
Cessna 120 – samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna oblatany w 1946, jednocześnie z modelem 140, między którymi różnice są niewielkie.

Cessna 150 – dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny produkowany przez firmę Cessna Aircraft Company w USA oraz na licencji przez firmę Reims Aviation we Francji. Następca Cessny 140, poprzednik Cessny 152. Często używana prywatnie oraz w lotniczym szkoleniu podstawowym, na przykład do licencji PPL(A).

Cessna 152 – dwumiejscowy samolot treningowy i turystyczny produkowany przez firmę Cessna Aircraft Company ze Stanów Zjednoczonych, będący zmodernizowaną wersją samolotu Cessna 150. Często stosowany w lotniczym szkoleniu podstawowym do licencji turystycznej, licencji zawodowej oraz innych uprawnień pilotów lotnictwa cywilnego. Na Zachodzie wyparty z roli samolotu szkolenia podstawowego przez większy model Cessna 172.

Cessna 162 Skycatcher – lekki samolot sportowy i turystyczny amerykańskiej firmy Cessna. Skycatcher został oblatany 13 października 2006 roku. Samolot może zabrać na swój pokład 2 osoby.

Cessna 170 – mały samolot amerykańskiej firmy Cessna. Pierwszy lot odbył w 1948 roku.
Cessna 172 Skyhawk – czteromiejscowy, jednosilnikowy górnopłat. Popularny samolot szkolno-treningowy. Egzemplarzy Cessny 172 wyprodukowano więcej niż jakiegokolwiek innego samolotu, nadal pozostaje w produkcji.

Cessna 175 - mały samolot jednosilnikowy, produkowany w latach 1958 - 1962 przez wytwórnię Cessna. Miał on wypełnić lukę między modelami Cessna 172 i Cessna 182. Charakterystycznym elementem było zastosowanie silnika Continental GO-300 wyposażonego w reduktor co pozwalało na uzyskanie większej mocy z tej samej pojemności silnika, jednak wprowadzało zmiany w sposobie eksploatacji.

Cessna 177 – lekki samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna.

Cessna 180 – samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna, został oblatany w 1953 roku. Samolot to wczesna wersja Cessny 182 i 185. Cessna 180 służyła także w wersji wojskowej w wielu krajach. Na pokład Cessny 180 wchodziły 4 osoby. Produkcję zakończono w 1981 roku. Samolot odniósł duży sukces rynkowy tak samo jak jego późniejsze wersje 182 i 185.

Cessna 182, oferowana pod nazwą Skylane, jest czteromiejscowym, jednosilnikowym górnopłatem firmy Cessna. Opcjonalnie można zamówić dwa foteliki dziecięce w przestrzeni bagażowej.
Cessna 185 – samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna, znany również jako Skywagon, został oblatany w 1960 roku. Produkcja zakończyła się w 1985 roku i nie została wznowiona w latach 90. wraz z pozostałymi modelami wyposażonymi w podwozie z kółkiem tylnym jak 180 i 170.

Cessna 195 i 190, oferowana pod nazwą Businessliner, jest jednosilnikowym górnopłatem firmy Cessna.

Cessna 206 Stationair – lekki samolot pasażersko-transportowy z silnikiem tłokowym.

Cessna 208 Caravan – samolot produkowany w zakładach Cessna Aircraft Company na początku lat 80. XX wieku, który pokrył ówczesne zapotrzebowanie na prosty i ekonomiczny samolot transportowy. Samolot wykorzystywany jest do transportu ładunków i ludzi, zarówno w lotnictwie cywilnym jak i wojskowym. Wykorzystywany jest też jako samolot ratunkowy. Największym cywilnym użytkownikiem tego samolotu jest FedEx.

Cessna 210 Centurion – to 6-miejscowy samolot turystyczny amerykańskiego przedsiębiorstwa Cessna. Samolot posiada jeden silnik, produkcję rozpoczęto w 1957 roku, a zakończono w 1985.

Cessna 340 – samolot biznesowy o dwóch silnikach tłokowych. Samolot został oblatany w 1970 roku. Maksymalna prędkość wynosiła jedynie 460 km/h. Samolot mógł razem z pilotem zabrać 6 pasażerów. Cessna 340 to większa wersja Cessny 310. Doskonała konstrukcja dolnopłatu oraz dwa silniki tłokowe przyniosły temu samolotowi dużą popularność.

Cessna 350 – samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna. Cena w roku 2008 wynosiła 535 tys. USD. Cessna 350 jest wersją Cessny 400 ze słabszym silnikiem. Samolot może zabrać na pokład cztery osoby. Cessna 350 oraz Cessna 400 wyposażone są w nowoczesny kokpit Garmin G1000.

Cessna 400 – jednosilnikowy samolot turystyczny amerykańskiej firmy Cessna. Pierwotnie skonstruowany przez Columbia Aircraft jako Columbia 400. Może zabrać na pokład pilota i 3 pasażerów. Choć Cessna 400 jest sporo droższa od Cessny 350, to amerykański producent samolotów liczy na dużą popularność tego modelu. Samolot został oblatany w 2004 roku.

Cessna 402 – dwusilnikowy samolot pasażerski produkcji amerykańskiej. Kabina nie jest hermetyzowana aby uprościć konstrukcję i zmniejszyć koszty eksploatacji. Samolot znajduje zastosowanie na mało uczęszczanych trasach, oraz jako taksówka powietrzna i ma dobrą reputację wśród małych przewoźników lotniczych.

Cessna 404 Titan – samolot pasażerski krótkiego zasięgu amerykańskiej firmy Cessna, produkowany także w wersji wojskowej C-28.
Cessna 411 – amerykański lekki dwusilnikowy samolot pasażerski, produkowany przez firmę Cessna w latach 60. dwudziestego wieku. Gdy zaczęto go produkować, był największym samolotem biznesowym produkowanym przez firmę Cessna.

Cessna 421 Golden Eagle – amerykański lekki dwusilnikowy samolot pasażerski, produkowany przez firmę Cessna. Samolot jest rozwinięciem konstrukcji Cessna 411. W latach 1968-1985 wyprodukowano ponad 2000 egzemplarzy tego samolotu.

Cessna 425 Corsair/Conquest – amerykański lekki dwusilnikowy samolot pasażerski, produkowany przez firmę Cessna. Samolot jest rozwinięciem konstrukcji Cessna 421 wyposażonym w silniki turbośmigłowe zamiast tłokowych. W latach 1980-1986 wyprodukowano 236 egzemplarzy tego samolotu.

Cessna Model A – amerykański górnopłatowy, czteroosobowy samolot turystyczny powstały w latach 20 XX wieku w zakładach Cessny. Zapoczątkowała linię jednosilnikowych, górnopłatowych samolotów turystycznych tej firmy.

Cessna A-37 Dragonfly – amerykański dwusilnikowy lekki samolot szturmowy przełomu lat 60. i 70. XX wieku.

Cessna AT-17 Bobcat – wielozadaniowy lekki samolot pięciomiejscowy, zaprojektowany w Stanach Zjednoczonych jako samolot treningowy, używany podczas II wojny światowej do szkolenia pilotów. Miał on wypełnić lukę pomiędzy jednosilnikowymi samolotami treningowymi a dwusilnikowymi samolotami bojowymi Do końca wojny wyprodukowano ponad 4600 tych samolotów. AT-17 był napędzany dwoma silnikami Jacobs R-755-9. Wersją komercyjną był Model T-50, w oparciu o który samolot Cessna AT-17 został zaprojektowany. Wersja pasażerska, oznaczana od 1943 jako Cessna UC-78, była w latach 1946-50 użytkowana przez PLL LOT w ilości 14 szt.

Cessna Citation – duża rodzina amerykańskich samolotów dyspozycyjnych, produkowanych przez firmę Cessna.

Cessna Citation Mustang – amerykański samolot dyspozycyjny klasy Very Light Jet. Najmniejszy model z rodziny Cessna Citation.

Cessna Citation X – samolot biznesowy dalekiego zasięgu. Citation X osiąga prędkość maksymalną 0,92 macha (1127) km/h i jest najszybszym samolotem pasażerskim będącym w użyciu. Citation X jest jednym z największych modeli firmy Cessna.

Cessna Citation Longitude – amerykański samolot dyspozycyjny, zaprojektowany w wytwórni Cessna. Maszyna należy do popularnej rodziny samolotów Cessna Citation.

Cessna L-19/O-1 Bird Dog – amerykański samolot obserwacyjny i łącznikowy opracowany na bazie cywilnego modelu Cessna 170 na przełomie lat 40. i 50. XX wieku.

Cessna O-2 Skymaster – amerykański samolot obserwacyjny opracowany w latach 60. XX wieku na bazie cywilnego modelu 337.

Cessna T-37 Tweet – amerykański samolot szkolno-treningowy, produkowany w latach 1955-1975 przez przedsiębiorstwo Cessna. Na bazie samolotu T-37 zbudowano jego szturmową wersję A-37 Dragonfly.

Temco TT Pinto – amerykański samolot szkolno-treningowy zaprojektowany przez firmę Temco Aircraft na potrzeby United States Air Force. Ostatecznie samolot przez dwa lata był wykorzystywany do szkolenia podstawowego pilotów United States Navy.