
Alan Baddeley – brytyjski psycholog, profesor University of York. Jego głównym obszarem zainteresowania jest funkcjonowanie ludzkiej pamięci. W 1974 r. wspólnie z Grahamem Hitchem przedstawił hierarchiczny model funkcjonowania pamięci operacyjnej. Jest członkiem Towarzystwa Królewskiego w Londynie.

Simon Baron-Cohen – brytyjski specjalista w dziedzinie psychopatologii i psychologii rozwojowej, profesor Uniwersytetu w Cambridge zajmujący się neuropsychologią autyzmu, psychologią różnic płciowych u ludzi i rolą testosteronu płodowego w rozwoju neuropoznawczym, dyrektor Centrum Badań Autyzmu w Cambridge, Fellow of Trinity College, Fellow of British Academy (FBA).

Susan Blackmore, właściwie Susan Jane Blackmore – brytyjska psycholog i memetyk, pracownik University of the West of England.

Sir Cyril Lodowic Burt – angielski psycholog, autor prac z dziedziny psychologii wychowawczej i statystyki. Pamiętany za prace nad dziedzicznym uwarunkowaniem inteligencji, uważane za przykład naukowego oszustwa.

Tony Buzan, właśc. Anthony Peter Buzan – brytyjski pisarz i konsultant edukacyjny.

Tanya Byron – brytyjska psycholog, która stała się sławna w 2004/2005 dzięki programom takim jak Little Angels oraz House of Tiny Tearaways, w których występowała jako ekspert pomagający rodzicom rozwiązywać problemy wychowawcze. Jest także współautorką książki na temat rodzicielstwa opartej na programie Little Angels.

Havelock Ellis – brytyjski lekarz i reformator społeczny. Jeden z twórców nowoczesnej seksuologii, autor pojęcia narcyzmu. Do badań w zakresie seksuologii skłoniły go własne problemy seksualne.

Hans Jürgen Eysenck – psycholog angielski pochodzenia niemieckiego.

Uta Frith – niemiecka specjalistka w dziedzinie psychologii rozwojowej związana z University College London, autorka przełomowej książki „Autism: Explaining the Enigma”, Dama Orderu Imperium Brytyjskiego, uhonorowana tytułami Fellow Royal Society (FRS), Fellow British Academy (FBA), Fellow Academy of Medical Sciences UK(ang.), przewodnicząca Diversity Committee w Royal Society.

Melanie Klein – brytyjska psycholog i psychoanalityk pochodzenia austriackiego. Znacznie rozwinęła technikę terapii dzieci, która miała wpływ na psychologię dziecka i współczesną psychoanalizę. Była główną przedstawicielką nurtu teorii relacji z obiektem w Wielkiej Brytanii.

William McDougall – brytyjski psycholog.

Alexander Sutherland Neill – nauczyciel języka angielskiego. Znany przede wszystkim jako twórca szkoły Summerhill, która reprezentowała nowatorskie podejście w pedagogice zezwalające dzieciom na dużą swobodę w nauce, niestosowanie obowiązku szkolnego oraz wspieranie rozwoju według indywidualnych chęci i ciekawości dziecka.

William Halse Rivers – brytyjski psycholog, psychiatra, etnolog i antropolog.

James Sully – angielski psycholog. Uznawany jest za pierwszego badacza z Wielkiej Brytanii, który wniósł istotny wkład w badania nad rozwojem dziecka. W 1893 r. założył The British Association for Child Study.

Henri Tajfel – angielski psycholog społeczny polsko-żydowskiego pochodzenia.

Graham Wallas – brytyjski pedagog, psycholog, politolog oraz działacz społeczny i polityczny, profesor Uniwersytetu Londyńskiego i współzałożyciel London School of Economics. W latach 1886–1904 był członkiem Towarzystwa Fabiańskiego.

Richard Wiseman – profesor Uniwersytetu Hertfordshire, psycholog, iluzjonista. Mieszka w Londynie.