk o napędzie parowo-turbinowym armatora Norddeutscher Lloyd, zbudowany w latach 1927-1929 przez stocznię AG Weser w Bremie, obsługujący linię Bremerhaven – Nowy Jork. Juz podczas pierwszej podróży z Europy do Nowego Jorku z prędkością 27,92 węzły zdobył Błękitną Wstęgę Atlantyku.

SS Cap ArconaW
SS Cap Arcona

Cap Arcona – niemiecki luksusowy liniowiec zbudowany w stoczni Blohm & Voss w Hamburgu. Od końca października 1927 roku rozpoczął służbę pod znakiem Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft (HSDG), znakomitej firmy, niezasłużenie pozostającej w cieniu dawnego Norddeutscher Lloyd (NDL-u) i HAPAG-u.

SMS Cap TrafalgarW
SMS Cap Trafalgar

SMS Cap Trafalgar – niemiecki krążownik pomocniczy z okresu I wojny światowej. Wodowany w 1913 jako liniowiec dla Hamburg Süd, po wybuchu wojny wcielony do Kaiserliche Marine jako rajder. Zatopiony 14 września 1914 przez brytyjski krążownik pomocniczy RMS "Carmania" w czasie bitwy pod Trindade.

SS Columbus (1922)W
SS Columbus (1922)

SS Columbus − niemiecki statek pasażerski, transatlanyk, zbudowany w Gdańsku w stoczni F. Schichaua dla armatora Norddeutscher Lloyd z Bremy. Obsługiwał trasę do Nowego Jorku aż do wybuchu II wojny światowej. 19 grudnia 1939 roku został zatrzymany na Oceanie Atlantyckim przez okręt Royal Navy i samozatopiony dla uniknięcia przejęcia przez nieprzyjaciela.

HMT Empire WindrushW
HMT Empire Windrush

HMT „Empire Windrush”, pierwotnie MV „Monte Rosa” – niemiecki oceaniczny statek pasażerski w eksploatacji od 1931 roku, podczas II wojny światowej zarekwirowany przez marynarkę wojenną (Kriegsmarine), po wojnie przekazany Wielkiej Brytanii w ramach reparacji wojennych, gdzie pod nazwą „Empire Windrush” służył jako transportowiec wojska do zatonięcia w 1954 roku.

SS LibertéW
SS Liberté

SS Liberté – francuski turbinowy statek pasażerski armatora "Compagnie Générale Transatlantique" zbudowany w roku 1929 przez niemiecką stocznię Blohm & Voss w Hamburgu dla niemieckiego armatora NDL. Wodowanie statku nastąpiło 15 sierpnia 1928 roku. Wiosną 1929 roku na prawie gotowym statku podczas prac wyposażeniowych wybuchł pożar. Odbudowa statku i remont zalanych turbin trwały 11 miesięcy. W pierwszy rejs próbny statek wyruszył dopiero 22 lutego 1930 roku a do służby weszła 19 marca 1930.

SS General von SteubenW
SS General von Steuben

SS Steuben – niemiecki statek pasażerski, a w czasie II wojny światowej transportowiec wojska, zatopiony przez okręt podwodny.

RMS Homeric (1913)W
RMS Homeric (1913)

RMS Homeric − brytyjski statek pasażerski, budowany w stoczni Schichaua w Gdańsku jako "Columbus" dla niemieckiego armatora Norddeutscher Lloyd, po zakończeniu I wojny światowej w stanie nieukończonym przyznany Wielkiej Brytanii jako część reparacji i przejęty pod nową nazwą przez White Star Line. Do 1932 roku pływał na liniach transatlantyckich, następnie był wykorzystywany jako statek wycieczkowy. Wycofany w 1935 roku, został zezłomowany w roku następnym.

SS ImperatorW
SS Imperator

SS Imperator – niemiecki transatlantyk linii Hamburg America Line, zwodowany w 1912 w Hamburgu, w stoczni Vulcan. W chwili wodowania był to największy statek pasażerski na świecie. Dziewiczy rejs statku odbył się 11 czerwca 1913 roku na trasie Hamburg - Nowy Jork. W 1920 przekazany Wielkiej Brytanii dla linii Cunard Line, gdzie służył pod nazwą RMS Berengaria do 1938. Jego siostrzanymi statkami były SS „Vaterland”, zbudowany w stoczni Blohm und Voss w Hamburgu, i SS „Bismarck”. Złomowany w 1946.

SS Kaiser Wilhelm der GroßeW
SS Kaiser Wilhelm der Große

Kaiser Wilhelm der Große – niemiecki oceaniczny statek pasażerski, należący do przedsiębiorstwa żeglugowego Norddeutscher Lloyd. Statek zbudowano w stoczni AG Vulcan Stettin w Szczecinie. Nazwa statku została nadana na cześć cesarza Niemiec Wilhelma I Hohenzollerna.

SS LeipzigW
SS Leipzig

SS „Leipzig” – parowiec bocznokołowy kursujący na Łabie w ramch Drezdeńskiej Białej Floty. Jednostka została zwodowana w 1929, a wybudowana przez Bauwerft Dresden Laubegast. Jako jedyny w zasobach Floty, nie nosi nazy miasta leżącego nad Łabą.

SS PasteurW
SS Pasteur

SS Pasteur − francuski liniowiec pasażerski, zbudowany w 1939 roku dla spółki żeglugowej Compagnie de Navigation Sud-Atlantique. Z powodu wybuchu II wojny światowej nie wszedł do eksploatacji. Od sierpnia 1940 roku służył jako transportowiec wojska, pod brytyjską banderą. Za swój udział w zwycięstwie został odznaczony Croix de Guerre. Po zakończeniu wojny powrócił do pierwotnego właściciela, w 1957 roku został zakupiony przez niemieckiego armatora Norddeutscher Lloyd (NDL), pod nazwą zmienioną na „Bremen”. W latach 1972−1974 pływał jako wycieczkowiec dla greckiego właściciela. Od 1977 do 1980 roku był wykorzystywany jako pływający hotel w Arabii Saudyjskiej. Zatonął 9 lipca 1980 roku podczas holowania do stoczni złomowej.

RMS MajesticW
RMS Majestic

RMS Majestic – początkowo SS Bismarck, największy statek na świecie do wybudowania SS Normandie w 1935 roku. Był ostatnim z trzech statków zbudowanych dla niemieckiego armatora HAPAG w stoczni Blohm & Voss. Dwa pozostałe to SS Imperator i SS Vaterland. Po I wojnie światowej wykupiony przez White Star Line, a później jako HMS Caledonia w Royal Navy.

MS VistamarW
MS Vistamar

MS Vistamar – niemiecki statek pasażerski.

MS Wilhelm GustloffW
MS Wilhelm Gustloff

MS Wilhelm Gustloff – przed II wojną światową niemiecki statek pasażerski, flagowy statek wycieczkowy floty organizacji nazistowskiej Kraft durch Freude (KdF). Nosił imię zamordowanego w 1936 członka NSDAP, Wilhelma Gustloffa. Podczas wojny włączony w skład Kriegsmarine, kolejno przekształcony w okręt szpitalny i pływające koszary dla personelu dywizjonu szkolnego U-Bootwaffe. W styczniu 1945 roku został zatopiony przez radziecki okręt podwodny.