
De Hef lub Koningshavenbrug – wyłączony z eksploatacji stalowy, kolejowy most podnoszony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1877 roku jako most obrotowy, w latach 1925–1927 został przebudowany na most podnoszony. Od 1993 roku, po otwarciu tunelu Willemsspoortunnel, jest wyłączony z eksploatacji. Most zachowano jako zabytek.

Erasmusbrug – most wiszący, zwodzony, typu wantowego z 1996 roku o długości 802 m. Łączy północne i południowe dzielnice Rotterdamu, które oddziela od siebie rzeka Nowa Moza. Most został zaprojektowany przez UNStudio pod kierownictwem architekta Ben van Berkela.

Koninginnebrug – drogowy most zwodzony nad basenem portowym Koningshaven w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1876 roku jako most obrotowy, w 1929 roku ponownie otwarty po przebudowie na most zwodzony. W 2000 roku został uznany za zabytek.

Van Brienenoordbrug – most łukowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Składa się z dwóch równoległych i niemal identycznych, połączonych ze sobą mostów. Pierwszy z tych mostów został wybudowany w latach 1961–1965, a drugi w latach 1986–1990. Przez most przebiega autostrada A16, po jednej stronie jest również droga dla rowerzystów oraz użytkowników skuterów. Jest to największy most w Holandii.

Verlengde Willemsbrug – most drogowy w Rotterdamie, w Holandii. Został otwarty w 1963 roku. Biegnie w miejscu, w którym łączą się dwa baseny portowe, Scheepmakershaven oraz Wijnhaven. Zawiera po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz dodatkowy pas dla transportu publicznego, po obu stronach mostu znajdują się również ścieżki dla pieszych oraz rowerzystów. Dawniej Verlengde Willemsbrug stanowił bezpośrednie przedłużenie starego mostu Willemsbrug.

Willemsbrug – drogowy most wantowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Został wybudowany w latach 1975–1981. Zawiera po dwa pasy ruchu w każdą stronę oraz dodatkowy pas dla transportu publicznego, po obu stronach mostu znajdują się również ścieżki dla pieszych oraz rowerzystów.

Pierwszy Willemsbrug – nieistniejący już drogowy most kratownicowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Istniał w latach 1878–1981 i został zastąpiony nowym mostem Willemsbrug. Został nazwany na cześć króla Wilhelma III, choć potocznie zwany był także Maasbrug.

Willemsspoorbrug – nieistniejący już most kolejowy nad Nową Mozą w Rotterdamie, w Holandii. Został wybudowany w latach 1870–1877 i otwarty 28 kwietnia 1877 roku. Most stał tuż obok otwartego w następnym roku mostu Willemsbrug. Nie łączył bezpośrednio obydwu brzegów rzeki, tylko północny brzeg z wyspą Noordereiland. Posiadał 5 przęseł zawieszonych 9 metrów nad poziomem wody. W latach 1987–1993 został wybudowany tunel kolejowy Willemsspoortunnel, który zastąpił ponad stuletni most. Willemsspoorbrug został tym samym zamknięty, a w 1994 roku rozebrany. Ze starego mostu zachował się najbardziej na północ wysunięty filar, który do dziś stoi w Nowej Mozie.