
Tunel Ahmada Hamdiego – drogowy tunel w Egipcie pod Kanałem Sueskim. Położony około 17 km na północ od Suezu. Łączy półwysep Synaj leżący już na terenie Azji z kontynentem afrykańskim. Oddany do użytku w 1981 roku. Jego długość wynosi 1,63 km, wysoki jest na 11,6 m, a głęboki na 42 m.

Blackwall Tunnel – podwójny tunel drogowy przebiegający pod Tamizą we wschodnim Londynie, łączący gminę Tower Hamlets na północy z Greenwich na południu. Przez tunel przebiega droga A102, dawniej autostrada A102(M). Tunel jest kluczową arterią przecinającą rzekę, zapewniającą łączność pomiędzy północno-wschodnimi i południowo-wschodnimi dzielnicami brytyjskiej stolicy.

Dublin Port Tunnel – tunel drogowy w Dublinie w Irlandii, będący częścią autostrady M50.

Tunel Hải Vân − najdłuższy tunel w Azji Południowo-Wschodniej, długości 6280 m, przebiegający pod przełęczą Hải Vân w Wietnamie, na granicy miasta wydzielonego Đà Nẵng i prowincji Thừa Thiên-Huế. Tunel skraca drogę między Đà Nẵng i Huế o 20 km, a czas przejazdu od 30 do 60 minut.

Tunel pod Mozą Maastunnel w Rotterdamie, Holandii jest najstarszym tunelem budowanym metodą zanurzeniową w kraju. Połączył on brzegi Nowej Mozy, północ i południe miasta Rotterdam. Tunel składa się z czterech rur: dwóch dla ruchu samochodowego i po jednej do komunikacji pieszej i rowerowej. Budowę tunelu rozpoczęto w roku 1937 i zakończono w czasach okupacji hitlerowskiej w 1942.

Tunel Munt la Schera – tunel łączący dolinę Engadyna z Livigno. Przebiega pod górą Munt la Schera. Oddany do użytku w 1965 roku, od 1968 roku dostępny dla ruchu kołowego.

Rosi-Mittermaier-Tunnel – jednojezdniowy tunel drogowy o długości 1729 m, położony w Alpach Ötztalskich w Tyrolu.

Salang – tunel drogowy w Afganistanie przecinający Hindukusz w rejonie przełęczy Salang. Tunel Salang stanowi główną oś transportową między stolicą Kabulem a północą kraju.

Tunel w Saltash - tunel na drodze A38 w Anglii, w Kornwalii. Jest najdłuższym tunelem w hrabstwie. Tunel otwarto w r. 1988. Długość tunelu wynosi 410 metrów, a przejeżdża przezeń 38 000 samochodów dziennie. Czas życia tunelu obliczany jest na 100 lat. Tunel posiada system wentylacyjny usuwający spaliny, a także jest monitorowany systemem kamer przez całą dobę.

San Bernardino Tunnel, Galleria del San Bernardino, Tunnel dal San Bernardin – tunel drogowy zbudowany w latach 1961–1967. Łączy miejscowości Hinterrhein i San Bernardino, w kantonie Gryzonia. Do użytku został oddany 1 grudnia 1967. Tunel jest główną budowlą w obrębie autostrady A13 pomiędzy Sankt Margrethen i Bellinzoną, pozwala uniknąć przejazdu przez Przełęcz San Bernardino.

Tunel Chrystusa Zbawiciela – tunel przebiegających w Andach pomiędzy prowincją Mendoza w Argentynie a chilijską prowincją Los Andes w regionie Valparaíso. Nazwa tunelu pochodzi od znajdującej się niedaleko figury Chrystusa Zbawiciela z Andów.

Tunel drogowy Świętego Gotarda – został zbudowany pomiędzy 1970 a 1980 rokiem i łączy miejscowość Göschenen w kantonie Uri z Airolo w kantonie Ticino w Szwajcarii.

Tunel Hvalfjörður jest podmorskim tunelem drogowym przebiegającym pod fiordem Hvalfjörður. Został oddany do użytku 11 lipca 1998.

Tunel Karawanki, Tunel pod Karawankami – jednotubowy (jednojezdniowy) tunel drogowy długości 7864 m, zbudowany w latach 1986–1991 pod masywem górskim Karawanki, stanowiący część europejskiej trasy E61, pomiędzy austriacką autostradą A11 i słoweńską autostradą A2.

Tunel Landecker - tunel drogowy o długości 6955 metrów położony w pobliżu miasta Landeck, w Austrii. Został oddany do użytku w roku 2000. Biegnąca przez tunel droga oznaczona jest jako A12 i S16 mimo iż prowadzi poza głównym śladem tych tras. Przejazd tunelem jest płatny - obowiązują winiety.

Tunel pod Bełtem Fehmarn (Fehmarnbelttunnel) – planowany tunel drogowo-kolejowy pod cieśniną Bełt Fehmarn, który ma połączyć Danię z Niemcami. Decyzja o jego budowie została podjęta zamiast budowy mostu nad cieśniną. Początkowo prace miały rozpocząć się w 2015, jednak ze względu na opóźnienia w fazie projektowej rozpoczęły się w październiku 2020 i mają potrwać do 2029. Szacunkowe koszty budowy to 7,4 mld EUR.
Tunel pod przełęczą Tende – międzynarodowy tunel drogowy o długości około 3,2 km, przebiegający pod przełęczą Tende na granicy francusko-włoskiej. Obiekt powstał w latach 1878–1882 i w chwili otwarcia był najdłuższym tunelem na świecie, utrzymując ten tytuł do 1934 roku – wtedy otwarto w Liverpoolu Queensway Tunnel o długości 3 237 m; zaś do 1964 roku stanowił najdłuższy transalpejski obiekt tego typu.

Tunel Rokijski – tunel drogowy pod głównym pasmem Wielkiego Kaukazu, łączący Osetię Północną w Rosji z Osetią Południową w Gruzji.
Tunel Sasago – tunel drogowy w ciągu autostrady Chūō w Japonii, położony ok. 80 kilometrów na zachód od Tokio. Został otwarty w 1977 roku.

Tunel Sozina – tunel drogowy w Czarnogórze, na trasie z Baru do Podgoricy, otwarty 13 lipca 2005 r. – w dniu święta narodowego Czarnogóry.

Tunel Vrmac – tunel w Czarnogórze łączący Kotor z dawną Magistralą Adriatycką. Jest częścią trasy europejskiej E80.

Westerscheldetunnel – tunel drogowy w Holandii, biegnący pod estuarium Skaldy, od Ellewoutsdijk do Terneuzen. Przez tunel biegnie droga N62, posiadająca po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Każda z dwóch nitek tunelu ma średnicę 11 m, a całkowita długość obiektu wynosi 6,6 km, co czyni go najdłuższym tunelem drogowym w Holandii. Tunel, po ponad 7 latach projektowania i budowy, otwarto 14 marca 2003 roku. Za przejazd tunelem pobierane są opłaty, a maksymalna prędkość jazdy wynosi 100 km/h.