British Rail Class 313 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1976-1977 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach.

British Rail Class 314 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach. Łącznie zbudowano 16 zespołów tego typu.

British Rail Class 315 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1980-1981 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach. Łącznie zbudowano 61 zespołów tego typu.
British Rail Class 317 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, prodowanych w latach 1981-1982 i ponownie od 1985 do 1987 przez zakłady BREL w Yorku. Łącznie zbudowano 72 zestawy tego typu. Obecnie są one używane przez dwóch przewoźników: First Capital Connect oraz National Express East Anglia. Służą głównie do obsługi tras podmiejskich oraz szybkich połączeń regionalnych. Można je spotkać m.in. na specjalnej trasie łączącej centrum Londynu z lotniskiem Stansted.

British Rail Class 318 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych w roku 1986 przez firmę BREL. Łącznie do eksploatacji trafiło 21 zestawów, wszystkie są użytkowane obecnie w Szkocji, gdzie ich operatorem jest First ScotRail.

British Rail Class 319 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, budowanych w latach 1987-1988 i ponownie w 1990 przez zakłady BREL w Yorku. Łącznie zbudowano 86 zestawów tego typu. Od początku projektowano je przede wszystkim z myślą o trasie z Bedford do Brighton przez Londyn i służyły kolejnym przewoźnikom obsługującym to połączenie: British Rail, Thameslink, First Capital Connect. W 2017, firma Northern Rail kupiła należące do Thameslink wszystkie pociągi tego typu i przemalowała na barwy Northern Rail.

British Rail Class 320 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych dostarczonych w roku 1990 przez firmę BREL. Łącznie do eksploatacji trafiły 22 zestawy, wszystkie pracują obecnie w Szkocji, gdzie ich operatorem jest First ScotRail.

British Rail Class 321 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, budowanych w latach 1988-1991 przez zakłady BREL w Yorku. Łącznie zbudowano 132 zestawy tego typu. Obecnie pociągów tych używają trzej przewoźnicy. Northern Rail eksploatuje przy ich pomocy głównie trasę z Leeds do Doncaster. W barwach National Express East Anglia można je spotkać na trasach z Londynu do miast wschodniej Anglii. Z kolei London Midland wysyła je na trasy z Birmingham do Northampton i Walsall oraz z Londynu do Milton Keynes i Northampton.

British Rail Class 322 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych dostarczonych w roku 1990 przez firmę BREL. Wyprodukowano 5 zestawów, które początkowo służyły do obsługi trasy z lotniska Stansted do centrum Londynu. W 2001 roku zostały przeniesione do Szkocji, gdzie włączono je do floty przewoźnika First ScotRail.

British Rail Class 323 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, budowanych w latach 1992-1993 przez zakłady firmy Hunslet. Łącznie zbudowano 43 zestawy tego typu. Obecnie pociągów tych używają dwaj przewoźnicy. London Midland wykorzystuje je na trasach podmiejskich w regionie West Midlands. Z kolei w barwach Northern Rail obsługują trasy podmiejskie i regionalne mające początek w Manchesterze.

British Rail Class 332 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wybudowanych w roku 1998 w zakładach firmy CAF w Saragossie, przy udziale koncernu Siemens. Z fabryki wyszło 14 składów, przy czym wszystkie trafiły do eksploatującej je do dziś firmy Heathrow Express, dla której stanowią 100% taboru.

British Rail Class 333 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych dostarczonych w roku 2000 przez koncern Siemens AG, o konstrukcji opartej na wprowadzonych pociągach British Rail Class 332. Zbudowano 16 składów, zaś miejscem ich eksploatacji od początku była północna Anglia. Obecnie są one częścią taboru przewoźnika Northern Rail.

British Rail Class 334 "Juniper" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych w roku 2000 przez zakład koncernu Alstom w Birmingham. Ze względu na kłopoty techniczne, stała eksploatacja rozpoczęła się dopiero w roku 2002. Model ten należy do rodziny pociągów Juniper, obejmującej również składy typu British Rail Class 458 i British Rail Class 460. Dotychczas dostarczono 40 zestawów tej klasy. Obecnie jedynym użytkującym je przewoźnikiem jest First ScotRail, w barwach którego obsługują trasy podmiejskie na terenie Szkocji.

British Rail Class 350 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, należący do produkowanej przez koncern Siemens rodziny pociągów Desiro. Inne eksploatowane w Wielkiej Brytanii jednostki z tej samej rodziny oznaczone są jako Class 185, Class 360, Class 444 oraz Class 450.

British Rail Class 357 "Electrostar" - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych przez zakłady w Derby, należące początkowo do firmy Adtranz, przejętej w 2001 przez Bombardier Transportation. Klasa ta wchodzi w skład rodziny pociągów Electrostar. Obecnie składy te eksploatuje wyłącznie firma c2c, dla której stanowią one 100% floty.

British Rail Class 360 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, należący do produkowanej przez koncern Siemens rodziny pociągów Desiro. Inne eksploatowane w Wielkiej Brytanii jednostki z tej samej rodziny oznaczone są jako Class 185, Class 350, Class 444 oraz Class 450.

British Rail Class 365 „Networker Express” - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, budowanych w latach 1994-1995 przez zakłady koncernu ABB w Yorku. Łącznie zbudowano 41 składów tego typu. Obecnie wszystkie eksploatowane są przez firmę First Capital Connect. Przewoźnik ten używa ich na trasach o zasięgu regionalnym, głównie z Londynu do Peterborough i Cambridge.

British Rail Class 375 "Electrostar" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych przez zakłady w Derby, należące początkowo do firmy Adtranz, przejętej w 2001 przez Bombardier Transportation. Klasa ta wchodzi w skład rodziny pociągów Electrostar. Obecnie jedynym przewoźnikiem eksploatującym tego typu pociągi jest firma Southeastern, posiadająca 97 zestawów.

British Rail Class 376 "Electrostar" - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych przez zakłady w Derby, należące do firmy Bombardier Transportation. Klasa ta wchodzi w skład rodziny pociągów Electrostar. Obecnie jedynym przewoźnikiem eksploatującym tego typu pociągi jest firma Southeastern, posiadająca 36 zestawów.
British Rail Class 377 "Electrostar" - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych przez zakłady firmy Bombardier Transportation w Derby, należących do rodziny pociągów Electrostar. Dotychczas dostarczono 154 zestawy tego typu, zaś dodatkowych 28 powstało w wyniku przebudowy składów typu British Rail Class 357. Wszystkie eksploatuje obecnie firma Southern. Obecnie producent jest w trakcie realizacji zamówienia na kolejne 23 składy, które również trafią do Southern.
British Rail Class 421 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych w latach 1964-1972 przez zakłady BREL w Yorku. Obecnie ogromna większość składów tego typu została już wycofana z eksploatacji. Można je spotkać jedynie na tzw. linii historycznej z Brockenhurst do Lymington. Jej operatorem jest firma South West Trains.

British Rail Class 444 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, należący do produkowanej przez koncern Siemens rodziny pociągów Desiro. Inne eksploatowane w Wielkiej Brytanii jednostki z tej samej rodziny oznaczone są jako Class 185, Class 350, Class 360 oraz Class 450.

British Rail Class 450 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, należący do produkowanej przez koncern Siemens Mobility rodziny pociągów Desiro. Inne eksploatowane w Wielkiej Brytanii jednostki z tej samej rodziny oznaczone są jako Class 185, Class 350, Class 360 oraz Class 444.

British Rail Class 455 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych w latach 1982-1985 przez zakłady firmy BREL w Yorku. Łącznie dostarczono 137 zestawów. Obecnie można je spotkać głównie na trasach podmiejskich łączących Londyn z okolicznymi miejscowościami, przede wszystkim od strony południowej i południowo-zachodniej. W barwach South West Trains zaczynają bieg na dworcu Waterloo. Z kolei kursy obsługiwane przez Southern mają swój początek na London Bridge Station.

British Rail Class 456 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych, produkowanych w latach 1990-1991 przez zakłady firmy BREL w Yorku. Łącznie dostarczono 24 zestawy. Obecnie wszystkie eksploatowane są przez firmę Southern, która obsługuje nimi trasy w południowej części Anglii.
British Rail Class 458 "Juniper" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych w latach 1998 - 2000 przez zakład koncernu Alstom w Birmingham. Model ten należy do rodziny pociągów Juniper, obejmującej również składy typu British Rail Class 334 i British Rail Class 460. Obecnie jedynym przewoźnikiem eksploatującym pociągi tego typu jest firma South West Trains, w barwach której najczęściej kursują na trasie z Londynu do Reading. Dotychczas dostarczono 30 zestawów.

British Rail Class 460 "Juniper" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych w roku 2000 przez koncern Alstom. Model ten należy do rodziny pociągów Juniper, obejmującej również składy typu British Rail Class 334 i British Rail Class 458. Dotychczas dostarczono 8 zestawów tej klasy. Wszystkie są eksploatowane na trasie łączącej lotnisko Gatwick z centrum Londynu. Operatorem tego połączenia jest aktualnie firma Southern.
British Rail Class 465 "Networker" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych w latach 1991-1993 przez BREL we współpracy z firmą Metro Cammel, od 1993 do 1994 przez ABB Rail. Łącznie zbudowano 147 składów. Obecnie jedynym eksploatującym je przewoźnikiem jest firma Southeastern.

British Rail Class 466 "Networker" – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych produkowanych w latach 1993-1994 przez firmę BREL. Łącznie zbudowano 43 składy. Obecnie jedynym eksploatującym je przewoźnikiem jest firma Southeastern, która korzysta z nich na zasadzie leasingu, zaś ich właścicielem jest wyspecjalizowana w usługach finansowych dla sektora kolejowego firma Angel Trains.

British Rail Class 483 – typ elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych w latach 1939-1940 przez zakłady Metro Cammel dla metra londyńskiego, gdzie były wykorzystywane do 1988 roku jako London Underground 1938 Stock. Następnie większość składów została zezłomowana. Dziewięć z nich przeszło remont generalny, a następnie w latach 1989-1992 - już pod kolejowym oznaczeniem British Rail Class 483 - zostały skierowane do obsługi głównej linii kolejowej na wyspie Wight. Obecnie operatorem tego połączenia jest firma South West Trains, która działa na niej pod marką Island Line Trains.

British Rail Class 507 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1978-1979 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach. Łącznie zbudowano 33 zespoły tego typu.

British Rail Class 508 - typ elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wytwarzanych w latach 1979-1983 przez zakłady BREL w Yorku na zlecenie British Rail. Należy do serii 5 typów EZT, zaprojektowanych w 1972 z myślą o obsłudze tras podmiejskich w największych aglomeracjach. Łącznie zbudowano 43 zespoły tego typu.
Alstom Metropolis – wagony metra produkowane od 1997 przez francuski koncern Alstom. Eksploatowane są w kilkunastu miastach na świecie. Do połowy 2013 wybudowano ponad 4000 wagonów tej rodziny.

TGV Eurostar - francuski, elektryczny zespół trakcyjny należący do rodziny pociągów TGV. Nazwa TGV Eurostar jest nazwą potoczną całej rodziny pociągów, każdy z zarządów kolejowych posiadających te składy używa własnych oznaczeń:TGV TMST - Trans Manche Super Train Class 373

Pendolino – rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych dużych prędkości o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Początkowo produkowane przez Fiat Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria.