
Samochód wyścigowy – samochód sportowy przygotowany do rywalizacji sportowej z konkurentami na specjalnie wydzielonych, zamkniętych torach wyścigowych. Samochody wyścigowe mogą osiągać duże prędkości, jednak najważniejszą ich cechą jest możliwość bardzo szybkiego pokonywania zakrętów dzięki specjalnej konstrukcji aerodynamicznej, łączącej w sobie spoilery i dyfuzory.

Ascari KZ1-R – wyścigowy supersamochód produkowany przez firmę Ascari Cars od 2005 r. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé. Następca modelu Ascari KZ1. Do napędu użyto jednostki V8 5,0 l DOHC 32v/4 zawory na cylinder, generującą moc maksymalną 520 KM przy 7250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 510 Nm przy 3500 obr./min. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6–biegową manualną skrzynię biegów. Prędkość maksymalna wynosi 321 km/h, przyspieszenie 0–100 km/h 3,3 s, zaś przyspieszenie 0–160 km/h 8,2 s. Samochód został zastąpiony przez model Ascari A10.
Aston Martin DBR9 – wyczynowa odmiana modelu Aston Martin DB9. Pierwszy raz została zaprezentowana 4 listopada 2004 roku w fabryce Astona Martina w Gaydon.

Chaparral 2J – samochód wyścigowy, skonstruowany przez Chaparral Cars i używany w serii Can-Am. Samochód wyróżniał się dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, między innymi układu wentylatorów przysysających pojazd do podłoża, i mimo braku poważniejszych sukcesów przeszedł do historii sportów motorowych.
Chevrolet Corvette C5-R – wyścigowe GT produkowane przez firmę Chevrolet, należącą do koncernu General Motors w latach 2000–2002. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Następca modelu Chevrolet Corvette C4. Do napędu użyto jednostki V8 7,0 l 90° OHV, 16v/2 zawory cylinder, generującą moc maksymalną 620 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 671 Nm przy 5600 obr/min. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Chevrolet Corvette C6.R. Osiągi nie są znane. Pojazd ten, wygrał w swojej klasie – GT1 w ALMS.
Dauer 962 Le Mans – jeden z najbardziej nietypowych supersamochodów dopuszczonych do ruchu ulicznego. Jest to również najszybszy samochód skonstruowany przez techników Porsche.

Ferrari 360 GTC – wyścigowy supersamochód produkowany przez firmę Ferrari w latach 2003–2004. Nie ma homologacji. Oparty jest na Ferrari 360 GT. Dostępny jako 2–drzwiowe coupé. Do napędu użyto jednostki V8 3,6 l DOHC 40v/5 zawory na cylinder, generującą moc maksymalną 445 KM przy 8750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 410 Nm przy 6500 obr./min. Moc przenoszona była na tylną oś poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Prędkość maksymalna jest dokładnie nieznana, zaś przyspieszenie 0–100 km/h 2,2 s. Samochód został zastąpiony przez model Ferrari FXX.

Ferrari 599XX – wyścigowy supersamochód skonstruowany w 2009 roku przez włoską markę Ferrari. Nie ma homologacji drogowej. Opublikowany został na Geneva Motor Show. Na tym modelu powstała konstrukcja pojazdu Ferrari 599 GTO. Bazuje na Ferrari 599 GTB Fiorano. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Do napędu użyto jednostki V12 6,0 l DOHC 48v (4v/cylinder), generującą moc maksymalną 730 KM. Dzięki spoilerom i dyfuzorom, przy 200 km/h auto dociskane jest z siłą równą masie 280 kg, a 300 km/h siła ta wzrasta do 630 kg. Zamotowano również 19-calowe felgi, na które założono niskoprofilowe opony, poprawiające wygląd samochodu. Prędkość maksymalna wynosi 345 km/h, zaś przyspieszenie 0-100 km/h 3,3 s. Maksymalna Moment obrotowy wynosi 683 Nm. Cena wynosi 1,1 mln €.

Ferrari FXX – ekstremalna wersja Ferrari Enzo, przeznaczona tylko na tory wyścigowe. Testy bolidu rozpoczęto pod koniec roku 2004. Nazwa FXX wzięła się z tego, że początkowo planowano produkcję jedynie dwudziestu aut, jednak wyprodukowano dwadzieścia dziewięć bolidów plus dwa dodatkowe egzemplarze dla Jeana Todta i Michaela Schumachera, które jako jedyne zostało pomalowane całkowicie na czarno. Na początku sprzedaży cena jednego modelu wynosiła 1,5 miliona euro.

Ford 999 – wyścigowy samochód osobowy wyprodukowany przez amerykańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Ford Motor Company w roku 1902. Samochód ten powstał jedynie w dwóch egzemplarzach.

Ford GT40 – supersamochód klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1964 — 1968.

Formulec EF01 – pierwszy w pełni elektryczny samochód wyścigowy. Powstał jako prototyp, skonstruowany przez Formulec.
Gumpert Apollo HHF Hybrid Concept Car – wyścigowy koncepcyjny supersamochód skonstruowany w 2008 roku przez niemiecką markę Gumpert. Nazwa „HHF” pochodzi od imienia i nazwiska projektanta – Heinza-Haralda Frentzena. Wymiary są nieznane. Waga wynosi 1300 kg. Osiągi nie są znane, lecz prędkość maksymalna z włączonym samym silnikiem elektrycznym wynosi 130 km/h. Do napędu użyto jednostki V8 3,3 l Bi-turbo DOHC 40v 90°, generującą moc maksymalną 530 KM oraz silnika elektrycznego, o nieznanej mocy. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Projekt powstał w styczniu 2008 r, zaś prototyp w maju 2008 r. Bez homologacji.

Honda HSV-010 GT – samochód wyścigowy zaprojektowany przez markę Honda do rywalizacji wyłącznie w japońskiej serii wyścigowej Super GT napędzane według przepisów serii Super GT silnikiem V8 o pojemności 3.4 l i mocy 500 KM.

Jaguar C-Type – samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1951–1953. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model D-Type.

Jaguar D-Type – samochód osobowy produkowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w latach 1954–1957. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Następca modelu C-Type. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model E-Type.
Jaguar XJ13 – sportowy samochód osobowy wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w jednym egzemplarzu w roku 1966. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika V12 o pojemności pięciu litrów. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów.

Jaguar XKSS – samochód osobowy wyprodukowany przez brytyjską firmę Jaguar Cars w roku 1957 w 16 egzemplarzach. Dostępny jako 2-drzwiowy roadster. Do napędu użyto silnika R6 o pojemności 3,4 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów.

Koenigsegg CCGT – supersamochód skonstruowany i produkowany w 2007 roku przez szwedzką markę Koenigsegg. Wagę pojazdu określa się na 1100 kg. Wymiary i osiągi nie są znane. Do napędu użyto jednostki V8 5,0 l 32V generującej moc maksymalną 608 KM. Typ nadwozia to 2-drzwiowe coupé. Silnik oparto na silniku modelu CCX. Z Koenigsegga CCX usunięto turbosprężarkę i powiększono silnik do pojemności 5,0 l. Spełnia on normy Automobile Club de l'Ouest i klasy GT1 w FIA.
Lotus T125, znany także jako Lotus Exos – samochód produkcji Lotus Cars, stylizowany na samochód Formuły 1, zaprezentowany w 2010, a produkowany w 2011 roku. Samochód jest napędzany silnikiem Cosworth 3,5 l o mocy 650 KM. W przeciwieństwie do samochodu Formuły 1 Lotus T125 został wyposażony w zwykły rozrusznik, w związku z czym do uruchomienia silnika nie są potrzebni mechanicy. Nadwozie monocoque wykonane zostało z włókien węglowych, a przedni i tylny spojler zostały wyprodukowane w zgodzie z regulaminem Formuły 1 na rok 2009. Układy: hamulcowy, wydechowy, kierowniczy oraz zawieszenie także zostały wykonane na wzór samochodu Formuły 1. Wyprodukowano 25 egzemplarzy modelu, a cena za sztukę to 650 000 funtów. Producent utrzymuje, że silnik jest w stanie osiągnąć bez remontu przebieg 4500 km. Z myślą o posiadaczach tego modelu powstała specjalna seria wyścigów, a szkoleniem ich umiejętności zajmą się m.in. Mika Häkkinen i Jarno Trulli

Maserati MC12 – supersamochód segmentu F produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004 - 2005.

Maserati MC12 – supersamochód segmentu F produkowany przez włoską markę Maserati w latach 2004 - 2005.

McLaren F1 GTR – supersamochód segmentu F produkowany przez brytyjską markę McLaren Automotive w latach 1995 - 1997.

McLaren F1 LM – supersamochód segmentu F produkowany przez brytyjską markę McLaren w latach 1996 - 1998.

Mercedes 35 PS – innowacyjny samochód z 1900 roku zaprojektowany przez Wilhelma Maybacha (1846–1929) i wyprodukowany przez Daimler-Motoren-Gesellschaft dla austriackiego przedsiębiorcy Emila Jellinka (1853–1918).

Mercedes Simplex – wyścigowy samochód osobowy produkowany przez niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Daimler-Motoren-Gesellschaft w roku 1902.

Mercedes-Benz 300 SLR – wyścigowe auto Mercedesa produkowane od 1955 roku.

Mercedes-Benz CLK GTR – powstały w 1997 roku samochód wyścigowy zaliczany do ówczesnej kategorii wyścigowej GT1. Jego twórcami byli konstruktorzy pracujący w dziale AMG, natomiast głównym przeznaczeniem pokonanie triumfującego w wyścigach samochodów GT Mclarena F1 GTR. Nazwa CLK-GTR nawiązuje do coupé klasy średniej Mercedesa – modelu CLK, jednak w rzeczywistości luźnych powiązań między tymi dwoma modelami można szukać jedynie w stylistyce karoserii. Poza tym CLK GTR to skonstruowany przede wszystkim do walki na torze pojazd, którego wersja drogowa miała wyłącznie spełniać obowiązek produkcji nałożony przez FIA.

Mercedes-Benz T80 − niemiecki samochód wyścigowy, wyprodukowany w 1939 roku w celu pobicia rekordu prędkości na lądzie. Planowana prędkość to 750 km/h. Z powodu wybuchu II wojny światowej próba bicia rekordu planowana na początek 1940 roku nie doszła do skutku. Obecnie eksponat stuttgarckiego muzeum Mercedes-Benz.

Nissan R390 GT1 – sportowy samochód osobowy produkowany przez japońską firmę Nissan w latach 1997-1998. Dostępny jako 2-drzwiowe coupé, wykorzystywany jako samochód wyścigowy. Do napędu użyto turbodoładowanego silnika V8 o pojemności 3,5 litra. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów.

Panoz Esperante GT-LM – samochód wyścigowy skonstruowany przez markę Panoz. Prędkością maksymalną dorównuje swojemu drogowemu odpowiednikowi, czyli Panozowi Esperante GTLM. Następcą został wyścigowa wersja Panoza Abruzzi. Do napędu użyto jednostki V8, generującą moc maksymalną 500 KM. Prędkość maksymalna wynosi 293 km/h.

Panoz Esperante GTR-1 – samochód wyścigowy skonstruowany i produkowany w latach 1997-2004 przez amerykańską markę Panoz. Prędkość maksymalna wynosi 329 km/h. Istnieje również hybrydowa wersja pojazdu, produkowana w 1998 r. Do napędu użyto jednostki V8, stworzoną przez Forda. Model nie ma homologacji drogowej. Osiągami zbliżony jest do F1. Następcą został Panoz LMP-1 Roadster-S.

Panoz LMP-1 Roadster-S – samochód wyścigowy skonstruowany i używany w latach 1999–2002 przez amerykańską markę Panoz. Pojazd ten, uczestniczył w wyścigowej klasie GT1 w FIA, najlepszej w tamtych latach. Powstał w kilku egzemplarzach. Projekt stworzył Andy Thorby. Do napędu użyto jednostki V8 6,0 l OHV 16v/2 zawory cylinder, skonstruowaną przez Élan Power Products, generującą moc maksymalną 620 KM przy 7200 obr./min. Koła stworzyło Michelin, ich wymiary wynoszą – (f) 33/65-18, (r) 37/71-18. Pojazd jest bez drzwi, ponieważ typ nadwozia to roadster. Maksymalny moment obrotowy wynosi 538 Nm przy 6500 obr./min. Napęd przenoszony jest na tylną oś poprzez 6-biegową sekwencyjną skrzynię biegów. Osiągi wersji LMP-1 Roadster-S są nieznane.
Peugeot 908 HDi FAP – prototypowy samochód wyścigowy przygotowany specjalnie do uczestnictwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Plymouth Superbird – samochód sportowy typu muscle car klasy wyższej produkowany pod amerykańska marką Plymouth w latach 1970 – 1972.

Porsche 911 GT1 – najbardziej radykalna odmiana modelu Porsche 911, produkowana w latach 1995-1999. Samochód był stworzony głównie do startów w wyścigach w kategorii GT1, jako konkurent pojazdów m.in. McLaren F1 GTR czy Mercedes-Benz CLK GTR.

Porsche 936 − samochód wyścigowy wprowadzony w roku 1976 przez Porsche jako następca modelu Porsche 908. Nazwa samochodu pochodzi od silnika zastosowanego w modelu, który stosowany był w Porsche 930 oraz od tego, że samochód miał brać udział w wyścigach Grupy 6.

Porsche 956 − prototyp Grupy C Mistrzostw Świata Samochodów Sportowych FIA, zbudowany przez firmę Porsche po raz pierwszy w 1982 roku. W 1984 roku został ulepszony i oznaczony jako Porsche 956B. Wycofany w 1985 roku, zastąpiony modelem Porsche 962.
Porsche 962 – samochód wyścigowy wyprodukowanym przez firmę Porsche w 1984 roku. Odniósł liczne sukcesy w wyścigach Le Mans. Jego wersją drogową, skonstruowaną przez Dauera jest pojazd, noszący nazwę Dauer Porsche 962 Le-Mans.

Škoda 120 S – limitowana seria sportowych samochodów produkowana na bazie podstawowego modelu Škoda 110 w latach 1971 - 1974.
Škoda 130 RS − sportowe coupé produkowane przez czechosłowackie wówczas zakłady Škoda w latach 1977 - 82

Škoda 1101 OHC − dwumiejscowy pojazd zbudowany przez Škodę w roku 1957 z myślą o udziale w rajdach. Samochód posiadał umieszczony z przodu zmodyfikowany rzędowy silnik Škody 440 o pojemności 1089 cm³ i mocy 70 kW przy 7700 obr./min typu DOHC z dwoma gaźnikami Jikov napędzający tylne koła, pozwalający rozpędzić pojazd do 210 km/h. Łącznie od roku 1957 do 1960 skonstruowano trzy odkryte pojazdy typu spider z karoserią wykonaną z laminatu i 2 w wersji coupé z aluminiową karoserią.Silnik: czterosuwowy, rzędowy z zaworami w układzie DOHC, benzynowy, gaźnikowy, chłodzony wodą Liczba cylindrów: 4 Pojemność skokowa: 1089 cm³ Średnica cylindra x skok tłoka: 68 mm x 75 mm Moc: 95 KM przy 7600-7700 obr./min Wymiary: Długość: 3880 mm Szerokość: 1430 mm Wysokość: 965-980 mm Rozstaw osi: 2200 mm Masa własna pojazdu: 550 - 620 kg Prędkość maksymalna: 190 - 226 km/h
Spark-Renault SRT_01E – elektryczny samochód wyścigowy zaprojektowany na sezon 2014/2015 Formuły E. Samochód jest wynikiem dziesięciomiesięcznej współpracy między Spark Racing Technologies, McLaren Electronic Systems, Williams Advanced Engineering, Dallarą i Renault.

Speed tape – rodzaj taśmy klejącej wykonanej najczęściej z aluminium oraz warstwy mocnego kleju. Jest używana do tymczasowych napraw samolotów oraz samochodów wyścigowych. Wyglądem zbliżona do zwykłej taśmy klejącej, z którą jest często mylona.

ZiŁ-112S – wyścigowy samochód osobowy wyprodukowany przez radzieckie zakłady ZiŁ w 1961 roku. Stanowił następcę linii samochodów ZiS/Ził-112 i był ostatnim samochodem wyścigowym tych zakładów.