
1942 – japońska konsolowa gra zręcznościowa (strzelanka), wyprodukowana przez Capcom. Gra została wydana przez Capcom, Elite, Zafiro i MCM w latach 1984-1987, 2000-2001, 2003, 2010-2011, została też wydawana w przeróżnych kolekcjach, jak Capcom Arcade Cabinet na Playstation 3. Kontynuacją była gra pt. 1943: The Battle of Midway.

Dig Dug – zręcznościowa gra komputerowa wydana w 1982 roku na automaty do gry przez firmę Namco w Japonii i przez Atari na Zachodzie.

Donkey Kong – komputerowa gra platformowa wydana po raz pierwszy w 1981 roku, pierwotnie przeznaczona na automaty do gier. Celem gry jest uratowanie Lady, ukochanej głównego bohatera, do której dotrzeć można skacząc po platformach. Donkey Kong, duży brązowy goryl, stara się to zadanie utrudnić rzucając beczki, które gracz musi przeskakiwać.

Entombed – komputerowa gra przygodowa z elementami zręcznościowymi wydana w lipcu 1985 roku przez Ultimate Play the Game na platformę Commodore 64.

Frogger – komputerowa gra zręcznościowa wyprodukowana przez japońskie studio Konami i wydana przez Segę w 1981 roku. Początkowo ukazała się na automaty do gry, w późniejszym okresie doczekała się konwersji na inne platformy. Gracz wciela się w żabę, której celem jest pokonanie ruchliwej ulicy, a następnie rzeki, tak aby bezpiecznie dostać się na drugi brzeg. Musi unikać niebezpieczeństw takich jak samochody na drogach, krokodyle i wydry w rzece. Podczas przeprawy przez rzekę może wykorzystywać np. płynące kłody drewna, skacząc z jednej na drugą.
Galaxian – japońska konsolowa gra zręcznościowa (strzelanka), wyprodukowana przez Namco. Gra została wydana przez Namco, Atari, Bootleg, Midway Games, Bally Midway, Epoch, Bug-Byte i Bandai Namco Games w latach 1977, 1979, 1981-1984, 1990, 2004, 2009.
Ghosts'n Goblins – gra platformowa stworzona w 1985 roku przez Capcom. Jest to pierwsza pozycja z serii Ghosts'n Goblins, początkowo stworzona na automaty do gry, a następnie skonwertowana na różne platformy. Gra pojawiła się także na NES Classic Edition.

Laser Squad – strategiczna gra turowa stworzona przez Juliana Gollopa. Gra oryginalnie napisana była dla komputerów ZX Spectrum i Commodore 64, później powstały wersje na Amigę i PC.

Mario Bros. – komputerowa gra platformowa stworzona przez Nintendo i wydana w 1983 jako gra arcade. W grze mogą uczestniczyć 1 lub 2 osoby. Gracz pierwszy steruje Mario, natomiast drugi Luigim. Gra ma porty na konsole przenośne i stacjonarne, została również wydana z grami Super Mario Bros. 3, Mario & Luigi: Superstar Saga oraz serią Super Mario Advance. Mario Bros. pojawił się także na NES Classic Edition.
Moon Patrol – komputerowa gra zręcznościowa stworzona przez firmę Irem i wydana w 1982 roku. Gracz kieruje czołgiem księżycowym wyposażonym w dwa działka i generator pola antygrawitacji pozwalający przeskakiwać przeszkody, a jego celem jest patrolowanie księżyca i niszczenie napotkanych po drodze przeciwników. Gra ukazała się na wielu platformach sprzętowych: automaty arcade, Atari, Commodore, PC.

Pac-Man – komputerowa gra zręcznościowa stworzona przez przedsiębiorstwo Namco, wydana po raz pierwszy w 1980 roku.
Pole Position – jedna z najbardziej popularnych gier wyścigowych Formuły 1 lat '80., japońska gra wideo autorstwa Namco została wydana w 1982 roku, szybko zyskując popularność dzięki swoim nowatorskim rozwiązaniom kolorowej grafiki CGA i szybko odnosząc sukces, wydana została wydana na platformy takie jak Commodore 64, Atari, Amiga oraz następnie komputery klasy PC.

Robbo – polska komputerowa gra logiczno-zręcznościowa, stworzona przez Janusza Pelca i wydana w 1989 roku przez firmę LK Avalon na komputery Atari XL/XE. W Polsce zdobyła znaczną popularność. Została później przeniesiona na szereg innych platform, wliczając w to wersję dla MS-DOS wydaną także w Stanach Zjednoczonych pod tytułem Adventures of Robbo.

SimCity, SimCity Classic – symulacja budowy miasta, wydana na komputery PC. Gra po raz pierwszy została wydana w lutym 1989 na platformy Amiga i Mac, natomiast wersja na PC pojawiła się w październiku 1989. Została zaprojektowana przez Willa Wrighta.

Street Fighter – bijatyka 2D, stworzona przez Capcom, wydana w roku 1987 na automaty, później skonwertowana na różne komputery osobiste, oraz na TurboGrafx-CD, przystawkę CD do TurboGrafx-16, na tej platformie wydana pod nazwą Fighting Street. Później gra pojawiała się w różnych zestawach gier Capcomu. To pierwsza gra z serii Street Fighter, a gra była jedną z pierwszych bijatyk 1 na 1 w historii. Głównymi bohaterami są Ryu i Ken, przyjaciele i rywale – w grze zabrakło ekranu wyboru, pierwszy gracz kieruje Ryu, drugi gracz – Kenem. Wybrany wojownik podróżuje przez 5 krajów – Anglię, Stany Zjednoczone, Japonię, Chiny i Tajlandię, by zmierzyć się z najlepszymi wojownikami.

Street Fighter II – gra komputerowa z gatunku bijatyk, wyprodukowana przez firmę Capcom w roku 1991, początkowo w formie automatu do gry. Jest to zarazem sequel gry Street Fighter stworzonej przez Capcom w 1987 roku, a jego głównymi różnicami w stosunku do pierwowzoru są: możliwość wyboru jednej z ośmiu postaci, a także wprowadzenie sześcioprzyciskowego systemu zadawania ciosów. Grę uznaje się za odpowiedzialną za boom na komputerowe i konsolowe bijatyki na początku lat 90. XX wieku. Jej sukces doprowadził do wydania sporej ilości usprawnionych wersji, a także konwersji na większość domowych platform. Niektóre, domowe wersje Street Fighter II sprzedały się w milionach egzemplarzy.

Tetris – komputerowa gra logiczna stworzona przez Aleksieja Pażytnowa i jego współpracowników, Dimitrija Pawłowskiego i Wadima Geriasimowa. Pojawiła się na rynku po raz pierwszy 6 czerwca 1984 roku w Związku Radzieckim.

Turrican – komputerowa gra platformowa autorstwa niemieckiej firmy Rainbow Arts, wydana w roku 1990. Głównym programistą, a także autorem grafiki jest Manfred Trenz, muzykę do gry skomponował Chris Hülsbeck. Gra została stworzona pierwotnie na Commodore 64, później była przenoszona na inne platformy. Gra posiada wiele oficjalnych i nieoficjalnych sequeli.