
Chińska pułapka na palce – rodzaj zabawki w postaci niewielkiej rurki zrobionej z bambusowej plecionki. Po włożeniu palców wskazujących do środka, zostają one uwięzione. Chińska pułapka jest często formą łamigłówki lub żartu na osobie, która nie wie jak ją zdjąć.

Heksomino — nazwa gry dominopochodnej rozgrywanej przy użyciu zestawu 35 kamieni w kształcie prostokąta złożonego z sześciu kwadratów w układzie 2 × 3. Każdy z kwadratów może zawierać kropkę lub nie. W zestawie występuje jeden raz każda możliwa kombinacja kropek.

Madżong, Mahjong jednoosobowy – gra jednoosobowa, w której zadaniem gracza jest usuwanie par jednakowych kamieni z planszy, aż do całkowitego jej oczyszczenia. Wzory kamieni pochodzą z chińskiej gry madżong.

Mastermind – gra planszowa przeznaczona dla dwóch osób, polegająca na odgadnięciu przez jednego z nich ukrytego kodu, wynaleziona w 1970 roku przez Mordechaja Meirowitza, izraelskiego naczelnika poczty i eksperta w dziedzinie telekomunikacji. Od wczesnych lat sześćdziesiątych jej papierowa wersja znana za granicą jako Byki i krowy, a w Polsce jako numerki lub cyferki.

Pasjans – układanka karciana, zwana także samotnikiem przy użyciu jednej, dwu lub rzadziej większej liczby talii kart, zazwyczaj dla jednej osoby, w celu ułożenia ich według ustalonych wcześniej reguł w określone sekwencje lub inne uporządkowane układy, bezpośrednio kartami lub za pomocą kart wirtualnych.

Pentomino – układanka logiczna. Jest to szczególny przypadek polinomina dla klocków złożonych z pięciu przylegających kwadratów.

Qwirkle – gra logiczna wydana w 2006 roku przez MindWare. Gra została laureatem nagrody Spiel des Jahres 2011.

Samotnik — gra logiczna rozgrywana przez jedną osobę na planszy mającej 33 lub 37 pól. Rzekomo powstała na rozkaz Ludwika XIV. Zyskała popularność we Francji w XVII wieku, później w innych krajach. Bardziej uproszczone gry były znane wcześniej w starożytnym Rzymie.

Shōgi – japońskie szachy rozgrywane na planszy 9×9. Charakterystyczną zasadą jest możliwość umieszczenia zbitych figur z powrotem na planszy. Figury są znacznie słabsze niż w szachach międzynarodowych.

Tantrix to gra logiczna polegająca na tworzeniu kolorowych linii i pętli, którą stworzył Mike McManaway z Nowej Zelandii. Składa się z 56 ręcznie malowanych, sześciokątnych płytek. Na każdej z nich są trzy linie. Mogą to być proste oraz małe i duże łuki. Każda linia ma jeden z czterech kolorów: czerwony, żółty, zielony, niebieski. Nie ma dwóch identycznych płytek i każda ma swój indywidualny numer.