Linia kolejowa nr 50W
Linia kolejowa nr 50

Linia kolejowa nr 50 Czerwony Bór – Zambrów – rozebrana, niezelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa o długości 13,930 km. Wybudowana w 1940 roku, zniszczona podczas II wojny światowej, odbudowana w roku 1952. W latach 1958–1962 prowadzony był ruch pasażerski, a do roku 1998 towarowy. Przez lata nieprzejezdna, później rozebrana. Na odcinku linii kolejowej został poprowadzony fragment drogi krajowej nr 63 wraz z węzłem Zambrów Zachód na obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S8.

Linia kolejowa nr 58W
Linia kolejowa nr 58

Linia kolejowa nr 58 Zubki Białostockie – Waliły Las – zlikwidowana szerokotorowa linia kolejowa o długości 7,605 km, położona przy granicy z Białorusią na skraju Puszczy Knyszyńskiej

Linia kolejowa nr 111W
Linia kolejowa nr 111

Linia kolejowa nr 111 Kraków Główny – Kocmyrzów, potocznie „Kocmyrzówka” – jednotorowa, niezelektryfikowana, obecnie zlikwidowana linia kolejowa o długości ok. 19 km.

Linia kolejowa nr 170W
Linia kolejowa nr 170

Linia kolejowa nr 170 – zlikwidowana linia kolejowa łącząca dawniej stację Jastrzębie Zdrój Moszczenica ze stacją Zebrzydowice.

Linia kolejowa nr 175W
Linia kolejowa nr 175

Linia kolejowa nr 175 – pierwszorzędna, częściowo zelektryfikowana linia kolejowa łącząca stacje Strzelce Opolskie oraz Kluczbork.

Linia kolejowa nr 193W
Linia kolejowa nr 193

Linia kolejowa nr 193 — rozebrana linia kolejowa łącząca Racibórz Studzienną z Krzanowicami Południowymi.

Linia kolejowa nr 222W
Linia kolejowa nr 222

Linia kolejowa nr 222 Małdyty – Malbork – dawna, zlikwidowana, niezelektryfikowana, jedno- i dwutorowa linia kolejowa o długości 55,514 km łącząca Małdyty z Malborkiem. Linię otwarto 1 września 1893, zaś w 1950 przeszła ona remont. W latach 90. XX w. na odcinku Małdyty – Myślice obowiązywała prędkość 70 km/h, natomiast na odcinku Myślice – Malbork 30 km/h. Z powodu złego stanu technicznego przewozy pasażerskie zawieszono 1 października 1999, natomiast towarowe w 2000. W latach 2006–2008 linię rozebrano.

Linia kolejowa nr 224W
Linia kolejowa nr 224

Linia kolejowa nr 224 – dawna, rozebrana linia kolejowa o długości 81,1 km łącząca Czerwonkę z Korniewem w obwodzie kaliningradzkim.

Linia kolejowa nr 230AW
Linia kolejowa nr 230A

Linia kolejowa nr 230A − rozebrana w marcu 2005 linia kolejowa pomiędzy Rybnem Kaszubskim a stacją Elektrownia Jądrowa Żarnowiec. Zbudowana została w latach 80 XX w. na potrzeby budowanej Elektrowni Jądrowej Żarnowiec. Pierwszy pociąg pojechał w 1985r. Zmiany ustroju w Polsce po 1989r. miały ogromny wpływ na decyzję o wstrzymaniu w 1990 r. budowy pierwszej w Polsce Elektrowni Atomowej. 30 maja 1992 zamknięto ruch pasażerski, natomiast 1 maja 2002 zamknięto ruch towarowy. W 2003r. rozebrano stację Elektrownia Jądrowa Żarnowiec oraz część szlaku, gdzie szlak kończył się kozłem oporowym ok. 500 m. za przystankiem Elektrownia Wodna Żarnowiec a w 2005r. linia została całkowicie rozebrana. Po linii zostały tylko nasypy, fragmenty torów w miejscach utwardzonych takich jak w EW Żarnowiec w Czymanowie czy tory w ulicy do Podstacji w Opalinie.

Linia kolejowa nr 259 (D29-1971)W
Linia kolejowa nr 259 (D29-1971)

Linia kolejowa nr 259 rozpoczynała swój bieg na stacji Otmuchów, natomiast jej koniec umiejscowiono na stacji Dziewiętlice, skąd istniało połączenie z czeską stacją Bernartice u Javornika na linii Lipová-lázně – Javornik. Była to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana. Linia na całym odcinku była położona na terenie województwa opolskiego. Obecnie linia jest nieczynna, a tory jej zostały rozebrane. Na dzień dzisiejszy pozostał tylko odcinek Otmuchów – Otmuchów Cukrownia, używany do transportu surowca i produktów przez miejscową cukrownię.

Linia kolejowa nr 261W
Linia kolejowa nr 261

Linia kolejowa nr 261 – rozebrana linia kolejowa, łącząca stację Sątopy-Samulewo ze stacją Reszel.

Linia kolejowa nr 263W
Linia kolejowa nr 263

Linia kolejowa nr 263 Swarzewo – Krokowa – rozebrana linia kolejowa o długości 17,404 km, która łączyła Swarzewo z Krokową. Budowa ukończona została w 1903. Ruch pociągów pasażerskich na tej linii został wstrzymany w 1989, a towarowy w 1991. Linia została rozebrana pod koniec 2005.

Linia kolejowa nr 305W
Linia kolejowa nr 305

Linia kolejowa nr 305 – nieczynna, jednotorowa linia o długości 42,494 km, łącząca stację Grodziec Mały ze stacją Kolsko.

Linia kolejowa nr 310W
Linia kolejowa nr 310

Linia kolejowa nr 310 – nieczynna linia kolejowa, łącząca stację Kobierzyce ze stacją Piława Górna.

Linia kolejowa nr 316W
Linia kolejowa nr 316

Linia kolejowa nr 316 – jednotorowa, niezelektryfikowana, formalnie zlikwidowana i częściowo rozebrana linia kolejowa, łącząca stacje węzłowe w Złotoryi i Rokitkach, przez stację węzłową w Chojnowie, położoną w ciągu międzynarodowego korytarza transportowego E30. Obecnie linia kolejowa jest poza ewidencją PKP PLK.

Linia kolejowa nr 321W
Linia kolejowa nr 321

Linia kolejowa nr 321 – nieczynna linia kolejowa w Polsce, która rozpoczynała swój bieg na stacji Grodków Śląski na terenie województwa opolskiego, natomiast jej koniec umiejscowiony był na stacji Głęboka Śląska, na terenie województwa dolnośląskiego, gdzie linia ta łączyła się z linią kolejową nr 304 Brzeg – Łagiewniki Dzierżoniowskie. Była to linia jednotorowa, o szerokości torów 1435 mm, niezelektryfikowana.

Linia kolejowa nr 330W
Linia kolejowa nr 330

Linia kolejowa nr 330 – nieczynna niezelektryfikowana, lokalna jednotorowa linia kolejowa, łącząca pierwotnie stację węzłową Kamienna Góra ze ślepo zakończoną stacją Okrzeszyn. Linia przebiega w całości na obszarze województwa dolnośląskiego.

Linia kolejowa nr 334W
Linia kolejowa nr 334

Linia kolejowa nr 334 Kamieniec Ząbkowicki – Złoty Stok – zlikwidowana niezelektryfikowana jednotorowa linia kolejowa o długości 11,775 km.

Linia kolejowa nr 361W
Linia kolejowa nr 361

Linia kolejowa nr 361 – nieczynna obecnie i częściowo rozebrana linia kolejowa w Wielkopolsce, pierwotnie o długości 5 km. Budowę linii rozpoczęto w 1910, całą linię otwarto 1 listopada 1912. Celem budowy linii była obsługa ruchu pasażerskiego dla mieszkańców Poznania, którzy chcieli wypocząć w okolicy Jeziora Budzyńskiego. Pobliskie Ludwikowo funkcjonowało wtedy jako kurort co jest widoczne na widokówkach z początku XX wieku.

Linia kolejowa nr 365W
Linia kolejowa nr 365

Linia kolejowa nr 365 Stary Raduszec – Mużaków – niezelektryfikowana jednotorowa linia kolejowa o długości 79,38 km.

Linia kolejowa nr 378W
Linia kolejowa nr 378

Linia kolejowa nr 378 – nieistniejąca linia łącząca stację Gołańcz ze stacją Chodzież, przez Margonin i Szamocin

Linia kolejowa nr 385W
Linia kolejowa nr 385

Linia kolejowa nr 385 – nieczynna linia kolejowa łącząca stację Janowiec Wielkopolski z przystankiem osobowym Skoki.

Linia kolejowa nr 423W
Linia kolejowa nr 423

Linia kolejowa nr 423 - rozebrana linia kolejowa łącząca stację Chwarstnica ze stacją Swobnica. Wybudowano ją w roku 1895. Zamknięta została w 1991 roku, a rok później rozebrano odcinek Banie - Swobnica. W 2007 roku rozebrano pozostały odcinek linii Chwarstnica - Banie.

Linia kolejowa Anastazewo – Konin WąskotorowyW
Linia kolejowa Anastazewo – Konin Wąskotorowy

Linia kolejowa Anastazewo – Konin Wąskotorowy – zlikwidowana, jednotorowa, wąskotorowa linia kolejowa o długości około 38 km, łącząca dawną granicę prusko-rosyjską w Anastazewie z Cukrownią Gosławice i Koninem.

Linia kolejowa Białogard Miasto – ŚwielinoW
Linia kolejowa Białogard Miasto – Świelino

Linia kolejowa Białogard Miasto – Świelino – rozebrana linia kolejowa wąskotorowa łącząca Białogard ze Świelinem. Otwarcie linii nastąpiło 1 listopada 1905 roku. Miała ona wówczas rozstaw normalnotorowy wynoszący 1435 mm. W 1945 roku nastąpiło zamknięcie dla ruchu pasażerskiego i towarowego. Otworzono go ponownie 7 października 1948 roku z jednoczesną zmianą prześwitu torów na 1000 mm. W latach 70. rozebrano odcinek Białogard Miasto – Białogard Wąskotorowy. W 1996 roku zamknięto ruch pasażerski i towarowy na pozostałej części linii Białogard Wąskotorowy – Moczyłki. Przed 2004 rokiem nastąpiło rozebranie odcinka Białogard Wąskotorowy – Moczyłki, natomiast Moczyłki – Świelino jest nieprzejezdny.

Linia kolejowa Białogard Wąskotorowy – Lepino TrójkątW
Linia kolejowa Białogard Wąskotorowy – Lepino Trójkąt

Linia kolejowa Białogard Wąskotorowy – Lepino Trójkąt – rozebrana linia kolejowa wąskotorowa łącząca Białogard i Lepino. Linię otwarto 17 września 1909 roku, najpierw tylko do Rawina, w 1952 roku przedłużono ją do Lepina. Linia na całej swojej długości była jednotorowa, a rozstaw szyn wynosił 1000 mm na końcu istnienia. Linia była dwukrotnie zamykana dla przewozu towarów i pasażerów, najpierw w 1945, później 28 lipca 1991. W 2006 roku nastąpiła fizyczna likwidacja linii, linia została rozebrana przez lokalną ludność.

Linia kolejowa Bytów – MiastkoW
Linia kolejowa Bytów – Miastko

Linia kolejowa Bytów - Miastko – współcześnie nieistniejąca jednotorowa linia kolejowa łącząca stację Bytów ze stacją Miastko.

Linia kolejowa Ducherow – Świnoujście GłówneW
Linia kolejowa Ducherow – Świnoujście Główne

Linia kolejowa Ducherow - Świnoujście Główne – rozebrana linia kolejowa o pierwotnej długości 37,67 km łącząca stację Ducherow ze stacją Świnoujście Główne.

Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara PiłaW
Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła

Linia kolejowa Gdańsk Wrzeszcz – Stara Piła – linia kolejowa ze stacji Gdańsk Wrzeszcz do stacji Stara Piła. W pierwotnym kształcie istnieje obecnie (2021) tylko na odcinku Kokoszki – Stara Piła; w pozostałej części została rozebrana, a następnie w 2013–2015 odbudowana jako dwutorowa Pomorska Kolej Metropolitalna.

Linia kolejowa Gryfice Wąskotorowe – StepnicaW
Linia kolejowa Gryfice Wąskotorowe – Stepnica

Linia kolejowa Gryfice Wąskotorowe – Stepnica – linia kolejowa łącząca Gryfice i Stepnicę. Ruch odbywa się wyłącznie na odcinku Gryfice Wąskotorowe – Popiele, reszta linii jest nieprzejezdna lub rozebrana.

Linia kolejowa Grzmiąca – KorzybieW
Linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie

Linia kolejowa Grzmiąca – Korzybie – rozebrana w 1945 roku normalnotorowa linia kolejowa łącząca Grzmiącą z Korzybiem.

Linia kolejowa Kalisz Winiary – Winiary FabrykaW
Linia kolejowa Kalisz Winiary – Winiary Fabryka

Linia kolejowa Kalisz Winiary – Winiary Fabryka – rozebrana, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa o długości 2,5 km, znajdująca się w Kaliszu, w Lesie Winiarskim, łącząca przystanek Kalisz Winiary ze stacją towarową Winiary Fabryka.

Kolej szprotawskaW
Kolej szprotawska

Kolej szprotawska – niepaństwowa linia kolejowa, wytyczona pomiędzy dwoma przemysłowymi miastami Dolnego Śląska: Zieloną Górą i Szprotawą. Funkcjonowała do lat czterdziestych XX wieku.

Kolej WalimskaW
Kolej Walimska

Kolej Walimska – zlikwidowana jednotorowa zelektryfikowana linia kolejowa na Dolnym Śląsku łącząca Walim (Wüstewaltersdorf) z Jugowicami (Hausdorf), odnoga Kolei Bystrzyckiej.

Kolej WilanowskaW
Kolej Wilanowska

Kolej Wilanowska – nieistniejąca kolej wąskotorowa łącząca warszawski Mokotów z Wilanowem.

Linia kolejowa Gdańsk Wąskotorowy – Odrzygość – Koszwały – Lewy Brzeg WisłyW
Linia kolejowa Gdańsk Wąskotorowy – Odrzygość – Koszwały – Lewy Brzeg Wisły

Linia kolejowa Gdańsk Wąskotorowy–Lewy Brzeg Wisły – linia kolejowa, która w latach 1905-1974 łączyła stację Gdańsk Wąskotorowy z przeprawą promową pomiędzy stacjami Lewy Brzeg Wisły i Prawy Brzeg Wisły. Wraz z linią Koszwały – Cedry Wielkie – Giemlice – Odrzygość stanowiła w latach 1905-1974 lewobrzeżną część Gdańskiej Kolei Dojazdowej.

Linia kolejowa Koszwały – Stegna GdańskaW
Linia kolejowa Koszwały – Stegna Gdańska

Linia kolejowa Koszwały – Stegna Gdańska – linia kolejowa, która w latach 1905-1974 łączyła stację Koszwały ze stacją Stegna Gdańska. Pomiędzy stacjami Lewy Brzeg Wisły i Prawy Brzeg Wisły pociągi pokonywały Przekop Wisły za pomocą kolejowego promu Świbno.

Linia kolejowa nr 209W
Linia kolejowa nr 209

Linia kolejowa nr 209 Kowalewo Pomorskie – Bydgoszcz Wschód – drugorzędna, częściowo zelektryfikowana, jednotorowa linia kolejowa w województwie kujawsko-pomorskim. Ruch pasażerski i towarowy odbywa się głównie na odcinku Bydgoszcz-Chełmża.

Linia kolejowa nr 244W
Linia kolejowa nr 244

Linia kolejowa nr 244 – wyłączona z eksploatacji, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa znaczenia miejscowego łącząca Morzeszczyn z Gniewem. Położona w województwie pomorskim oraz na obszarze działania PKP PLK Zakładu Linii Kolejowych w Gdańsku.

Linia kolejowa nr 412W
Linia kolejowa nr 412

Linia kolejowa nr 412 – linia kolejowa łącząca Krzyż Wielkopolski w woj. wielkopolskim oraz Człopę i Wałcz w woj. zachodniopomorskim. Całkowita długość trasy to 60,791 km. Pierwszy odcinek linii z Krzyża do Człopy otwarto w 1899 roku, kolejny z Człopy do Wałcza w 1904. W latach 1980/1981 przejazd pociągu pasażerskiego na całym odcinku trwał 2h40min co dawało średnio 25km\h. Dalsza degradacja torowiska doprowadziła do zamknięcia odcinka Wałcz – Człopa w sierpniu 1988. W latach 1990/1992 na pozostałym odcinku prędkość wynosiła ok. 17,5 km/h. Kolejne obniżenia prędkości szlakowej oraz rozwijający się ruch samochodowy doprowadziły do zamknięcia linii dla ruchu pasażerskiego w lipcu 1991 roku. Ruch towarowy zamarł całkowicie w 2000 roku. Decyzją zarządcy PKP PLK w 2002 roku linia została wykreślona z wykazu D-29. Linia została całkowicie rozebrana w 2016 roku. W Człopie istnieje nadal budynek stacyjny, a wiaty m.in. w Hucie Szklanej i Kuźnicy Żelichowskiej. W 2009 roku na odcinku Krzyż – Lubcz Mały powrócił pociąg towarowy jako zdawka dla firmy Tombet.

Linia kolejowa Orneta – MorągW
Linia kolejowa Orneta – Morąg

Linia kolejowa Orneta – Morąg – rozebrana normalnotorowa linia kolejowa w woj. warmińsko-mazurskim, łącząca Ornetę z Morągiem.

Linia kolejowa Sztutowo – Nowa KarczmaW
Linia kolejowa Sztutowo – Nowa Karczma

Linia kolejowa Sztutowo – Nowa Karczma – funkcjonująca w roku 1945 oraz w latach 1948-1953 wąskotorowa linia kolejowa.

Linia kolejowa Toruń Północny – CzarnowoW
Linia kolejowa Toruń Północny – Czarnowo

Linia kolejowa Toruń Północny – Czarnowo – nieistniejąca linia kolejowa w granicach administracyjnych powiatu toruńskiego, w województwie kujawsko – pomorskim.

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad PilicąW
Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą

Linia kolejowa Warszawa Mokotów – Nowe Miasto nad Pilicą – polska wąskotorowa linia kolejowa łącząca stacje Warszawa Mokotów oraz Nowe Miasto nad Pilicą. Duża część stacji jest nieczynna lub rozebrana. Pomiędzy pozostałymi 7 stacjami działa jedynie ruch turystyczny. Została wybudowana w 1898 roku. Otwarcie ruchu nastąpiło w 1899 roku. Zlikwidowana przez PKP w 1971 roku.

Marecka Kolej DojazdowaW
Marecka Kolej Dojazdowa

Marecka Kolej Dojazdowa, także Kolej Dojazdowa Marecka, zwyczajowo Kolejka Marecka – kolej wąskotorowa łącząca Warszawę z Markami i Radzyminem. Kolej kursowała w latach 1896–1974. Pierwotnie miała tory o rozstawie 800 mm, po II wojnie światowej przekute na 750 mm.

Linia kolejowa Nowy Targ – Sucha GóraW
Linia kolejowa Nowy Targ – Sucha Góra

Linia kolejowa nr 118 – rozpoczynała swój bieg na stacji Nowy Targ, w województwie małopolskim, natomiast jej koniec umiejscowiony był na stacji Suchá Hora we wsi o tej nazwie na Słowacji w kraju żylińskim.

Piotrkowska Kolej WąskotorowaW
Piotrkowska Kolej Wąskotorowa

Piotrkowska Kolej Wąskotorowa – nieistniejąca wąskotorowa linia kolejowa utworzona w 1902 roku, głównie w celu usprawnienia transportu wapna z Sulejowa do Piotrkowa Trybunalskiego.

Kolej SowiogórskaW
Kolej Sowiogórska

Kolej Sowiogórska – nazwa dawnej normalnotorowej kolei prowadzącej z Dzierżoniowa przez Pieszyce, Bielawę, Srebrną Górę, Przełęcz Srebrną, Wolibórz, Słupiec do Ścinawki Średniej, o długości 62 km. Niekiedy tą nazwą określany jest jedynie jej górski odcinek ze Srebrnej Góry do Woliborza, na którym miejscami zamontowana była dodatkowa szyna zębata.

Linia kolejowa Świnoujście Główne – Świnoujście Port (Uznam)W
Linia kolejowa Świnoujście Główne – Świnoujście Port (Uznam)

Linia kolejowa Świnoujście Główne – Świnoujście Port (Uznam) – rozebrana normalnotorowa linia kolejowa łącząca stację Świnoujście Główne ze stacją Świnoujście Port (Uznam).

Linia kolejowa Świnoujście Port – Świnoujście GłówneW
Linia kolejowa Świnoujście Port – Świnoujście Główne

Linia kolejowa Świnoujście Port – Świnoujście Główne – rozebrana normalnotorowa linia kolejowa łącząca przystanek Świnoujście Port ze stacją Świnoujście Główne. Na linii istniała przeprawa promowa.

Linia kolejowa Września Wąskotorowa – ArcugowoW
Linia kolejowa Września Wąskotorowa – Arcugowo

Linia kolejowa Września Wąskotorowa – Arcugowo – zlikwidowana, jednotorowa, towarowa linia kolejowa o rozstawie szyn 750 mm i długości 21,353 km łącząca wąskotorową stację we Wrześni z Arcugowem.

Linia kolejowa Złotków – Biskupie KonińskieW
Linia kolejowa Złotków – Biskupie Konińskie

Linia kolejowa Złotków – Biskupie Konińskie – zlikwidowana, jednotorowa, wąskotorowa linia kolejowa o długości około 10 km, będąca łącznikiem linii Anastazewo – Jabłonka Słupecka z linią prowadzącą w kierunku Sompolna.