Curtiss A-3W
Curtiss A-3

Curtiss A-3 – amerykański samolot szturmowy z okresu międzywojennego. Powstałe jako wersja rozwojowa samolotu Curtiss Falcon, samoloty z serii A-3 były pierwszymi operacyjnymi samolotami szturmowymi United States Army Air Corp (USAAC). Łącznie, w różnych odmianach, zbudowano 146 samolotów Curtiss A-3, służyły w latach 1927-1937.

Curtiss A-8W
Curtiss A-8

Curtiss A-8 – amerykański samolot szturmowy z okresu międzywojennego, zaprojektowany w zakładach Curtiss Aeroplane and Motor Company na zamówienie United States Army Air Corps (USSAC). A-8 był pierwszym samolotem szturmowym USAAC z oznaczeniem „A” (attack) zaprojektowanym specjalnie jako samolot szturmowy, wcześniejsze konstrukcje powstały w wyniku modyfikacji już wcześniej istniejących samolotów.

Curtiss A-12 ShrikeW
Curtiss A-12 Shrike

Curtiss A-12 Shrike – amerykański samolot szturmowy z lat 30. XX wieku. Zaprojektowany w zakładach Curtiss Aeroplane and Motor Company samolot był wersją rozwojową wcześniejszego Curtiss YA-10 ze zmienionym silnikiem i drobnymi zmianami konstrukcyjnymi. Shrike był podstawowym samolotem szturmowym United States Army Air Corps (AAF) końcowego okresu lat 30. Dziewięć A-12 służyło jeszcze w bazie Hickam Field w grudniu 1941 w czasie japońskiego ataku na Pearl Harbor, ale nie wzięły one udziału w walkach. Samoloty tego typu używane były także przez Siły Powietrzne Republiki Chińskiej.

Curtiss B-2 CondorW
Curtiss B-2 Condor

Curtiss B-2 Condor – amerykański samolot bombowy z początku lat 30. Zaprojektowany w zakładach Curtiss Aeroplane and Motor Company dla United States Army Air Corps (USAAC) samolot bazował na wcześniejszym Martin NBS-1. Wyprodukowano 12 samolotów tego typu, które na początku lat 30. były jedynymi ciężkimi bombowcami w służbie USAAC.

Curtiss C-46 CommandoW
Curtiss C-46 Commando

Curtiss C-46 Commando – samolot transportowy używany przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych w czasie II wojny światowej. Latający na nim piloci przezwali go "The Whale". Po wojnie C-46 przez krótki czas służyły jako samoloty pasażerskie, po czym zdominowały rynek przewozów towarowych. W United States Air Force służyły jako drugorzędne samoloty transportowe do 1968. Obecnie C-46 są jeszcze wykorzystywane do przewozu ładunków w Arktyce i innych regionach świata, gdzie są bardzo utrudnione warunki eksploatacji samolotów.

Curtiss-Wright CA-1W
Curtiss-Wright CA-1

Curtiss-Wright CA-1 – amerykańska łódź latająca-amfibia z lat 30. XX wieku, zaprojektowana przez Franka Courtney'a i zbudowana w zakładach Curtiss-Wright Company.

Curtiss Carrier PigeonW
Curtiss Carrier Pigeon

Curtiss Carrier Pigeon – amerykański samolot pocztowy z okresu międzywojennego, pierwszy samolot zbudowany specjalnie dla poczty lotniczej.

Curtiss CRW
Curtiss CR

Curtiss CR - samolot wyścigowy, zaprojektowany w 1921 roku dla US Navy przez firmę Curtiss. Był to konwencjonalny jednomiejscowy dwupłatowiec o konstrukcji półskorupowej, z jednokomorowymi skrzydłami równej długości, połączonymi rozpórkami w kształcie litery „N”, przy czym górne skrzydło było przesunięte do przodu względem dolnego. Dwie podobne wersje samolotu, CR-1 i CR-2, które zostały ostatecznie przebudowane na wodnosamoloty, jako CR-3 w 1923 roku i CR-4 w 1924 roku. Zmodyfikowana wersja samolotu została zaprojektowana dla potrzeb United States Army Air Service i została nazwana R-6. Ostatnie dwa samoloty miały ulepszoną aerodynamikę i zewnętrzne chłodnice.

Curtiss-Wright CW-1 JuniorW
Curtiss-Wright CW-1 Junior

Curtiss-Wright CW-1 Junior – amerykański samolot turystyczny produkowany na początku lat 30. XX wieku, ulepszona wersja Curtiss-Wright CR-1 Skeeter. Junior był najpopularniejszym ultralekkim samolotem turystycznym w latach 1931-1932.

Curtiss-Wright CW-21W
Curtiss-Wright CW-21

Curtiss-Wright CW-21 Demon – amerykański samolot firmy Curtiss-Wright Corporation będący przykładem idei budowy taniego i lekkiego samolotu myśliwskiego gdzie bardzo dobre parametry lotu, prędkość i wznoszenie osiągano kosztem braku opancerzenia i samouszczelniających się zbiorników paliwa.

Curtiss Export HawkW
Curtiss Export Hawk

Curtiss Export Hawk II − eksportowa wersja samolotu Curtiss F11C Goshawk. Eksportowany do wielu krajów świata, m.in. Boliwii, Kolumbii, Tajlandii czy Turcji.

Curtiss JN-4W
Curtiss JN-4

Curtiss JN-4 – dwupłatowy samolot treningowy i bojowy produkowany podczas I wojny światowej przez firmę Curtiss z Hammondsport w Nowym Jorku, później Curtiss Aeroplane and Motor Company. Firma połączyła w nim najlepsze cechy modeli J i N, i w 1915 r. zaczęła produkować nowy samolot o oznaczeniu JN czyli „Jenny”. Samolot ten odznaczał się dobrą zwrotnością i posiadał miejsce dla dwóch pilotów. Wyprodukowano ok. 6813 samolotów tego typu w różnych wersjach i po zakończeniu I wojny światowej setki tych maszyn sprzedano dla lotnictwa cywilnego, gdzie używano ich aż do 1930 roku.

Kaczka GoupilaW
Kaczka Goupila

Kaczka Goupila – popularna nazwa nadana samolotowi zaprojektowanemu w 1883 przez Alexandra Goupila i zbudowanemu z niewielkimi zmianami w 1916 zakładach Curtissa. Samolot powstał na życzenie Glenna Curtissa, który planował go wykorzystać jako jednego z dowodów na unieważnienie patentów braci Wright. Nazwa samolotu „Kaczka Goupila” została mu nadana w późniejszym czasie, sam Goupil nie nazwał swojego projektu.

Curtiss Model LW
Curtiss Model L

Curtiss Model L – amerykański trzypłatowiec zaprojektowany i budowany przez Curtiss Aeroplane and Motor Company na początku XX wieku. Używany był jako samolot szkoleniowy w lotnictwie cywilnym, a także w siłach lotniczych United States Navy i United States Army.

Curtiss NC-4W
Curtiss NC-4

Curtiss NC-4 – amerykański wodnosamolot w układzie łodzi latającej, firmy Curtiss. Pierwsza maszyna cięższa od powietrza, która przeleciała nad Atlantykiem. W maju 1919 roku NC-4 pokonał w dziewiętnastodniowym locie z międzylądowaniami Ocean Atlantycki.

Curtiss No. 1W
Curtiss No. 1

Curtiss No. 1 – pierwszy samolot zbudowany i zaprojektowany przez Glena Curtissa w 1909, a zarazem pierwszy amerykański samolot zbudowany na zamówienie prywatnej organizacji. W 1909 samolot zdobył Scientific American Trophy pokonując trasę o długości 25 kilometrów. Tuż po ustanowieniu tego rekordu samolot uległ poważnemu wypadkowi, nie został naprawiony, a na jego podstawie zaprojektowano i zbudowano ulepszony Curtiss-Herring No. 1

Curtiss O-52W
Curtiss O-52

Curtiss O-52 Owl (Sowa) - amerykański samolot rozpoznawczy z 1938 roku. Używany przed i w trakcie II wojny światowej. Wyprodukowano 203 egzemplarze.

Curtiss P-36 HawkW
Curtiss P-36 Hawk

Curtiss P-36 Hawk – amerykański samolot myśliwski z okresu II wojny światowej. Szeroko eksportowany, znany był także pod nazwą eksportową Hawk 75 i brytyjską Mohawk.

Curtiss P-40 WarhawkW
Curtiss P-40 Warhawk

Curtiss P-40 Warhawk – amerykański samolot myśliwski z okresu drugiej wojny światowej.

Curtiss PN-1W
Curtiss PN-1

Curtiss PN-1 – amerykański myśliwiec nocny zaprojektowany dla United States Army Air Service (USAAS) w jednostce US Army Engineering Division i zbudowany w zakładach Curtissa w 1920. Był to pierwszy i jedyny samolot USAAC noszący oznaczenie „PN”. Z trzech zamówionych egzemplarzy zbudowano dwa pierwsze z czego tylko jeden być może został oblatany. Samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Curtiss SB2C HelldiverW
Curtiss SB2C Helldiver

Curtiss SB2C Helldiver – bombowiec nurkujący produkowany dla US Navy w czasie II wojny światowej, działający głównie z pokładów lotniskowców.

Curtiss SBC HelldiverW
Curtiss SBC Helldiver

Curtiss SBC Helldiver – amerykański dwupłatowy pokładowy bombowiec nurkujący z okresu II wojny światowej.

Curtiss SC SeahawkW
Curtiss SC Seahawk

Curtiss SC Seahawk („rybołów”) – amerykański zwiadowczy wodnosamolot pływakowy używany w końcowym okresie II wojny światowej przez lotnictwo US Navy jako następca Vought OS2U Kingfisher i nieudanego Curtiss SO3C Seamew.

Curtiss SO3C SeamewW
Curtiss SO3C Seamew

Curtiss SO3C Seamew – amerykański wodnosamolot pływakowy z okresu II wojny światowej zbudowany jako następca używanego przez US Navy samolotu zwiadowczego SOC Seagull. Samolot wszedł do służby w 1942 roku i okazał się konstrukcją raczej nieudaną z szeregiem problemów konstrukcyjnych, spowodowanych także przez silnik Ranger XV-770, który ukazał się niezwykle nieudaną konstrukcją. Ostatecznie Seamew został wycofany ze służby w 1944 roku. Jednym z największych problemów samolotu było to, iż część statecznika pionowego była przymocowana do owiewki tylnej kabiny i kiedy owiewka kabiny była otwarta samolot miał problemy ze statecznością.

Curtiss SOC SeagullW
Curtiss SOC Seagull

Curtiss SOC Seagull – jednosilnikowy, dwupłatowy, wodnosamolot rozpoznawczy używany przez US Navy w czasie II wojny światowej.

Curtiss-Wright X-19W
Curtiss-Wright X-19

Curtiss-Wright X-19 – eksperymentalny samolot typu VTOL. Był to górnopłat z dwiema parami skrzydeł. Na każde skrzydło montowane było 4 metrowe śmigło, które mogłyby zostać obrócone o 90 stopni, pozwalając startować i lądować jak śmigłowiec. Każda para śmigieł była napędzana silnikiem turbowałowym Avco Lycoming T55-L-5.

Curtiss XA-4W
Curtiss XA-4

Curtiss XA-4 – prototypowy amerykański samolot szturmowy używany przez United States Army Air Corp (USAAC) z okresu międzywojennego powstały w wyniku modyfikacji jednego z samolotów Curtiss A-3. Wyprodukowano tylko jeden egzemplarz, samolot nie wszedł do produkcji seryjnej.

Curtiss XBTCW
Curtiss XBTC

Curtiss XBTC – amerykański prototypowy pokładowy samolot bombowo-torpedowy opracowany na początku lat 40. XX wieku przez firmę Curtiss-Wright Corporation.

Curtiss-Wright XF-87 BlackhawkW
Curtiss-Wright XF-87 Blackhawk

Curtiss-Wright XF-87 Blackhawk – amerykański nocny myśliwiec, zdolny do operowania w każdych warunkach pogodowych, wybudowany w drugiej połowie lat 40. przez wytwórnie Curtiss-Wright Corporation. Po wybudowaniu dwóch prototypów cały program został anulowany, a zadania, jakie miał pełnić Blackhawk, powierzono maszynie Northrop F-89 Scorpion. Był to ostatni projekt wytwórni, która po jego zakończeniu sprzedała część lotniczą firmie North American Aviation.

Curtiss XP-31 SwiftW
Curtiss XP-31 Swift

Curtiss XP-31 Swift – prototypowy amerykański samolot myśliwski z okresu międzywojennego zaprojektowany w wytwórni Curtiss Aeroplane and Motor Company. W latach 30. maszyna wzięła udział w konkursie na nowy, jednopłatowy samolot myśliwski dla United States Army Air Corps (USAAC), w którym zwycięzcą została konstrukcja Boeing P-26 Peashooter.

Curtiss XP-46W
Curtiss XP-46

Curtiss XP-46 – prototypowy samolot myśliwski zaprojektowany w 1939 i zbudowany w 1941 w zakładach Curtiss Wright Corporation jako następca Curtiss P-40 Warhawk który, że pomimo dopiero wchodził do produkcji był już konstrukcją przestarzałą w porównaniu z ówczesnymi samolotami europejskimi.

Curtiss-Wright XP-55 AscenderW
Curtiss-Wright XP-55 Ascender

Curtiss-Wright XP-55 Ascender – amerykański, prototypowy myśliwiec przechwytujący zaprojektowany w Curtiss-Wright Corporation. Maszyna charakteryzowała się nietypową konstrukcją z przednim usterzeniem. Była to pierwsza maszyna Curtissa z przednim podparciem podwozia.

Curtiss XP-62W
Curtiss XP-62

Curtiss XP-62 – prototypowy myśliwiec zaprojektowany w zakładach Curtiss-Wright Corporation na zamówienie United States Army Air Corps (USAAC). XP-62 był największym jednosilnikowym samolotem amerykańskim zbudowanym w okresie II wojny światowej. Powstał tylko jeden prototyp.

Curtiss XP-71W
Curtiss XP-71

Curtiss XP-71 – projekt ciężkiego myśliwca eskortowego który powstał w zakładach Curtiss-Wright Corporation w 1941 roku. Projekt zainteresował dowództwo USAAF na tyle, że zamówiono dwa prototypy, jednak 26 lipca 1943 roku z powodu wątpliwości co do możliwości budowy czy praktycznego użycia tak dużej maszyny projekt skasowano jeszcze przed rozpoczęciem budowy prototypów.

Curtiss YA-10W
Curtiss YA-10

Curtiss YA-10 – wersja rozwojowa samolotu Curtiss A-8, wersją produkcyjną tego samolotu był w mało zmienionej formie Curtiss A-12 Shrike.