
207E Edgar – normalnotorowa ciężka towarowa lokomotywa elektryczna, będąca głęboką modernizacją radzieckiej lokomotywy spalinowej M62. Modernizacja została przeprowadzona przez Rail Polska, lokomotywa 207E-001, która została przebudowana z estońskiej lokomotywy została przedstawiona w 2017 na targach Trako. W 2019 roku pojazd wszedł do eksploatacji. Podczas targów Trako przewoźnik zapowiedział, że planuje eksploatację 30 maszyn tego typu, z czego 19 oczekuje na bocznicy na modernizację, a jedna jest w trakcie budowy.

EU06 – seria 20 normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych dla Polskich Kolei Państwowych w roku 1962 przez firmę English Electric w zakładach Vulcan Foundry w Newton-le-Willows w hrabstwie Lancashire w Anglii.

ASEA E150 – seria lokomotyw elektrycznych zakupionych w roku 1951 w Szwecji w liczbie 8 egzemplarzy dla Polskich Kolei Państwowych. Początkowo lokomotywom nadano numery w serii E150, w roku 1951 zmieniono oznaczenie serii na E03, a w 1959 ostatecznie na EP03.

ÖBB 1822 – seria dwusystemowych normalnotorowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych pierwotnie dla kolei austriackich.

English Electric EL.100 – seria sześciu pierwszych używanych w Polsce lokomotyw elektrycznych eksploatowanych na Polskich Kolejach Państwowych, wyprodukowanych w brytyjskich zakładach English Electric, a następnie w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce w latach 1934–1936.

EP07 – seria normalnotorowych lokomotyw elektrycznych, przystosowanych do prowadzenia ruchu pasażerskiego. Są one przebudowanymi egzemplarzami lokomotyw serii EU07, które z kolei są przebudowane na bazie EU06, które te wyprodukowano na bazie powojennych elektrowozów brytyjskiej serii.

ET41 – normalnotorowa dwuczłonowa lokomotywa elektryczna towarowa produkowana w latach 1977–1983 w zakładach HCP w Poznaniu w liczbie 200 sztuk. Żargonowo nazywana „Jamnikiem”.

HCP 405E – polska elektryczna lokomotywa manewrowa produkowana przez zakłady Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. W latach 1990–1991 powstały cztery prototypowe lokomotywy, włączone na stan Polskich Kolei Państwowych. Po podziale PKP, pojazdy serii zostały przekazane PKP Cargo. W 2004 wszystkie lokomotywy przeszły modernizację w ZNLE Gliwice.

EL.200 – seria czterech lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w zakładach H. Cegielskiego w Poznaniu w roku 1937 dla PKP. Wszystkie lokomotywy zostały skierowane do obsługi Warszawskiego Węzła Kolejowego. Trzy egzemplarze zostały zniszczone we wrześniu 1939 roku, czwarty pracował do 1944 roku. Ostatni elektrowóz EL.200 został zezłomowany w 1958 roku.

EU40 – seria lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych na zamówienie Kolei Walimskiej w 1913 roku i eksploatowanej do roku 1959. Seria składa się tylko z jednej lokomotywy. Do 1959 roku oznaczenie serii brzmiało E400, na krótko w 1959 serię oznaczono jako EU40. Fizycznie lokomotywa prawdopodobnie nie nosiła takiego oznaczenia. Obecnie znajduje się na terenie grochowskiej lokomotywowni.
LEW E04 – normalnotorowe uniwersalne lokomotywy elektryczne wyprodukowane dla PKP w latach 1954–1955 przez zakłady LEW Hennigsdorf w Hennigsdorfie w NRD.

EU20 – seria normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych dla Polskich Kolei Państwowych w latach 1955–1958 przez zakłady LEW Hennigsdorf w Hennigsdorfie w NRD.
EL2 – lokomotywa elektryczna produkowana we wschodnioniemieckim zakładzie LEW Hennigsdorf w latach 1952-1988 dla kolei przemysłowych.
LEW EL3 – wąskotorowa lokomotywa elektryczna produkowana w niemieckim zakładzie LEW Hennigsdorf w latach 1951-1978. EL3 produkowane było głównie na rynek rodzimy, jednak niewielka część tego typu lokomotyw trafiła na eksport. Elektrowóz wykorzystywano głównie na kolejach górniczych w NRD, ZSRR, Polsce i Jugosławii. Wąskotorowe lokomotywy LEW używane były w Niemczech do 1999 roku.

Newag Dragon – rodzina sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych, przeznaczonych do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych do 4500 ton. Od 2009 do 2016 była produkowana przez Newag Gliwice, zaś od 2017 przez Newag Nowy Sącz. Powstało łącznie ponad 30 lokomotyw w 4 wersjach, które są eksploatowane przez polskich przewoźników towarowych.

Newag Griffin – rodzina czteroosiowych lokomotyw elektrycznych i spalinowych produkowana przez Newag od 2012. Pojazdy są przeznaczone do prowadzenia pociągów pasażerskich oraz towarowych. Jako pierwsza powstała wersja E4MSU – elektryczna lokomotywa wielosystemowa, uniwersalna, o prędkości maksymalnej 160 km/h, jako druga wersja E4DCUd – elektryczna lokomotywa jednosystemowa z pomocniczym silnikiem spalinowym, a jako trzecia E4DCU – elektryczna lokomotywa jednosystemowa.

NEWZ 112E – normalnotorowa dwuczłonowa towarowa lokomotywa elektryczna wyprodukowana w latach 1978–1982 w radzieckich zakładach NEWZ w liczbie 50 sztuk specjalnie dla Polskich Kolei Państwowych. Żargonowo nazywana Ruskiem, Czapajewem bądź łodzią podwodną.

Pafawag 1E – normalnotorowa pasażerska lokomotywa elektryczna produkcji polskiej wyprodukowana w latach 1953–1957 w liczbie 8 sztuk w zakładach Państwowej Fabryki Wagonów we Wrocławiu. Do lat 60. XX wieku pracowały na Polskich Kolejach Państwowych przy pociągach pospiesznych, później zatrudniane przy pociągach osobowych, które prowadziły do 1971. Trzy lokomotywy serii zachowano do celów muzealnych.
Pafawag 3E – normalnotorowa towarowa lokomotywa elektryczna produkcji polskiej. Przez miłośników kolei i kolejarzy nazywana „kantem”, „telewizorem” lub „sputnikiem”.
EP08 – normalnotorowa pasażerska lokomotywa elektryczna produkcji polskiej produkowana w latach 1972–1976 w zakładach Pafawag we Wrocławiu. Przez kolejarzy nazywana świnią z powodu koloru, na który pojazdy były malowane w fabryce lub denaturatem od koloru dawnego malowania spółki PKP InterCity.

Pafawag 104E – normalnotorowa pasażerska lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1986–1997 w zakładach Pafawag Wrocław. Powstało 47 sztuk dla Polskich Kolei Państwowych. Od 2009 wszystkie lokomotywy eksploatowane są przez PKP Intercity. Lokomotywy EP09 są popularnie nazywane epoka lub dziewiątka.

Pafawag 201E – normalnotorowa ciężka towarowa lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1969–1989 w zakładach Pafawag we Wrocławiu.

Pesa Gama – rodzina lokomotyw spalinowych i elektrycznych budowanych od 2012 przez zakłady Pesa Bydgoszcz. Powstało łącznie 20 lokomotyw w 3 wersjach: spalinowej, elektrycznej oraz elektrycznej z dodatkowym silnikiem spalinowym. Lokomotywy eksploatowane są m.in. przez PKP Intercity, Koleje Mazowieckie, Ecco Rail i Pol-Miedź Trans.

Siemens Vectron – rodzina lokomotyw produkowanych przez niemieckiego Siemensa przeznaczonych do prowadzenia pociągów towarowych oraz pasażerskich.

Škoda 12E – lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1953-1958 dla kolei czechosłowackich. Wyprodukowano 100 lokomotyw do prowadzenia pociągów pasażerskich na zelektryfikowanych liniach kolejowych. W Czechosłowacji i jej państwach-sukcesorach oznaczona jako seria E499.0, następnie 140. Eksploatowana w Polsce jako ET13. Od układu osi (Bo'Bo') nazywana była popularnie w Czechosłowacji bobina.

Škoda 31E – seria towarowych normalnotorowych lokomotyw elektrycznych, wyprodukowanych w latach 1963–1965 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane w Czechach i na Słowacji, a także przez prywatnych przewoźników w Polsce.

Škoda 43E – towarowe lokomotywy elektryczne wyprodukowane w roku 1960 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Wyprodukowano 85 egzemplarzy. W Polsce lokomotywy tego typu były eksploatowane przez prywatnych przewoźników przez krótki czas. Obecnie zostały wycofane a większość z nich sprzedano z powrotem do Czech lub na Słowację.

EU05 – seria 30 normalnotorowych uniwersalnych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych dla Polskich Kolei Państwowych w roku 1961 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji.

Seria 182 ČD – lokomotywa elektryczna produkowana w latach 1963-1965 dla kolei czechosłowackich. Wyprodukowano 168 lokomotyw. Elektrowozy zostały wyprodukowanie do prowadzenia pociągów towarowych kursujących po zelektryfikowanych liniach kolejowych. Po rozpadzie Czechosłowacji eksploatowane są przez koleje czeskie i słowackie oznakowane jako Řada 182. Przez polskich przewoźników kolejowych eksploatowanych było 108 lokomotyw pod oznaczeniami 182. Niekiedy można spotkać się z oznaczeniem ET182, które jedynie zostało nadane w 2006 roku lokomotywie 182 121 pracującej dla CTL Logistic, która pracowała z oznaczeniem 182 121-4 + ET182-002, to jednak nigdy żadna z polskich lokomotyw nie otrzymała takiego oznaczenia. W 2007 roku oznaczenie ET182-002 zostało usunięte z pudła maszyny.

ČD 183 – lokomotywa elektryczna produkowana w zakładach Škody w Pilźnie w 1971 dla kolei czechosłowackich. W 2011 elektrowozy były w okresie eksploatacji dozorowanej w dolnośląskiej spółce Pol-Miedź Trans, a we wrześniu 2011 otrzymały świadectwo dopuszczające do ruchu kolejowego. Lokomotywy są eksploatowane przez kilku polskich przewoźników kolejowych po modernizacji w ZNTK Oleśnica, podczas których otrzymały pantografy połówkowe. Pozostałe lokomotywy posiadają dopuszczenie do kursowania do stacji granicznej w Chałupkach.

Seria 163 kolei czeskich – oznaczenie normalnotorowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych w latach 1984-1992 przez zakłady Škoda w Pilźnie w Czechosłowacji. Lokomotywy tego typu są eksploatowane obecnie w Czechach, na Słowacji i we Włoszech, a od 2012 roku, również przez Przewozy Regionalne. Od 2015 roku większość spolonizowanych lokomotyw tej serii eksploatowanych jest przez spółkę Koleje Czeskie.

Škoda 77E – dwuczłonowa normalnotorowa towarowa lokomotywa elektryczna wyprodukowana w liczbie 60 sztuk specjalnie dla Polskich Kolei Państwowych w latach 1975–1978 przez czechosłowackie zakłady Škoda w Pilźnie.

Škoda 79E – lokomotywa elektryczna wyprodukowana w 1977 roku przez firmę Škoda dla kolei czechosłowackich (ČSD), oznaczona pierwotnie jako seria E.479.0, następnie seria 130 kolei ČSD/ČD. Powstały ogółem 54 lokomotywy tego typu, z tego 40 dla kolei czechosłowackich, w ramach dwóch podtypów fabrycznych 79E1 i 79E2.

ZNTK Oleśnica 303Ea – normalnotorowa lokomotywa elektryczna, produkcji polskiej, zmodernizowana w ZNTK Oleśnica z lokomotywy HCP 303E. 3 sztuki są eksploatowane przez PKP Intercity.

EP05 – seria 27 normalnotorowych pasażerskich lokomotyw elektrycznych przebudowanych na potrzeby Polskich Kolei Państwowych w latach 1973–1977 z lokomotyw serii EU05 w ZNTK Gdańsk. Żargonowo nazywana „Czesio” a w Czechach "Bobina".