WAion – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Kantonie działający od 2018 roku. Marka należy do chińskiego koncernu GAC Group.
WAiways – chiński producent elektrycznych SUV-ów z siedzibą w Szanghaju działający od 2017 roku.
WArcfox – chiński producent elektrycznych mikrosamochodów i supersamochodów z siedzibą w Pekinie działający od 2017 roku. Marka należy do chińskiego koncernu BAIC Group.
WBeijing Automotive Industry Holding Co., Ltd. – chiński państwowy holding obejmujący kilka przedsiębiorstw przemysłu motoryzacyjnego, produkujących na potrzeby cywilne i wojskowe, z siedzibą w Pekinie. Popularnie zwany Beiqi (北汽) lub BAIC.
WBeijing – chiński producent samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Pekinie działający od 2020 roku. Marka należy do chińskiego koncernu BAIC Group.
WBestune – chiński producent samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Changchun działający od 2018 roku. Marka należy do chińskiego koncernu FAW Group.
WBordrin Motors – dawny chiński producent elektrycznych SUV-ów z siedzibą w Nankinie działający w latach 2016–2020.
WBorgward Group AG – chińsko-niemiecki producent SUV-ów i crossoverów z siedzibą w Stuttgarcie, działający od 2010 roku. Spółka należy do wnuka założyciela historycznej firmy Borgward, Christiana Borgwarda oraz chińskiego przedsiębiorstwa Ucar.
WBrilliance − chiński producent samochodów osobowych powstały w 1992 roku w Shenyang.
WBYD Auto – chińskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją samochodów osobowych i autobusów, w tym z napędem elektrycznym i hybrydowym, należące do koncernu BYD Company, wytwarzającego akumulatory elektryczne. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w Shenzhen, w prowincji Guangdong.
WByton – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Nankinie działający od 2016 roku.
WChery Automobile – producent samochodów w Chińskiej Republice Ludowej.
WDearcc – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Hangzhou działający od 2015 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Zhejiang Dianka Automobile Technology Co. Ltd.
Denza – chiński producent elektrycznych minivanów i SUV-ów z siedzibą w Shenzhen działający od 2010 roku. Marka należy do chińsko-niemieckiego joint-venture między koncernami BYD Auto i Daimler AG.
WDongfeng Motor Corporation – chińskie państwowe przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej, produkujące m.in. samochody osobowe, ciężarowe oraz autobusy.
WDorcen – chiński producent SUV-ów i elektrycznych mikrosamochodów z siedzibą w Changzhou działający od 2014 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Zotye Auto.
WEverus – chiński producent samochodów osobwych, a następnie elektrycznych crossoverów z siedzibą w Kantonie działający od 2008 roku. Marka należy do chińsko-japońskiego joint venture między koncernami GAC Group i Honda.
WGeely Automobile – chiński producent samochodów osobowych z siedzibą w Taizhou, w prowincji Zhejiang. Jest głównym oddziałem samochodowym koncernu Zhejiang Geely Holding Group.
WGeometry – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Hangzhou działający od 2019 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Geely Automobile.
Great Wall – chiński producent samochodów osobowych, mający swą siedzibę w Baoding. Przedsiębiorstwo sprzedaje swoje pojazdy na rynkach Środkowego i Dalekiego Wschodu,Afryki Północnej. Dnia 10.09.2009 r. firma ta uzyskała jako pierwsza z krajów „środka” homologację, która umożliwia sprzedaż samochodów w Europie, jest też największym producentem pick-upów w Chinach.
WHiPhi – chiński producent elektrycznych crossoverów z siedzibą w Szanghaju działający od 2017 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Human Horizons.
WHorki – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Yancheng działający od 2013 roku. Marka należy do chińsko-południowokoreańskiego joint-venture między koncernami Dongfeng Motor i Kia Corporation.
WHycan – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Kantonie działający od 2019 roku. Marka należy do chińskiego joint venture między koncernem GAC Group i startupem NIO Inc.
WKandi Technologies – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Jinhua działający od 2012 roku.
WLeapmotor – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych i sportowych z siedzibą w Hangzhou działający od 2017 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Zhejiang Lingpao Technology Co., Ltd.
MG – marka samochodu stworzona w 1924 r. przez brytyjskiego producenta o tej samej nazwie. W kwietniu 2005 r. zaprzestano produkcji samochodów MG po tym, jak jej właściciel, MG Rover ogłosił bankructwo. Na początku 2007 r. nowy właściciel marki, Nanjing Automobile Group wznowił produkcję w Chinach. W tym samym roku koncern Nanjing Automobile został przejęty przez koncern SAIC. Finalny montaż samochodów odbywa się również w dawnej fabryce MG Rover w Longbridge w Birmingham.
WNeta – chiński producent elektrycznych crossoverów z siedzibą w Jiaxing działający od 2014 roku. Marka należy do chińskiego przedsiębiorstwa Hozon Auto.
WNIO – chiński producent elektrycznych SUV-ów i samochodów sportowych z siedzibą w Szanghaju działający od 2014 roku.
WOra – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych i crossoverów z siedzibą w Baoding działający od 2018 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Great Wall Motors.
WPolestar – chińsko-szwedzki producent samochodów osobowych i sportowych z siedzibą w Göteborgu działający od 2017 roku. Podlega on bezpośrednio marce Volvo i wchodzi w skład koncernu Geely.
WQiantu Motor – chiński producent elektrycznych samochodów sportowych z siedzibą w Suzhou działający od 2015 roku. Marka należy do chińskiej spółki Beijing Great Wall Huaguan Automobile Technology Co., Ltd.
WRoewe – chiński producent samochodów należący do koncernu Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) od listopada 2006 roku produkuje modele na bazie kupionych technologii od upadłego MG Rover.
WSAIC General Motors Corporation Limited – spółka typu joint venture, założona w 1997 roku przez chińską spółkę SAIC Motor i amerykańskieGeneral Motors. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Szanghaju.
WSeres – amerykańsko-chiński producent elektrycznych crossoverów z siedzibą w Santa Clara działający od 2016 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group.
WSingulato Motors – chiński producent elektrycznych SUV-ów z siedzibą w Pekinie działający od 2014 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Zhiche Youxing Technology.
WSinogold – chiński producent elektrycznych minivanów z siedzibą w Pekinie działający od 2017 roku.
WSiTech – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych z siedzibą w Changchun działający od 2018 roku. Marka należy do chińskiego konernu FAW Group.
WWeltmeister – chiński producent elektrycznych SUV-ów z siedzibą w Szanghaju działający od 2015 roku. Marka należy do chińskiego koncernu WM Motor Technology Co Ltd.
SAIC-GM-Wuling Automobile – spółka typu joint venture, założona w 2002 roku przez koncerny General Motors i Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) oraz Wuling Automobile Company, zajmująca się produkcją minivanów i pick-upów, sprzedawanych pod marką Wuling. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Liuzhou w Chinach.
WXpeng – chiński producent elektrycznych samochodów osobowych i crossoverów z siedzibą w Kantonie działający od 2014 roku. Marka należy do chińskiego przedsiębiorstwa Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co Ltd.
WYudo Auto – chiński producent elektrycznych crossoverów z siedzibą w Putian działający od 2015 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Fujian Motors Group.
WZhidou – chiński producent elektrycznych mikrosamochodów z siedzibą w Hangzhou działający od 2015 roku. Marka należy do chińskiego koncernu Geely.
WZinoro – chiński producent elektrycznych i hybrydowych crossoverów z siedzibą w Liaoning działający od 2013 roku. Marka należy do chińsko-niemieckiego joint-venture między koncernami Brilliance i BMW.