Duewag BW
Duewag B

DUEWAG B - oznaczenie serii wagonów przystosowanych do eksploatacji jako szybki tramwaj. Produkowane były w latach 1973–1999. Autorem projektu i producentem największej liczby wagonów tego typu była firma DUEWAG. Ogólnie wyprodukowano 470 sztuk.

Duewag GT8-80CW
Duewag GT8-80C

GT8-80C to oznaczenie niemieckiego wagonu tramwajowego, produkowanego przez firmę DUEWAG w latach 1989–1997 dla przewoźnika Verkehrsbetriebe Karlsruhe i Albtal-Verkehrs-Gesellschaft. Tramwaj GT8-60C wywodzi się od typu GT6-80C, z którego powstał, poprzez wstawienie dodatkowego członu pomiędzy dwa dotychczasowe. Dzięki temu zwiększyła się zdolność przewozowa.

Duewag GT10 NC-DUW
Duewag GT10 NC-DU

GT10 NC-DU – oznaczenie niemieckiego wagonu tramwajowego produkowanego w latach 1986–1993 przez firmę DUEWAG jako typ GT8 NC-DU.

Duewag U2W
Duewag U2

U2 – seria wysokopodłogowych wagonów szybkiej kolei miejskiej, łączących w sobie cechy tramwaju i wagonu metra.

Düwag GT6W
Düwag GT6

Düwag GT6 – przegubowy tramwaj produkowany przez niemiecką fabrykę Düwag, a następnie również przez inne zakłady, także spoza Niemiec. Najwięcej tramwajów tego typu poza macierzystymi zakładami wyprodukował MAN AG. Potocznie w Polsce zwane Helmutami.

Düwag GT6 Typ DüsseldorfW
Düwag GT6 Typ Düsseldorf

Düwag GT6 Typ Düsseldorf – oznaczenie tramwaju produkowanego przez DüWag w latach 1956–1965 dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego Rheinbahn Düsseldorf.

Düwag GT8W
Düwag GT8

Düwag GT8 – model tramwaju produkowanego w latach 1957-1976 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Wagony typu GT8 powstałych w wyniku powiększenia o środkowy człon wagonu typu GT6 i występują w 2 nieznacznie różniących się wersjach, dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego w Düsseldorfie i przedsiębiorstwa komunikacyjnego we Frankfurcie.

Düwag GT8 Typ DortmundW
Düwag GT8 Typ Dortmund

Düwag GT8 Typ Dortmund – seria 91 tramwajów wyprodukowanych w latach 1959–1974 przez zakłady Duewag dla Dortmundu. Wagony były wycofywane w latach 1981–2001 i zostały sprzedane do miast Karlsruhe, Hiroszima, Wuppertal i Reșița.

Düwag GT8 Typ FryburgW
Düwag GT8 Typ Fryburg

Düwag GT8 Typ Freiburg – seria trójczłonowych przegubowych tramwajów z ośmioma osiami produkowanych przez zakłady Düsseldorfer Waggonfabrik w latach 1971–1991 dla Freiburger Verkehrs AG.

Düwag GT8SW
Düwag GT8S

Düwag GT8S/SU – typ tramwaju dwukierunkowego produkowanego w latach 1973–1975 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego w Düsseldorfie. Jest to wersja tramwaju GT8. W Polsce używane są lub były w Krakowie i Poznaniu.

Düwag GT8ZRW
Düwag GT8ZR

Düwag GT8ZR – typ tramwaju dwukierunkowego wyprodukowanego w 1969 roku przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego we Frankfurcie nad Menem.

Düwag N8CW
Düwag N8C

Düwag N8C – typ tramwaju produkowanego w latach 1978–1986 przez niemiecką firmę Düsseldorfer Waggonfabrik. Tramwaj należy do serii M/N, produkowanej na niemiecki rynek w latach 1975–1999. Wersję wąskotorową pojazdu oznaczono jako M8C.

Düwag PtW
Düwag Pt

Düwag Pt – tramwaj eksploatowany we Frankfurcie nad Menem i konurbacji górnośląskiej, produkowanego przez zakłady Duewag w latach 1972–1973. Zmodernizowana wersja produkowana była w 1973 i 1977. Tramwaj jest trójczłonowy, dwukierunkowy. Jego dwuczłonową wersją jest Typ U2

Düwag TW 601W
Düwag TW 601

TW 601 – prototyp silnikowego wagonu tramwajowego, zakupionego w 1970 r. przez przedsiębiorstwo Üstra dla kolei miejskiej w Hanowerze.

KriegsstraßenbahnwagenW
Kriegsstraßenbahnwagen

Kriegsstraßenbahnwagen – oznaczenie niemieckiego dwuosiowego tramwaju o uproszczonej konstrukcji, opracowanego podczas II wojny światowej w zakładach Düsseldorfer Waggonfabrik w Düsseldorfie. Założenia konstrukcyjne wagonów KSW produkowanych w latach 1943–1950 stały się podstawą dla budowy pierwszych powojennych polskich wagonów tramwajowych Konstal N.

Düwag LW
Düwag L

Düwag L – typ silnikowego wagonu tramwajowego, wytwarzanego w latach 1955–1957 w zachodnioniemieckich zakładach Duewag w Düsseldorfie dla systemu tramwajowego we Frankfurcie nad Menem.

Düwag MW
Düwag M

Düwag M – typ silnikowego wagonu tramwajowego, wytwarzanego w latach 1959–1960 w zachodnioniemieckich zakładach Duewag w Düsseldorfie dla systemu tramwajowego we Frankfurcie nad Menem. Równolegle z tramwajami silnikowymi produkowano także czteroosiowe doczepy typu m.

MAN B4W
MAN B4

MAN - Nürnberg B4 – wagony doczepne z fabryki MAN produkowane w latach 1955-1966, odpowiadające modelowi T4 i SSW. Eksploatowane przez MPK S.A. w Krakowie od 1989 do 2009.

SL79W
SL79

SL79 - dwuczłonowy tramwaj produkcji niemiecko-szwedzkiej produkowany w latach 1982-1990 na zamówienie miasta Oslo (Norwegia). Łącznie powstało 40 egzemplarzy. SL79 zostały zaprojektowane przez firmę Düwag, produkującą tramwaje od lat 50. XX wieku. Wagony są dwuczłonowe, mają 6 osi, 4 drzwi po prawej stronie pudła. Posiadają 77 miejsc siedzących i 91 stojących. Łączna moc dwóch silników, umieszczonych w pierwszym i ostatnim wózku, wynosi 434 kW. Wózek środkowy jest tocznym wózkiem zbudowanym w systemie Jakobsa, na którym opierają się oba pudła.