Pesa 214MW
Pesa 214M

Pesa 214M – rodzina normalnotorowych wagonów spalinowych produkowanych przez Pesę Bydgoszcz w latach 2001–2016, przeznaczonych do komunikacji regionalnej na liniach niezelektryfikowanych. Do rodziny należą: 214M (SA106), 214Ma (SA103), 214Mb (SA135). Wyprodukowano 56 egzemplarzy, które są eksploatowane przez Arrivę, Koleje Dolnośląskie, Koleje Mazowieckie i Polregio.

Pesa 218MW
Pesa 218M

Pesa 218M – rodzina dwuczłonowych normalnotorowych spalinowych zespołów trakcyjnych produkowanych przez zakłady Pesa w latach 2005–2015. Powstał tylko jeden, jednosilnikowy egzemplarz właściwego 218M, a pozostałe, dwusilnikowe, zostały oznaczone jako podtypy 218Ma-218Md. Wyprodukowano w sumie 76 sztuk, które eksploatowane są przez Arrivę, Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie, Przewozy Regionalne i PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

Newag 222MW
Newag 222M

Newag 222M – dwuczłonowy spalinowy zespół trakcyjny produkowany przez firmę Newag z Nowego Sącza. Dwa egzemplarze zostały wyprodukowane dla Kolei Mazowieckich, a kolejne cztery dla województwa podkarpackiego.

Pesa AtriboW
Pesa Atribo

Pesa Atribo – normalnotorowe, trójczłonowe, niskopodłogowe i jednoprzestrzenne spalinowe zespoły trakcyjne produkowane od 2007 roku przez zakłady Pesa Bydgoszcz. Są one wersją rozwojową zespołu trakcyjnego Pesa 218Mc (SA133). Zamówiono łącznie 118 egzemplarze dla polskich i włoskich przewoźników, z których ponad 100 zostało już dostarczone.

Baureihe 614W
Baureihe 614

Baureihe 614 – spalinowy zespół trakcyjny, napędzany silnikami Diesla. W latach 1971–1975 wyprodukowano łącznie 42 egzemplarze, dla Deutsche Bahn. Były przeznaczone do ruchu lokalnego jak i międzyregionalnego, głównie z powodu prędkości maksymalnej wynoszącej 140 km/h.

Baureihe 627W
Baureihe 627

Baureihe 627, w Polsce oznaczone jako VT627 – wagon silnikowy napędzany silnikiem Diesla. Był produkowany przez niemieckie zakłady MAN i DUEWAG. Fabrycznie był produkowany równolegle z serią VT628, które były ich rozwinięciem konstrukcyjnym jako spalinowe zestawy trakcyjne, jednakże w latach 2001-2006 były przebudowywane na wagony motorowe.

Baureihe 628W
Baureihe 628

Baureihe 628 – dwuczłonowa seria SZT, napędzanych silnikami Diesla. Były produkowane w latach 1974–1995 przez niemieckie zakłady MAN AG, Waggon Union i DUEWAG w kilku wersjach, przeznaczona zarówno ruchu lokalnego, regionalnego, jak i międzyregionalnego. Poza Niemcami pojazdy te są eksploatowane również w Czechach, Rumunii i Kanadzie, a także w Polsce przez Arriva RP, Koleje Mazowieckie i Koleje Wielkopolskie.

Düwag WadloperW
Düwag Wadloper

Düwag Wadloper – rodzina wagonów spalinowych i spalinowych zespołów trakcyjnych produkowana przez niemieckie zakłady Düwag z Düsseldorfu. W latach 1981–1983 powstało łącznie 50 pojazdów tej rodziny specjalnie dla holenderskich kolei Nederlandse Spoorwegen. Na początku XXI w. były one eksploatowane głównie przez przewoźników prywatnych, w 2006 rozpoczęto ich wycofywanie, a w 2008 sprzedaż do innych państw. Pociągi trafiły do przewoźników z Polski, Argentyny i Rumunii. Były eksploatowane przez Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i Koleje Śląskie, a także wykorzystywane przez Trenes de Buenos Aires do obsługi połączenia transgranicznego między Argentyną i Urugwajem. Obecnie obsługują połączenia łączące Argentynę z Paragwajem oraz są eksploatowane w Polsce przez SKPL Cargo, a także na kilku liniach w Rumunii.

Düwag YW
Düwag Y

Düwag Y – spalinowe zespoły trakcyjne produkowane w latach 1965–1988 dla duńskich przewoźników przez niemieckie zakłady Waggonfabrik Uerdingen. Łącznie wybudowano 160 wagonów tego typu – 76 silnikowych, 23 doczepne i 61 sterowniczych.

FAUR A20D-PW
FAUR A20D-P

A20D-P – wąskotorowy spalinowy zespół trakcyjny, w skład którego wchodzi jeden wagon silnikowy z dwiema kabinami sterowniczymi na każdym z końców oraz dwa wagony doczepne A20D-P, produkowany w zakładach FAUR w Bukareszcie w latach 1983-1988.

HCP 5MW
HCP 5M

HCP 5M – spalinowy wagon silnikowy przeznaczony do ruchu lokalnego, napędzany silnikiem Diesla, z przekładnią hydrauliczną. Został wyprodukowany przez zakłady HCP w Poznaniu w latach 1961-1964 w liczbie 13 egzemplarzy. Posiadał sterowanie ukrotnione do 4 wagonów SN80.

Konstal 1MwW
Konstal 1Mw

1Mw – dwukierunkowy, czteroosiowy wąskotorowy wagon silnikowy wyprodukowany w Chorzowskiej Wytwórni Konstrukcji Stalowych Konstal w latach 1960–1966 w liczbie 4 sztuk, przystosowany do kursowania na torze o rozstawie szyn 750 mm. Na PKP wagony te nosiły oznaczenia Mx-201 do 204 zmienione następnie na MBxd1-201 do 204.

Pesa LinkW
Pesa Link

Pesa Link – rodzina normalnotorowych spalinowych pojazdów pasażerskich oferowana przez Pesa Bydgoszcz. Wyprodukowane zostały pojazdy 1-, 2- i 3-członowe, ale producent przewiduje również wersję 4-członową. Linki eksploatowane są w Czechach, Polsce i Niemczech.

LuxtorpedaW
Luxtorpeda

Luxtorpeda – popularne określenie wagonu spalinowego o aerodynamicznych kształtach, stosowanego w szybkich kolejowych połączeniach międzymiastowych w latach 30. XX wieku w Polsce. Popularnie mianem „luxtorpedy” pasażerowie określali również inne dalekobieżne wagony spalinowe eksploatowane przez PKP zarówno przed, jak i po II wojnie światowej.

MBxc1-41W
MBxc1-41

MBxc1-41 – polski, wąskotorowy wagon silnikowy na tor o rozstawie 600 mm. Nazwa „Ryjek” pochodzi od kształtu przodu wagonu.

MBxd1 161-169W
MBxd1 161-169

1Aw/M – wąskotorowy wagon motorowy skonstruowany w Pleszewie w 1964 roku poprzez zabudowę układu napędowego do wagonu osobowego typu 1Aw.

MBxd1 341-358W
MBxd1 341-358

MBxd1 – wąskotorowy wagon motorowy skonstruowany po raz pierwszy w roku 1937 w zakładach Lilpop, Rau i Loewenstein w Warszawie na podstawie zamówienia Zarządu Grójeckiej Kolei Dojazdowej.

MBxd2W
MBxd2

MBxd2 – wąskotorowy wagon spalinowy produkowany w latach 1984–86 przez zakłady FAUR w Bukareszcie. Powstały 32 egzemplarze tego pojazdu. Kupno i eksploatacja wagonów MBxd2 uratowały przed likwidacją wiele sieci kolei wąskotorowej w Polsce. Wagony serii MBxd2 ze względu na kraj pochodzenia często nazywane są „rumunami”.

SA110W
SA110

SA110 – to oryginalnie trójczłonowy spalinowy zespół trakcyjny, napędzany silnikami Diesla, dzierżawiony przez samorząd województwa zachodniopomorskiego od niemieckiej spółki DB Regio.

SD80W
SD80

SD80 – oznaczenie na Polskich Kolejach Państwowych 3 wagonów spalinowych, wyprodukowanych w roku 1949 w zakładach OM w Mediolanie, na bazie wagonów serii ALn 722 dla kolei włoskich FS. Na PKP nosiły oznaczenia serii kolejno: MsBx, MsAx, SD80 i SR70.

SN51W
SN51

SN51 – seria wagonów silnikowych wyprodukowanych przez zakłady WUMAG w latach 1930-1939. PKP po II wojnie światowej eksploatowało 12 egzemplarzy tych wagonów. Wagony wchodzące w skład serii różniły się szczegółami konstrukcyjnymi.

SN52W
SN52

SN52 – wagon silnikowy spalinowy niskoperonowy, napędzany silnikiem Diesla. Był produkowany przez węgierskie zakłady Ganz-MÁVAG Budapeszt i do eksploatacji w PKP wszedł w latach 50. XX wieku.

SN61W
SN61

SN61 – wagony silnikowe wyprodukowane dla PKP w liczbie 250 sztuk, w latach 1960-1975, w zakładach Ganz-MÁVAG na Węgrzech.

SR51W
SR51

SR51 – wagony rewizyjne używane przez PKP, DR i ČSD a po zjednoczeniu Niemiec również przez DB. Obecnie są wycofane z użytku.

SR52W
SR52

SR52 – wagony rewizyjne kupione przez PKP. Obecnie są wycofane z użytku.

SR53W
SR53

SR53 – spalinowy wagon rewizyjny wyprodukowany w latach 1965–1973 przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Lubań Śląski w liczbie 5 egzemplarzy specjalnie dla Polskich Kolei Państwowych.

SR61W
SR61

SR61 – wagon silnikowy przebudowany SN61 i eksploatowany przez PKP do prac rewizyjnych przy konserwacji sieci trakcyjnej. Powstały 2 egzemplarze.

SR71W
SR71

SR71 – spalinowy wagon rewizyjny do utrzymania sieci trakcyjnej wyprodukowany w latach 1974–1982 przez Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Lubań Śląski w liczbie 24 egzemplarzy.