AEC Regent V – autobus piętrowy produkowany w latach 1954–1969 przez brytyjskie przedsiębiorstwo AEC, będący następcą modelu AEC Regent III. Nadwozia autobusów wytwarzane były m.in. przez przedsiębiorstwa Park Royal Vehicles, Metro Cammell Weymann oraz Charles H. Roe.

AEC Routemaster – autobus piętrowy produkowany przez AEC w latach 1954-1968. Łącznie wyprodukowano 2876 pojazdów. Uważany za symbol i ikonę Londynu oraz Wielkiej Brytanii.

Büssing DE to autobus piętrowy, produkowane przez niemieckie przedsiębiorstwa: Büssing i Waggonen Union.
GZA-651 – rodzina radzieckich autobusów produkowanych przez firmy Gorkowskie Zakłady Autobusowe, PAZ i KAwZ w latach 1950–1973. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną (4x2) poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 19–20 pasażerów na miejscach siedzących. Konstrukcyjnie oparty był na ciężarowym GAZie-51 i budowano je na podwoziach dostarczanych przez GAZ.

Ikarus 556 – autobus produkowany przez Ikarus. W Polsce Ikarusy 556 były eksploatowane także w kilku przedsiębiorstwach komunikacyjnych. Liczba ikarusów w poszczególnych przedsiębiorstwach: Łódź 29 szt. Bielsko-Biała – 64 62 sztuki. Częstochowa – 52 sztuki. Katowice – 235 sztuk w pięciu dostawach. Część autobusów została przekazana innym jednostkom komunikacyjnym w Polsce.

Ikarus 620 – węgierski dziewięciometrowy autobus z fabryki Ikarusa, produkowany od 1959 do 1972 roku, głównie na rynek NRD i ZSRR. Ikarus 620 był kolejną wersją Ikarusa 604 prezentowanego na Targach Poznańskich w 1959 roku.

Jelcz 021 – przegubowy autobus miejski produkowany w seryjnie latach 1967–1979 przez polską firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy.

Jelcz 043 – polski autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1959–1986 przez przedsiębiorstwo Jelcz, w Jelczu obecnie Jelczu-Laskowicach. Model ten stanowił licencyjną odmianę czechosłowackiego autobusu Škoda 706 RTO. Z powodu swojego wyglądu zwany potocznie ogórkiem.

Jelcz 272 MEX – autobus miejski, produkowany w latach 1963-1977 przez polską firmę Jelcz, w Jelczu koło Oławy. Model ten stanowi licencyjną odmianę czechosłowackich autobusów Škoda 706 RTO MTZ i Škoda 706 RTO MEX. Z powodu swojego wyglądu zwany był potocznie ogórkiem.

Karosa ŠM 11 – autobus miejski, produkowany przez czechosłowacką firmę Karosa we współpracy z zakładami Škoda w latach 1965-1981. Pojazd był następcą autobusów Škoda 706 RTO MEX/MTZ. Skrót ŠM oznaczał miejską wersję autobusu, w odróżnieniu od innych autobusów z tej rodziny pojazdów Karosa ŠL 11, Karosa ŠD 11 oraz Karosa ŠM 16,5.

Leyland Titan – podwozie kompletne przeznaczone do zabudowy autobusu piętrowego, produkowane w latach 1927–1969 z przerwą podczas II wojny światowej przez brytyjskie przedsiębiorstwo Leyland. Nadwozia autobusów wytwarzane były zarówno przez Leylanda jak i inne przedsiębiorstwa, m.in. Park Royal Vehicles, Metro Cammell Weymann, Charles H. Roe oraz East Lancs.

Mercedes-Benz O302, to autobus turystyczny, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz. Pierwszy autobus turystyczny Mercedesa produkowany do 1974 roku.
Mercedes-Benz O305 – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Neoplan Skyliner – piętrowy autokar turystyczny produkowany od 1967 roku przez Neoplan Bus GmbH w Niemczech. Był to pierwszy na świecie autokar dwupokładowy. Obecnie produkowana jest IV generacja modelu.

PAZ-652 - mały autobus produkowany przez radziecką firmę PAZ w latach 1958-1968. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,5 l. Moc przenoszona była na oś tylną (4x2) poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 23 pasażerów na miejscach siedzących i 19 na miejscach stojących.
PAZ-672 - autobus produkowany przez firmę PAZ w latach 1968-1989. Do napędu użyto silnika V8 o pojemności 4,3 l. Moc przenoszona była na oś tylną (4x2) poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 23 pasażerów na miejscach siedzących i 22 na miejscach stojących.

San H01A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku. Produkowano również wersję miejską o oznaczeniu San H01B.

San H01B – autobus miejski, produkowany w latach 1958-1961 przez Sanocką Fabrykę Autobusów z Sanoka.

San H25A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1961-1967 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku.

San H25B – autobus miejski produkowany w latach 1961-1967 przez polską firmę SFA. Pojazd był kontynuacją autobusu San H01B.

San H27A – autobus międzymiastowy, produkowany w latach 1964-1967 przez Sanocką Fabrykę Autobusów w Sanoku. Model ten stanowił odmianę Sana H25A wyposażoną w silnik wysokoprężny.

San H27B – autobus miejski produkowany w latach 1964-1967 przez polską firmę SFA. Pojazd ten był kontynuacją autobusu San H01B i modernizacją modelu San H25B.

San H100 – autobus międzymiastowy, zaprojektowany z myślą o PKS lub dla przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, zaprezentowany po raz pierwszy w roku 1966, wytwarzany seryjnie w latach 1967-1974 przez Sanocką Fabrykę Autobusów (SFA). Był następcą modeli San H01, San H25 oraz San H27.

ZiŁ-127 - autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1956-1960. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.

ZiŁ-158 − autobus produkowany przez firmę ZiŁ w latach 1957-1970. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 5,6 l. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pojazd przewozić mógł 32 pasażerów na miejscach siedzących.