Autosan Eurolider 15LEW
Autosan Eurolider 15LE

Autosan Eurolider 15LE – niskowejściowy autobus międzymiastowy produkowany seryjnie od 2010 roku, przez zakłady Autosan w Sanoku. Należy do modułowej rodziny A12 Eurolider.

Autosan Sancity 18LFW
Autosan Sancity 18LF

Autosan Sancity 18LF – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski klasy mega, wyprodukowany w 2010 roku przez firmę Autosan z Sanoka. Był to pierwszy model autobusu przegubowego wyprodukowany przez sanockie przedsiębiorstwo.

Büssing GZ18DW
Büssing GZ18D

Büssing GZ18D – niemiecki wysokopodłogowy autobus przegubowy produkowany przez niemiecką firmę Büssing w ilości ośmiu sztuk przy współpracy z austriacką firmą Gräf & Stift w 1977 roku. Wszystkie osiem sztuk tego pojazdu było eksploatowane w austriackim Klagenfurcie w latach 1977–1989. Jeden egzemplarz o numerze 32 tego typu został zachowany w 2019 roku przez stowarzyszenie miłośników autobusów z Klagenfurtu.

DAB 1800BW
DAB 1800B

DAB 1800B – autobus miejski, produkowany w latach 80. i 90. przez duńską firmę DAB w Silkeborg. Powstawały w odmianach DAB 7-1800B oraz DAB 12-1800B.

Ikarus 280W
Ikarus 280

Ikarus 280 – węgierski autobus przegubowy z fabryki Ikarusa. Na początku lat 90. montowane były w Mikołowie-Jamnie, MZA Warszawa i MPK Częstochowa, a na plac przeładunkowy Sosnowiec Południowy dostarczano gotowe karoserie z Węgier.

Ikarus 281W
Ikarus 281

Ikarus 281 – 16,5-metrowy węgierski autobus przegubowy produkowany przez przedsiębiorstwo Ikarus. Model ten stanowi odmianę autobusu Ikarus 280 dostosowaną do eksploatacji w krajach, w których obowiązuje ruch lewostronny. Do napędu tego modelu zastosowano 6-cylindrowy silnik wysokoprężny Raba-MAN D2156 HM6U o pojemności skokowej 10350 cm3, mocy maksymalnej 142 kW i maksymalnym momencie obrotowym 696 Nm przy 1300 obr./min lub Raba-MAN D2356 HM6U o pojemności 10690 cm3, mocy 162 kW i momencie obrotowym wynoszącym 765 Nm. Jednostka napędowa została zblokowana z 2-biegową automatyczną skrzynią biegów Praga 2M70 produkcji czechosłowackiej. Ikarus 281 eksportowany był do niektórych państw afrykańskich oraz Nowej Zelandii.

Ikarus 284W
Ikarus 284

Ikarus 284 – węgierski średniopodłogowy autobus przegubowy, produkowany w niewielkiej liczbie egzemplarzy w latach 1984–1986 przez firmę Ikarus.

Ikarus 417W
Ikarus 417

Ikarus 417 – węgierski autobus z fabryki Ikarusa. Ma obniżoną podłogę na całej długości. Jest przegubową wersją Ikarusa 411. Wyprodukowano tylko 33 sztuk. Trafiły one do Niemiec, Czech, Polski oraz na Węgry. W 2013r. w Polsce eksploatowane są jedynie przez MPK Wrocław.

Ikarus 435W
Ikarus 435

Ikarus 435 – węgierski autobus średniopodłogowy. Autobus w 1998 r. przeszedł modernizację jak i modele 415 i 417.

Ikarus-Zemun IK160PW
Ikarus-Zemun IK160P

Ikarus-Zemun IK 160P – wysokopodłogowy, przegubowy autobus podmiejski, lokalny i miejski, montowany w latach 1982–1991 przez polską firmę Jelcz na bazie podwozi i nadwozi jugosłowiańskiego przedsiębiorstwa Ikarus-Zemun. Powstało około 880 egzemplarzy. Podczas eksploatacji ze względu na spadek liczby przewożonych pasażerów część autobusów tego typu została pozbawiona doczep.

Irisbus Citelis 18 CNGW
Irisbus Citelis 18 CNG

Irisbus Citelis 18 CNG – francuski autobus przegubowy, napędzany sprężonym gazem ziemnym CNG. Stanowi odmianę modelu Irisbus Citelis 18 napędzanego klasycznym silnikiem Diesla.

Irizar i2eW
Irizar i2e

Irizar i2e – niskopodłogowy miejski autobus elektryczny produkowany od 2014 r. przez hiszpańskiego producenta Irizar w Adunie w Kraju Basków.

Jelcz 021W
Jelcz 021

Jelcz 021 – przegubowy autobus miejski produkowany w seryjnie latach 1967–1979 przez polską firmę Jelcz w Jelczu koło Oławy.

Jelcz M181W
Jelcz M181

Jelcz M181 – osiemnastometrowy, niskowejściowy autobus przegubowy klasy mega produkowany w latach 1996-2007 w firmie Z.S. Jelcz S.A. w Jelczu-Laskowicach.

Jelcz M181MW
Jelcz M181M

Jelcz M181M – autobus miejski produkowany w latach 1997-2000 przez firmę Jelcz.

Jelcz M181MBW
Jelcz M181MB

Jelcz M181MB – autobus miejski produkowany w latach 1996—2008 przez polskie przedsiębiorstwo Jelcz.

MAN Lion’s City GW
MAN Lion’s City G

MAN Lion’s City G – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany od 2004 roku przez niemiecki koncern MAN w Salzgitter i w Polsce, w fabryce w Starachowicach a niegdyś także w Sadach koło Poznania – MAN Bus. Nazwa typu uzależniona jest od mocy, jaką charakteryzuje się zastosowany w pojeździe silnik i tak odpowiednio występują: NG313, NG323, NG353 i NG363.

MAN Lion’s City GXLW
MAN Lion’s City GXL

MAN Lion’s City GXL – czteroosiowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN w Sadach koło Poznania.

MAN Lion’s City LLW
MAN Lion’s City LL

MAN Lion’s City LL – niskopodłogowy, trzyosiowy autobus miejski klasy mega, produkowany przez filię niemieckiej firmy MAN w Sadach koło Poznania – MAN STAR Trucks & Busses a następnie MAN Bus.

MAN Lion’s Classic GW
MAN Lion’s Classic G

MAN Lion’s Classic G – przegubowy autobus miejski, produkowany w latach 2000-2005 przez niemiecką firmę MAN AG.

MAN NG 313W
MAN NG 313

MAN NG 313 (A23) – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany w latach 1998-2004 przez niemiecką firmę MAN. Był również produkowany w zakładzie MAN STAR Trucks & Busses w Sadach koło Poznania. W 2004 r. wprowadzono na rynek zmodernizowaną wersję, której podstawowy typ – zgodnie z nową nomenklaturą nazwano NG313 MAN Lion’s City G.

MAN NG xx2W
MAN NG xx2

MAN NG xx2 – seria przegubowych autobusów miejskich produkowanych w latach 1990–2000 w fabrykach MAN w Salzgitter i w podpoznańskich Sadach.Oznaczenie autobusuNG - przegubowy autobus niskowejściowy xx - oznacza dwie pierwsze liczby mocy silnika w koniach mechanicznych, np. MAN NG 272 - około 270 KM 2 - druga generacja autobusów MAN

MAN NL 313-15W
MAN NL 313-15

MAN NL 313-15 – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę MAN.

MAN SG xx2W
MAN SG xx2

MAN SG xx2 – seria autobusów miejskich, produkowanych przez niemiecką firmę MAN. Jest przegubowym odpowiednikiem modelu SL 202.

MAZ 105W
MAZ 105

MAZ 105 − średniopodłogowy miejski autobus przegubowy produkowany od 1997 roku przez zakłady MAZ w Mińsku na Białorusi.

MAZ 205W
MAZ 205

MAZ 205 – niskopodłogowy autobus miejski z silnikiem stojącym umieszczonym pomiędzy 1 a 2 osią. Autobusy tego typu są obecnie eksploatowane przez Kłosok Żory i Aska Żory. Istnieje jego pięciodrzwiowa wersja, MAZ 215 eksploatowana w Polsce przez PKM Tychy.

Mercedes-Benz CapaCityW
Mercedes-Benz CapaCity

Mercedes-Benz O530GL CapaCity – przegubowy autobus miejski, produkowany od 2007 roku przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O305GW
Mercedes-Benz O305G

Mercedes-Benz O305G – autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O405GW
Mercedes-Benz O405G

Mercedes-Benz O405G – średniopodłogowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O405GNW
Mercedes-Benz O405GN

Mercedes-Benz O405GN – niskowejściowy autobus miejski, produkowany przez niemiecką firmę Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz O405GN2W
Mercedes-Benz O405GN2

Mercedes-Benz O405GN2 – przegubowy autobus miejski produkowany w latach 1994-2001 przez firmę Mercedes-Benz.

Neoplan JumbocruiserW
Neoplan Jumbocruiser

Neoplan Jumbocruiser – dwupokładowy dwuczłonowy autobus turystyczny klasy mega produkowany w latach 1973–1993 przez firmę Neoplan w Niemczech. Znalazł się w Księdze rekordów Guinnessa jako największy autobus na świecie.

Neoplan N4020W
Neoplan N4020

Neoplan N4020, Neoplan N4020NF, Neoplan N4020td − niskowejściowy autobus miejski, produkowany w latach 1993-1999 przez fabryki firmy Gottlob Auwärter GmbH & Co. oraz zakłady licencyjne.

Neoplan N4021W
Neoplan N4021

Neoplan N4021 − miejski niskopodłogowy lub niskowejściowy autobus przegubowy, produkowany przez fabryki firmy Gottlob Auwärter GmbH & Co. oraz zakłady licencyjne.

Renault PR180W
Renault PR180

Renault PR 180, to autobus miejski, produkowany w latach 1981-1994 przez firmę Renault. Stanowi przegubowa odmianę modelu Renault PR100.

Scania CitywideW
Scania Citywide

Scania Citywide – rodzina niskopodłogowych i niskowejściowych autobusów miejskich i podmiejskich produkowana od 2012 r. przez szwedzkie przedsiębiorstwo Scania AB w Słupsku w Polsce.

Scania CN94UAW
Scania CN94UA

Scania CN94UA – miejski autobus przegubowy produkowany przez koncern Scania w Słupsku. Do jego napędu używano silnika Scania DC9.03 i skrzyni biegów ZF 4 HP 592.

Scania CN113ALBW
Scania CN113ALB

Scania CN113ALB – autobus miejski przegubowy produkowany przez firmę Scania w Słupsku w zakładzie Scania-Kapena S.A. Do 5 lutego 2015 w Krakowie były jeszcze eksploatowane dwa egzemplarze o numerach taborowych PE095 i PE100. Jeden ze nich został zezłomowany, a drugi pozostawiony jako eksponat.

Scania TouringW
Scania Touring

Scania Touring HD – wysokopokładowy autokar turystyczny zaprezentowany w 2009 i produkowany w Suzhou oraz Antwerpii przez szwedzki koncern Scania w kooperacji z chińskim producentem Higer.

Solaris Urbino 15W
Solaris Urbino 15

Solaris Urbino 15 – niskopodłogowy autobus miejski klasy mega z rodziny Solaris Urbino produkowany w latach 2000–2018 przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania.

Solaris Urbino 18W
Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18 – niskopodłogowy autobus przegubowy klasy mega z rodziny Solaris Urbino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Jest drugim najliczniej sprzedanym modelem marki Solaris.

Solaris Urbino 18 electricW
Solaris Urbino 18 electric

Solaris Urbino 18 electric – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski o napędzie elektrycznym produkowany od 2014 r. przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Należy do rodziny autobusów miejskich Solaris Urbino i jest rozwinięciem krótszych modeli elektrycznych autobusów miejskich producenta – Urbino 8,9 LE electric i Urbino 12 electric.

Solaris Urbino 18 hybridW
Solaris Urbino 18 hybrid

Solaris Urbino 18 hybrid – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski z napędem hybrydowym produkowany od 2006 r. przez polskie przedsiębiorstwo Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania. Autobus konstrukcyjnie należy do rodziny autobusów miejskich Solaris Urbino i jest oparty na III oraz IV generacji modelu napędzanego silnikiem wysokoprężnym Solaris Urbino 18. Autobus był pierwszym w Europie seryjnie produkowanym autobusem miejskim z napędem hybrydowym.

Solbus Solcity 18W
Solbus Solcity 18

Solbus Solcity 18, Solbus Solcity 18 LNG – niskopodłogowy przegubowy autobus miejski z rodziny SM produkowany od końca 2009 roku przez Fabrykę Autobusów "Solbus" z Solca Kujawskiego. Może być napędzany silnikami zasilanymi olejem napędowym lub gazem LNG. Ma kod fabryczny SM18, który jest czasem traktowany jak nazwa modelu lub jej część.

Van Hool AltanoW
Van Hool Altano

Van Hool Altano – rodzina podwyższonych wysokopokładowych autokarów turystycznych produkowana od 1995 roku przez belgijskie przedsiębiorstwo Van Hool w Lier.

VDL CiteaW
VDL Citea

VDL Citea – seria niskopodłogowych i niskowejściowych autobusów miejskich i regionalnych produkowanych od 2007 r. przez holenderskie przedsiębiorstwo VDL Bus & Coach w Heerenveen i belgijskim Roeselare.

Volvo 7000AW
Volvo 7000A

Volvo 7000A – niskopodłogowy autobus miejski, produkowany w latach 1998-2003 przez szwedzką firmę Volvo. Model ten powstawał również w latach 1999-2003 w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu.

Volvo 7700AW
Volvo 7700A

Volvo 7700A – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski, produkowany od 2003 roku przez szwedzką firmę Volvo. Powstaje w fabryce Volvo we Wrocławiu. Produkowana jest również odmiana napędzana gazem CNG – Volvo 7700A CNG.

Volvo B10LAW
Volvo B10LA

Volvo B10LA – niskopodłogowy autobus miejski, produkowany w latach 1996-2000 przez szwedzką firmę Volvo.

Volvo B10MW
Volvo B10M

Volvo B10M – wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI z turbodoładowanym silnikiem podpodłogowym umieszczonym pomiędzy osiami produkowany przez szwedzką firmę Volvo AB w latach 1978–2003. Jest następcą modelu B58 produkowanego w latach 1966–1982.