
Katastrofa lotu Aerofłot 51 wydarzyła się 30 grudnia 1967 roku w Lipawie, położonej na południu Łotwy. W wyniku katastrofy samolotu Antonow An-24B należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 44 osoby z 51 przebywających na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 593 – 23 marca 1994, samolot pasażerski Airbus A310 rosyjskiej państwowej linii lotniczej Aerofłot z 75 osobami na pokładzie, rozbił się w okolicach Mieżdurieczenska na Syberii. Nikt nie przeżył katastrofy.

Katastrofa lotu Aerofłot 821 – katastrofa pasażerskiego samolotu odrzutowego Boeing 737-500 linii lotniczej Aerofłot-Nord, operującej rozkładowo dla linii lotniczej Aerofłot, rejs nr 821 z 14 września 2008. Katastrofa miała miejsce w pobliżu docelowego portu lotniczego Perm. Samolot runął na linię kolejową. Zginęli wszyscy na pokładzie maszyny – 88 osób. Nikt spoza samolotu nie został ranny.

Katastrofa lotu Aerofłot 902 wydarzyła się 30 czerwca 1962 roku w okolicach Krasnojarska. W wyniku katastrofy samolotu Tupolew Tu-104 należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 84 osoby - wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 909 – wydarzyła się 6 marca 1976. W jej wyniku Ił-18E należący do linii Aerofłot rozbił się nieopodal miejscowości Wierchniaja Chawa, zabijając wszystkie 111 osób na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 1491 wydarzyła się 18 maja 1972 roku w okolicach Charkowa, położonego we wschodniej części Ukrainy. W wyniku katastrofy samolotu Antonow An-10 należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 122 osoby – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 1492 – katastrofa lotnicza samolotu Suchoj Superjet 100, należącego do rosyjskich linii lotniczych Aerofłot, do której doszło 5 maja 2019 roku w Moskwie. Na pokładzie znajdowało się 73 pasażerów i 5 członków załogi. W wyniku zdarzenia śmierć poniosło 41 osób, w tym dwoje dzieci.

Katastrofa lotu Aerofłot 1691 – wydarzyła się 17 marca 1979 roku w okolicach lotniska Wnukowo w Moskwie. W wyniku katastrofy samolotu Tupolew Tu-104 należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosło 58 osób ze 119 znajdujących się na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 2003 – wydarzyła się 3 stycznia 1976. W jej wyniku Tupolew Tu-124V należący do linii Aerofłot rozbił się 7 km od lotniska Wnukowo, zabijając wszystkie 61 osób na pokładzie i 1 osobę na ziemi.

Katastrofa lotu Aerofłot 3352 wydarzyła się 11 października 1984 r. Samolot Tupolew Tu-154B1, wykonujący lot krajowy z Krasnodaru do Nowosybirska, podczas międzylądowania w Omsku uderzył w stojące na pasie startowym pojazdy konserwujące pas startowy. W katastrofie zginęło 169 pasażerów i 5 członków załogi oraz 4 osoby obsługujące pojazdy lotniskowe. Przeżyło 4 pilotów oraz jeden pasażer. Podczas ustalania przyczyn wypadku, ustalono, że główną przyczyną wypadku było zaśnięcie kontrolera na lotnisku.

Katastrofa lotu Aerofłot 4227 wydarzyła się 7 lipca 1980 roku w Ałmaty, położonych w południowo-wschodniej części Kazachstanu. W wyniku katastrofy samolotu Tupolew Tu-154 należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 163 osoby – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 6551 wydarzyła się 11 maja 1973 roku w okolicach miasta Semipałatyńsk, położonego w północno-wschodniej części Kazachstanu. W wyniku katastrofy samolotu Iljuszyn Ił-18 należącego do linii lotniczych Aerofłot, śmierć poniosły 63 osoby – wszyscy na pokładzie

Katastrofa lotu Aerofłot 7425 wydarzyła się 10 lipca 1985 w okolicach miasta Uchquduq, położonego w centralnej części Uzbekistanu. W wyniku katastrofy samolotu Tupolew Tu-154B-2 należącego do linii lotniczych Aerofłot śmierć poniosło 200 osób – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotu Aerofłot 8641 – najtragiczniejsza katastrofa lotnicza w historii Białorusi. W jej wyniku śmierć poniosły 132 osoby – wszyscy na pokładzie.

Katastrofa lotnicza nad Dnieprodzierżyńskiem – zderzenie w powietrzu dwóch radzieckich samolotów: Tupolew Tu-134 linii Aerofłot, lecącego z Czelabińska z międzylądowaniem w Woroneżu do Kiszyniowa, z 88 pasażerami i samolotu Tupolew Tu-134, również należącego do linii Aerofłot, lecącego z Taszkentu z międzylądowaniem w Doniecku do Mińska, z 77 pasażerami. Katastrofa miała miejsce 11 sierpnia 1979 roku. W jej wyniku zginęli wszyscy ludzie na pokładach obu maszyn, tj. 178 osób. Bezpośrednią przyczyną zderzenia były błędne polecenia wydane załogom obu samolotów przez kontrolerów z Charkowa – Nikołaja Żukowskiego i Władimira Sumskiego.

Katastrofy lotnicze w Surgucie w 1971 roku - dwie katastrofy lotnicze, do których doszło w styczniu 1971 roku, w odstępie 9 dni. Obie miały miejsce w okolicach lotniska w Surgucie. W obu przypadkach, katastrofie uległ samolot transportowy Antonow An-12B, należący do linii Aerofłot. Łącznie, w obu katastrofach, śmierć poniosło 21 osób - wszyscy znajdujący się na pokładach obu samolotów.

Katastrofa lotnicza nad Złoczowem wydarzyła się 3 maja 1985. Samolot Tupolew Tu-134A, który obsługiwał rejs z Tallinna do Kiszyniowa z międzylądowaniem we Lwowie zderzył się z wojskowym samolotem Antonow An-26 podczas zniżania na lwowskie lotnisko.