AmmergaubahnW
Ammergaubahn

Ammergaubahn - górska kolejka lokalna poprowadzona od Murnau do Oberammergau w Bawarii.

Autostrada A72 (Niemcy)W
Autostrada A72 (Niemcy)

Autostrada A72 – autostrada w Niemczech prowadząca wzdłuż granicy z Czechami, tworząc diagonalne połączenie między krzyżującymi się autostradami A4 i A9. A72 zwana jest również Vogtlandautobahn.

BodenseegürtelbahnW
Bodenseegürtelbahn

Bodenseegürtelbahn – linia kolejowa w południowych Niemczech, w Badenii-Wirtembergii i Bawarii, nad Jeziorem Bodeńskim. Łączy Radolfzell am Bodensee, Friedrichshafen i Lindau (Bodensee).

FrankenbahnW
Frankenbahn

Frankenbahn – linia kolejowa o długości 180 km w północnej Badenii-Wirtembergii i Dolnej Frankonii, która łączy Stuttgart z Würzburgiem. Nazwa pochodzi od regionu Frankonii, przez który przechodzi linii. Linia jest teraz zelektryfikowana i prawie na całej długości dwutorowa.

Kanał LudwikaW
Kanał Ludwika

Kanał Ludwika – kanał żeglugowy w Bawarii, łączący zlewiska Morza Północnego i Morza Czarnego. Wybudowany w latach 1836–1846 kanał połączył rzeki Dunaj w okolicach miasta Kelheim oraz rzekę Men w okolicach miasta Bamberg.

Kanał Ren–Men–DunajW
Kanał Ren–Men–Dunaj

Kanał Ren–Men–Dunaj – kanał żeglugowy w Niemczech, łączący zlewiska Morza Północnego i Morza Czarnego. Zbudowany w miejsce starszego Kanału Ludwika

Königlich Bayerische StaatseisenbahnenW
Königlich Bayerische Staatseisenbahnen

Königlich Bayerische Staatseisenbahnen – byłe koleje państwowe w Bawarii, utworzone w 1844 r.

Linia kolejowa Bamberg – HofW
Linia kolejowa Bamberg – Hof

Linia kolejowa Bamberg-Hof – główna linia kolejowa o długości 127 km, która biegnie przez Bawarię w południowych Niemczech. Linia biegnie z Bambergu przez Lichtenfels, Kulmbach, Neuenmarkt-Wirsberg i Münchberg do Hof. Linia przystosowana jest do prędkości 160 km/h.

Linia kolejowa Monachium – AugsburgW
Linia kolejowa Monachium – Augsburg

Linia kolejowa Monachium–Augsburg – linia kolejowa na terenie Niemiec, zbudowana przez München-Augsburger Eisenbahn-Gesellschaft i otwarta w 1840 roku. Została znacjonalizowana w 1846 i przedłużona do Ulm w 1854 roku. Linia pomiędzy Augsburgiem i Monachium jest częścią Magistrale for Europe z Budapesztu przez Wiedeń do Paryża.

Linia kolejowa Monachium – RatyzbonaW
Linia kolejowa Monachium – Ratyzbona

Linia kolejowa Monachium – Ratyzbona – dwutorowa zelektryfikowana linia kolejowa w Niemczech, w Bawarii. Liczy 138,1 km i łączy Monachium z Ratyzboną. Linia według wykazu ma numer 930.

Linia kolejowa Norymberga – AugsburgW
Linia kolejowa Norymberga – Augsburg

Linia kolejowa Norymberga-Augsburg – główna niemiecka linia kolejowa o długości 137 km, która łączy Norymbergę i Augsburg, dwa największe miasta Środkowej Frankonii i Szwabii. Jest to ważna linia kolejowa, wykorzystywana przez pociągi dalekobieżne.

Linia kolejowa Norymberga – BambergW
Linia kolejowa Norymberga – Bamberg

Linia kolejowa Norymberga-Bamberg - niemiecka linia kolejowa łącząca Norymbergę z Bamberg przez Fürth, Erlangen, Forchheim, w Bawarii. Jest to północna część linii Ludwig-Süd-Nord-Bahn. Jest to jeden z ważniejszych szlaków komunikacyjnych wzdłuż doliny Regnitz. Od zjednoczenia Niemiec stała się ważną linią w połączeniach dalekobieżnych. Po otwarciu szybkiej kolei Norymberga-Erfurt planowany jest wzrost ruchu na linii.

Linia kolejowa Norymberga – ChebW
Linia kolejowa Norymberga – Cheb

Linia kolejowa Norymberga – Cheb – niezelektryfikowana linia kolejowa o długości 151 km, która biegnie od Norymbergi przez Lauf, Hersbruck, Pegnitz, Kirchenlaibach, Marktredwitz i Schirnding do Cheb w Czechach. Została zbudowana jako Fichtelgebirgsbahn. Na odcinku Norymberga-Schnabelwaid jest częścią Sachsen-Franken-Magistrale.

Linia kolejowa Norymberga – WürzburgW
Linia kolejowa Norymberga – Würzburg

Linia kolejowa Norymberga – Würzburg – niemiecka magistrala kolejowa w północnej Bawarii, łącząca Norymbergę z Würzburg, dwa największe miasta we Frankonii. Linia przechodzi przez Fürth, Neustadt an der Aisch i Kitzingen. Linia ma długość 102,2 km.

Linia kolejowa Norymberga-ErfurtW
Linia kolejowa Norymberga-Erfurt

linia kolejowa Norymberga – Erfurt – budowana linia dużych prędkości w Niemczech o długości 190 km długości, łącząca Norymbergę z Erfurtem. Składa się z modernizowanej linii pomiędzy Norymbergą i Ebensfeld i nowej linii między Ebensfeld i Erfurtem. Części nowej linii jest w budowie od 1996 roku. Łączy się na północy z linią Erfurt – Lipsk/Halle, a od południa z linią Norymberga – Monachium.

Linia kolejowa Rosenheim – SalzburgW
Linia kolejowa Rosenheim – Salzburg

Linia kolejowa Rosenheim – Salzburg – główna linia kolejowa łącząca Rosenheim z Salzburgiem w Austrii. Jest to linia dwutorowa i zelektryfikowana. Jej długość wynosi 153,4 km i jest przystosowana do prędkości 160 km/h. Jest wykorzystywana przez pociągi relacji Monachium – Wiedeń.

Linia kolejowa Senden – WeißenhornW
Linia kolejowa Senden – Weißenhorn

Linia kolejowa Senden – Weißenhorn – drugorzędna linia kolejowa w Bawarii w Niemczech. Została wybudowana w 1878 jako jedna z 15 lokalnych linii kolejowych w Bawarii i odgałęzia się w kierunku wschodnim w Senden od linii kolejowej Neu-Ulm – Kempten (Illertalbahn) do Weißenhorn. Po zawieszeniu przewozów pasażerskich w 1966 linia była wykorzystywana jedynie do przewozów towarowych na potrzeby zakładów przemysłowych w Weißenhorn. W 2013 wznowiono regionalny ruch pasażerski i pociągi w godzinnym takcie kursują do dworca kolejowego w Ulm. Właścicielem linii od 2013 jest komunalna spółka Stadtwerke Ulm/Neu-Ulm.

Lotnisko Ampfing-WaldkraiburgW
Lotnisko Ampfing-Waldkraiburg

Lotnisko Ampfing-Waldkraiburg – lotnisko położone 8 km na zachód od Mühldorf am Inn, w kraju związkowym Bawaria, w Niemczech.

Main-Spessart-BahnW
Main-Spessart-Bahn

Main-Spessart-Bahn – linia kolejowa o długość 112,5 km w Bawarii, w Dolnej Frankonii i Hesji, w Niemczech. Biegnie od Würzburga przez Gemünden am Main i Aschaffenburg do Hanau. Jest ważną linią, szczególnie w połączeniach dalekobieżnych i towarowych, ponieważ łączy aglomerację Ren-Men bezpośrednio na północny zachód od Aschaffenburg z Würzburgiem i dalej Norymbergę i Monachium. Nazwa linii wywodzi się z faktu, że początkowo biegnie równolegle do rzeki Men, a następnie przecina wzgórza Spessart.

Port lotniczy Hof-PlauenW
Port lotniczy Hof-Plauen

Verkehrslandeplatz Hof-Plauen – lotnisko położone w 6 km na południowy zachód od Hof, w kraju związkowym Bawaria, w Niemczech. Obsługuje również miasto Plauen.

Szybka kolej Hanower-WürzburgW
Szybka kolej Hanower-Würzburg

Szybka kolej Hanower-Würzburg – pierwsza z kilku linii szybkich kolei dla ruchu Intercity-Express, które powstały w Niemczech. Linia łączy Hanower i Würzburg przez Getyngę, Kassel i Fuldę. Budowa rozpoczęła się już w 1973, a otwarcie linii nastąpiło w 1991 roku. Linia ma długość 327 km i jest nadal najdłuższą nowo wybudowaną linią kolejową w Niemczech, a jej koszty szacowane są na około 40 mln marek niemieckich za kilometr.

Szybka kolej Norymberga-MonachiumW
Szybka kolej Norymberga-Monachium

Szybka kolej Norymberga – Monachium – linia kolei dużych prędkości w Niemczech o długości 171 km. Łączy dwa największe miasta w Bawarii, Monachium i Norymbergę.

Tramwaje w AugsburguW
Tramwaje w Augsburgu

Tramwaje w Augsburgu − system komunikacji tramwajowej działający w niemieckim mieście Augsburg.

Wypadek kolejowy pod Bad AiblingW
Wypadek kolejowy pod Bad Aibling

Wypadek kolejowy pod Bad Aibling – czołowe zderzenie dwóch pociągów, do którego doszło 9 lutego 2016 o godz. 6:48 na jednotorowej linii kolejowej Holzkirchen – Rosenheim (Mangfalltalbahn), między miejscowościami Bad Aibling i Kolbermoor. Podczas kolizji zderzyły się czołowo dwa regionalne pociągi pasażerskie – zespoły trakcyjne Stadler FLIRT prywatnego przewoźnika «Bayerische Oberlandbahn» (BOB).