WFiat 666RN – autobus miejski lub międzymiastowy, produkowany w Polsce na przełomie lat 40. i 50. XX wieku w koprodukcji z włoską firmą FIAT. Miejsce kierowcy umieszczone było nietypowo, bo po prawej stronie pojazdu. Do jego napędu użyto wysokoprężnego silnika Fiat 366/45.
WAEC Regent III – autobus piętrowy produkowany przez brytyjskie przedsiębiorstwo AEC. Zaprezentowany w 1947 roku, pojazd był następcą produkowanego tuż po zakończeniu II wojny światowej modelu AEC Regent II.
AEC Regent V – autobus piętrowy produkowany w latach 1954–1969 przez brytyjskie przedsiębiorstwo AEC, będący następcą modelu AEC Regent III. Nadwozia autobusów wytwarzane były m.in. przez przedsiębiorstwa Park Royal Vehicles, Metro Cammell Weymann oraz Charles H. Roe.
WAEC Routemaster – autobus piętrowy produkowany przez AEC w latach 1954-1968. Łącznie wyprodukowano 2876 pojazdów. Uważany za symbol i ikonę Londynu oraz Wielkiej Brytanii.
GZA-651 – rodzina radzieckich autobusów produkowanych przez firmy Gorkowskie Zakłady Autobusowe, PAZ i KAwZ w latach 1950–1973. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną (4x2) poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 19–20 pasażerów na miejscach siedzących. Konstrukcyjnie oparty był na ciężarowym GAZie-51 i budowano je na podwoziach dostarczanych przez GAZ.
WJelcz 043 – polski autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1959–1986 przez przedsiębiorstwo Jelcz, w Jelczu obecnie Jelczu-Laskowicach. Model ten stanowił licencyjną odmianę czechosłowackiego autobusu Škoda 706 RTO. Z powodu swojego wyglądu zwany potocznie ogórkiem.
WLeyland Titan – autobus piętrowy produkowany w latach 1927–1969 przez brytyjskie przedsiębiorstwo Leyland. Nadwozia autobusów wytwarzane były zarówno przez Leylanda jak i inne przedsiębiorstwa, m.in. Park Royal Vehicles, Metro Cammell Weymann, Charles H. Roe oraz East Lancs.
WPAZ-652 - mały autobus produkowany przez radziecką firmę PAZ w latach 1958-1968. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną (4x2) poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 23 pasażerów na miejscach siedzących i 19 na miejscach stojących.
WSan H01A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku. Produkowano również wersję miejską o oznaczeniu San H01B.
WSan H01B – autobus miejski, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów z Sanoka.
WStar N52 – polski autobus, produkowany w latach 1952–1957 w Sanoku, na podwoziach ciężarówek Star 20. Poprzedzony prototypami Star N50 i Star N51. Pierwszy po II wojnie światowej autobus polskiej konstrukcji.
WZiŁ-127 - autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1956-1960. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.
WZiŁ-158 − autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1957-1970. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.
WZiS-155 - autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1949-1957. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 28 pasażerów na miejscach siedzących.