
SEAT (Sociedad Española de Automóviles de Turismo – pol.: Hiszpańskie Towarzystwo Samochodów Osobowych) – hiszpańskie przedsiębiorstwo z branży motoryzacyjnej produkujące samochody osobowe założone w 1950 roku. Obecnie przedsiębiorstwo jest własnością niemieckiego koncernu motoryzacyjnego Volkswagen AG.
FIAT 124 – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod włoską marką FIAT w latach 1966-1974, 1967-1976 (coupé), 1967-1985 (spider).

FIAT 127 – samochód osobowy klasy aut miejskich produkowany przez włoski koncern motoryzacyjny FIAT w latach 1971 - 1995.

SEAT 128 – dwudrzwiowe coupé zbudowane na licencji FIATA 128, produkowane w latach 1976-1980. Z powodu nikłego zainteresowania zniknął z oferty na długo przed wycofaniem FIATA 128.
FIAT 131 – samochód osobowy klasy średniej-niższej, produkowany przez firmę FIAT w latach 1974-1984.

SEAT 132 – czterodrzwiowy sedan firmy SEAT zbudowany na licencji Fiata 132 i produkowany w latach 1973-1982.

SEAT 133 – mały samochód osobowy firmy SEAT produkowany w latach 1974–1979, a w latach 1977–1982 także pod nazwą Fiat 133. Model powstał na podwozi modelu 850, z którym dzielił także silnik, natomiast nadwozie zaprojektowano wzorując się na modelach Fiat 126 i Fiat 127. Model 133 jako jedyne auto zaprojektowane poza firmą Fiat był sprzedawane pod marką Fiat.

SEAT 600 – miejski samochód osobowy produkowany przez hiszpańską firmę SEAT w latach 1957–1973. Licencyjna wersja Fiata 600. Dostępny był jako 2-drzwiowy fastback. Produkowany równorzędnie z SEAT-em 500. Silniki pochodziły od Fiata 600, były to jednostki OHV R4 o pojemności 663 cm³ i mocy maksymalnej 22 KM przy 4600 obr./min, oraz 767 cm³ o mocy 29 KM przy 4800 obr./min. Samochód osiągał prędkość maksymalną 100 lub 110 km/h. Masa pojazdu wynosiła 580 kg. Następcą modelu został SEAT 133.

SEAT 600 – miejski samochód osobowy produkowany przez hiszpańską firmę SEAT w latach 1957–1973. Licencyjna wersja Fiata 600. Dostępny był jako 2-drzwiowy fastback. Produkowany równorzędnie z SEAT-em 500. Silniki pochodziły od Fiata 600, były to jednostki OHV R4 o pojemności 663 cm³ i mocy maksymalnej 22 KM przy 4600 obr./min, oraz 767 cm³ o mocy 29 KM przy 4800 obr./min. Samochód osiągał prędkość maksymalną 100 lub 110 km/h. Masa pojazdu wynosiła 580 kg. Następcą modelu został SEAT 133.

SEAT 850 – samochód produkowany na bazie Fiata 850 w Hiszpanii w latach 1964-1973 pod marką SEAT. Niczym się praktycznie nie różnił od Fiata 850. Silniki pochodził z Fiata i miały pojemność: 817, 843 lub 903 cm³ i osiągał moc maksymalną 34 lub 49 KM. Ważył ok. 670 kg lub 900 kg i osiągał prędkość maksymalną 120 lub 145 km/h.

SEAT 1200 Sport – samochód sportowy produkowany w zakładach Seata w latach 1975–1979. Otrzymał on nowoczesne stylowe nadwozie typu coupé, które zostało zaprojektowane przez NSU. Samochód miał czterocylindrowy, czterosuwowy silnik o mocy 66 lub 77 KM. Samochód miał niewielką wagę - 805 kg i dzięki temu przyspieszał do setki w niecałe 14,5 sekundy. Osiągał prędkość maksymalną 157 km/h. W samochodzie zastosowano 4-biegową, manualną, zsynchronizowaną skrzynię biegów. Sprzedano 19 332 egzemplarzy.

SEAT 1400 – pierwszy samochód produkowany przez SEAT, na licencji Fiata. Był to czterodrzwiowy sedan "rodzinny". Części były wysyłane jako zestawy CKD z Włoch i montowane przez Seata w ich nowej fabryce w Barcelonie.

SEAT Altea - samochód osobowy typu minivan klasy kompaktowej produkowany przez hiszpańską markę SEAT w latach 2004 - 2015.

SEAT Arona – samochód osobowy typu crossover klasy aut miejskich produkowany pod hiszpańską marką SEAT od 2017 roku.

SEAT Arosa – samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez hiszpańską markę SEAT w latach 1997 - 2005.

SEAT Ateca - samochód osobowy typu SUV klasy kompaktowej produkowany pod hiszpańską marką SEAT od 2016 roku.

SEAT Córdoba WRC – samochód WRC konstrukcji SEATa oparty na modelu Córdoba. Używał go zespół SEAT Sport w sezonach 1998-2000 Rajdowych Mistrzostw Świata. Swój debiut samochód miał podczas Rajdu Finlandii 1998. Harri Rovanperä zajął wówczas 11. pozycję, Oriol Gomez nie ukończył rajdu.

SEAT el-Born – koncepcyjny samochód elektryczny klasy kompaktowej hiszpańskiej marki SEAT, który został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku. Nazwa pojazdu pochodzi od nazwy części barcelońskiej dzielnicy La Ribera - El Born.

SEAT Exeo – samochód osobowy klasy średniej produkowany pod hiszpańską marką SEAT w latach 2008 – 2014.

SEAT Inca – samochód dostawczo-osobowy klasy aut miejskich produkowany pod hiszpańską marką SEAT w latach 1995 - 2003.

SEAT Málaga – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez hiszpańską firmę SEAT w latach 1985–1992. Dostępny jako 4-drzwiowy sedan. Do napędu użyto silników R4 o pojemności 1.2, 1,5 litra i 1.7 diesel. Silniki 1.2 i 1.5 były stworzone przy współpracy z Porsche. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Pod względem konstrukcyjno-stylistycznym nawiązywał do Fiata Regaty - była to Ibiza z dołożonym bagażnikiem - podobnie jak później Cordoba. Samochód został zastąpiony przez modele: mniejszy Córdoba i większy Toledo. W Grecji oferowany był pod nazwą SEAT Gredos.

SEAT Marbella – samochód miejski produkowany w zakładach SEATa w latach 1980–1998 z nadwoziem 3-drzwiowego hatchbacka. Bazował na Fiacie Panda I generacji. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro, który opracował również Volkswagena Golfa I generacji. Samochód występował również w wersji dostawczej pod nazwą SEAT Terra, bagażnik miał 1000 litrów pojemności. Auto miało spełniać jedną rolę: miał być nie tylko tani w produkcji, ale miał być czymś pomiędzy małym samochodem a Seatem 133. Plastiki we wnętrzu i ubogie wyposażenie sprawiły, że auto ważyło jedynie 680 kg.

SEAT Mii – samochód osobowy klasy aut najmniejszych produkowany przez hiszpańską markę SEAT w latach 2011 - 2019.

SEAT Mii Electric – samochód elektryczny klasy aut najmniejszych produkowany pod hiszpańską marką SEAT od 2019 roku.

SEAT Marbella – samochód miejski produkowany w zakładach SEATa w latach 1980–1998 z nadwoziem 3-drzwiowego hatchbacka. Bazował na Fiacie Panda I generacji. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro, który opracował również Volkswagena Golfa I generacji. Samochód występował również w wersji dostawczej pod nazwą SEAT Terra, bagażnik miał 1000 litrów pojemności. Auto miało spełniać jedną rolę: miał być nie tylko tani w produkcji, ale miał być czymś pomiędzy małym samochodem a Seatem 133. Plastiki we wnętrzu i ubogie wyposażenie sprawiły, że auto ważyło jedynie 680 kg.

Fiat Ritmo – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod włoską marką FIAT w latach 1978 – 1988.

SEAT Ronda – kompaktowy samochód osobowy produkowany przez hiszpańską firmę SEAT w latach 1982–1986. Dostępny jako 5-drzwiowy hatchback. Do napędu użyto silników benzynowych o pojemności: 1,2, 1,5 oraz 2,0 litra, dostępny był również diesel o pojemności 1,7 litra. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 4- lub 5-biegową manualną skrzynię biegów. W późniejszym czasie został zastąpiony przez model León.

SEAT Fura – samochód osobowy segmentu B produkowany przez hiszpański koncern SEAT od 1981 do 1986 roku. Bazował na Fiacie 127, który był produkowany przez SEATa na licencji od 1972 roku. Gdy licencja wygasła, SEAT był zmuszony stworzyć nowy samochód z własną nazwą, który został zaprezentowany pod koniec 1981 roku. Fura był dostępny jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, innych wersji nadwoziowych Fiata 127 nie kontynuowano. Nie był również nigdy wykorzystany silnik z Fiata 127 o pojemności 1010 cm³, jednakże została zaadaptowana 5-biegowa manualna skrzynia biegów.

SEAT Tarraco – samochód osobowy typu SUV klasy średniej produkowany pod hiszpańską marką SEAT od 2018 roku.