Cutty SarkW
Cutty Sark

SV Cutty Sark – XIX-wieczny kliper herbaciany, który pobił wiele rekordów prędkości. Jest to obecnie jedyny zachowany kliper herbaciany na świecie, stoi teraz w suchym doku przy nabrzeżu w dzielnicy Londynu, Greenwich jako statek-muzeum.

RRS DiscoveryW
RRS Discovery

RRS Discovery – jeden z ostatnich drewnianych trójmasztowców wybudowanych na Wyspach Brytyjskich. Wodowany 21 marca 1901 r., przeznaczony do badań nad Antarktyką.

General CarletonW
General Carleton

General Carleton – brytyjski statek towarowy – węglowiec, bark o wysokiej dzielności morskiej, zwodowany w 1777 w Whitby. Zatonął w silnym sztormie 27 września 1785 roku w pobliżu ujścia Piaśnicy, niedaleko miejscowości Dębki, w rejsie ze Sztokholmu, oznaczony jako „Wrak W-32”. Kapitan William Hustler (1753–1785) oraz 17 członków załogi poniosło śmierć w katastrofie.

LawhillW
Lawhill

Lawhill - żaglowiec, czteromasztowy bark, żaglowiec handlowy. Służył w fińskiej flocie Gustafa Eriksona w okresie 1917-1941. Staranował SS Niemen w kolizji w 1932 roku.

STS Lord NelsonW
STS Lord Nelson

STS Lord Nelson – pierwszy na świecie żaglowiec zaprojektowany z myślą o osobach niepełnosprawnych, które mogą stanowić aż połowę jego załogi.

MayflowerW
Mayflower

Mayflower – mały, drewniany żaglowiec, trójmasztowy galeon handlowy, na którym koloniści angielscy, tzw. pielgrzymi, w liczbie 102 osób, przybyli do Ameryki Północnej w 1620 roku.

Otago (1869)W
Otago (1869)

Bark „Otago” – statek handlowy, drobnicowiec, konstrukcji żelaznej, nitowanej, jedyny żaglowiec prowadzony przez Józefa Konrada Korzeniowskiego jako kapitana (1888-1889).

Terra Nova (1884)W
Terra Nova (1884)

Terra Nova – brytyjski statek przystosowany do żeglugi w warunkach polarnych, wybudowany w 1884 r. przez stocznię w Dundee (Szkocja). Trójmasztowy żaglowiec (bark) z drewnianym kadłubem długości 57 metrów o wyporności 764 ton, z dodatkowym napędem parowym.

HMY Victoria and Albert (1899)W
HMY Victoria and Albert (1899)

Her Majesty's Yacht Victoria and Albert – brytyjski jacht będący do dyspozycji rodziny królewskiej z okresu I wojny światowej i dwudziestolecia międzywojennego. Mimo, że był to w rzeczywistości luksusowy statek pasażerski, zgodnie z tradycją przysługiwało mu określenie Royal Yacht i przynależność do Royal Navy jako okrętu. Była to trzecia w historii jednostka nosząca imię HMY „Victoria and Albert”, dla uczczenia królowej Wiktorii i jej męża. Jednostka służyła za panowania czterech brytyjskich monarchów.