
Aixam-Mega S.A. – francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne specjalizujące się w produkcji mikrosamochodów.

Alpine – francuski producent samochodów sportowych z siedzibą w Dieppe działający w latach 1955–1995 oraz ponownie od 2017 roku. Wchodzi on w skład sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi.

Amilcar – byłe francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody.
Automobiles Grégoire – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody. Początkowo nazywała się "Grégoire et Cie", gdyż została założona przez dwóch wspólników: inżyniera Pierre`a Josepha Grégoire oraz Louisa Soncina. Soncin posiadał doświadczenie w produkcji aut. Firmował serię aut Soncin z 1901 roku, zakładów "Emile Ouzou & Cie" w Paryżu. Na przełomie 1902 i 1903 Soncin sprzedał udziały Grégoiremu, który rozpoczął montaż aut pod swoim nazwiskiem. Dla powiększenia kapitału przekształcił przedsiębiorstwo w spółkę akcyjną pod firmą "Société Anonyme des Automobiles Grégoire".
Automobiles René Bonnet – francuskie przedsiębiorstwo montujące samochody wyścigowe i prototypy.

Auverland SA – francuskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się produkcją samochodów terenowych, w tym przeznaczonych dla wojska. Siedziba przedsiębiorstwa mieściła się w Saint-Germain-Laval, w departamencie Loara.

Avions Voisin – marka nowoczesnych, luksusowych, francuskich samochodów osobowych konstrukcji Gabriela Voisina, wytwarzanych w latach 1919-1939.

Berliet – nieistniejący francuski producent samochodów osobowych, ciężarowych i innych pojazdów użytkowych z Venissieux.
Bignan – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, założone przez Jacques'a Bignana.

Brasier – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe i wyścigowe przed II wojną światową.

Bugatti – francuski producent samochodów sportowych i wyścigowych z siedzibą w Molsheim działający w latach 1910–1956, 1991-1995 oraz ponownie od 2005 roku.
Chatenet Automobiles – francuski producent mikrosamochodów. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Pierre-Buffiere.

Chenard-Walcker – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody. Największy rozwój firmy nastąpił na początku lat dwudziestych, gdy wygrała prestiżowy wyścig 24h Le Mans. W swoich modelach stosowała charakterystyczny, zakrąglony wygląd chłodnicy. Potem skoncentrowano się na pojazdach użytkowych. Na przełomie lat czterdziestych i pięćdziesiątych zakłady zostały przejęte przez firmę Peugeot.

Citroën – francuski producent samochodów osobowych, sportowych, rajdowych i dostawczych z siedzibą w Paryżu działający od 1919 roku. Wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis.
Clément-Bayard – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody.
Cottereau – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, założone przez kierowcę wyścigowego Louisa Cottereau. Pierwszy model zmontowano w 1989 - chłodzony powietrzem i silnikiem dwucylindrowym. Później wytwarzano samochody z silnikami dwu-, trzy-, cztero- i sześciocylindrowymi. Były to modele 3,5 CV, 5 CV, 8 CV, 9 CV, 10 CV, 12/14 CV, 20 CV oraz 22/26 CV z 1908 roku o pojemności 4200 cm³. Około 1914 roku przedsiębiorstwo zostało przekształcone w Constructions Industrielles Dijonaises.

Dangel – francuskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej zajmujące się modyfikacją samochodów Citroën i Peugeot na pojazdy z napędem 4x4.

Darracq – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, istniejące przed II wojną światową..

De Dietrich – francuskie przedsiębiorstwo przemysłowe.

De Dion-Bouton – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody.
De La Chapelle – francuski producent samochodów. Przedsiębiorstwo produkuje repliki dawnych samochodów Bugatti, samodzielnie opracowane samochody typu roadster i minivany oraz zmniejszone repliki samochodów dla dzieci.

Delage – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody sportowe oraz wyższej klasy średniej. Największy rozwój firmy nastąpił w latach dwudziestych, kiedy auta tej marki nadawały ton modzie motoryzacyjnej dzięki wysokim osiągom i eleganckim karoseriom. Zakłady podupadły w czasie Wielkiego Kryzysu i w 1935 roku zostały kupione przez Delahaye. Marka Delage została jednak utrzymana do 1953 roku.

Delahaye – francuskie przedsiębiorstwe istniejące od 1895 do 1954 r. Produkowało luksusowe i sportowe samochody, jak również pojazdy użytkowe i ciężarowe.

Delaunay-Belleville – francuskie przedsiębiorstwo produkujące luksusowe samochody, głównie przed I wojną światową. Znane było dzięki stosowaniu charakterystycznej okrągłej obudowy chłodnicy.
Deutsch-Bonnet – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody sportowe.

DS Automobiles – francuski producent samochodów osobowych i SUV-ów z siedzibą w Paryżu działający od 2014 roku. Wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis.

Facel Vega – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody luksusowe w latach 50. i 60. XX wieku.

Gordini – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, założone przez znanego konstruktora Amédée Gordini.
Grégoire – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, założone po II wojnie światowej przez Jeana-Alberta Grégoire`a.
Heuliez – francuskie przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem i produkcją samochodów osobowych dla koncernu PSA oraz Opla. Dodatkowo Heuliez produkuje pojazdy z napędem elektrycznym.
Hinstin – francuskie przedsiębiorstwo produkujące małe samochody sportowe.

Hotchkiss – francuska firma zbrojeniowa i motoryzacyjna.
Hotchkiss-Grégoire – marka francuskich aut firmy Hotchkiss, które bazowały na modelu Grégoire R zaprojektowanego przez francuskiego konstruktora Jeana-Alberta Grégoire, gdy wytwarzał auta sygnowane swoim nazwiskiem: Grégoire.
Le Zèbre – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody. Firma zasłynęła dzięki wypuszczeniu na rynek w latach 1909 - 1912 dwóch modeli: 5 CV z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 600 cm³ oraz większego z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 785 cm³ i 942cm³, które cieszyły się dużym powodzeniem i były produkowane do 1914 roku. Po I wojnie światowej zaproponowano klientom model D o pojemności 2 litrów. Eksperymentowano także z silnikiem Diesla, ale bez sukcesów.

Leyat – francuskie przedsiębiorstwo branży motoryzacyjnej, której założycielem był Marcel Leyat, znane głównie dzięki wyprodukowaniu pojazdu Leyat Hélica.

Ligier – francuska firma motoryzacyjna założona w 1968 roku przez kierowcę wyścigowego Guya Ligiera, który posiadał bogatą historię startów, między innymi w 24 godzinnym wyścigu Le Mans. Siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Magny-Cours.

Lorraine-Dietrich – francuska marka samochodów, istniejąca w latach 1908 - 1934. Powstała, gdy firma Société Lorraine des Anciens Etablissements De Dietrich & Cie przejęła od przedsiębiorstwa De Dietrich wytwarzanie samochodów. Od 1928 auta zwane były jako "Lorraine" bez członu "Dietrich". Zaliczane były do aut wyższej klasy wytwarzanych w niewielkich seriach. Często też brały udział w zawodach sportowych.
Matford – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody. Była to firma-córka założona przez koncern Forda, po przejęciu w 1934 roku zakładów Mathis. Były to przerobione modele Forda V8, które w tym samym czasie były wytwarzane w Niemczech i Anglii. Głównym modelem był Matford Alsace V8. W 1939 roku markę zlikwidowano, gdy koncern Forda otworzył spółkę Ford Société Anonyme Française.
Mathis – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe i użytkowe przed II wojną światową.
Messier – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody wyższej klasy przed II wojną światową.

Microcar S.A.S – francuska firma motoryzacyjna specjalizująca się w produkcji mikrosamochodów.
Mors – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody wyścigowe oraz eleganckie auta wyższej klasy.

Panhard – założone w 1891 roku francuskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne i zbrojeniowe.
Paris-Rhône – francuskie przedsiębiorstwo produkujące małe samochody osobowe o napędzie elektrycznym. Swoją działalność rozpoczęło w czasie II wojny światowej montując małe, trójkołowe samochody elektryczne, gdy na rynku brakowało benzyny. Produkcję utrzymano także w czasach powojennych, by zakończyć ją w 1950 roku.

Peugeot – francuski producent samochodów osobowych i dostawczych, a także rowerów, motocykli i skuterów z siedzibą w Sochaux działający od 1810 roku. Wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis.

Renault – francuski producent samochodów założony w 1899 roku, będący zarazem jedną z najstarszych firm samochodowych. Lider pod względem globalnej sprzedaży aut oraz drugi na świecie producent samochodów. Koncern zatrudnia 130 tys. pracowników na całym świecie, z czego 63 tys. we Francji, jednak jedynie około 20% produkcji realizuje we Francji. Odsetek ten jest nieco wyższy w przypadku silników (29%).

Rovin – francuskie przedsiębiorstwo produkujące małe samochody osobowe krótko po II wojnie światowej.
Société SECMA – francuska firma specjalizująca się w produkcji: quadów, buggy i mikrosamochodów. Siedziba przedsiębiorstwa znajduje się w miejscowości Aniche.

Simpa JDM S.A. – francuska firma motoryzacyjna produkująca mikrosamochody. Siedzibą przedsiębiorstwa jest Avrillé.
Sizaire Frères – francuskie przedsiębiorstwo produkujące samochody, założone przez braci Sizaire po zamknięciu firmy Sizaire-Naudin. Równolegle montowano luksusowe modele na rynek angielski pod marką Sizaire-Berwick. Po zamknięciu zakładu we Francji, Georges Sizaire rozpoczął w Belgii montaż modeli Belga Rise, początkowo jako "Sizaire Belge". Bracia Sizaire byli znani ze stosowania w montowanych przez siebie autach silników systemu Knighta.
Sizaire-Naudin – francuskie przedsiębiorstwo produkujące małe sportowe samochody przed II wojną światową.

SOMACOA – działająca w latach 1962–1981 fabryka w Antananarywie montująca samochody.

Talbot – marka samochodów produkowanych we Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
Talbot-Darracq – marka francuskich samochodów wyższej klasy średniej o sportowym zacięciu produkowanych przez połączone firmy Talbot i Darracq. Jedynym modelem tej marki był model V8 z silnikiem o pojemności 4595 cm³ i mocy 60 KM. Po wejściu do spółki angielskich zakładów Sunbeam i powstaniu przedsiębiorstwa Sunbeam-Talbot-Darracq (STD) zaprzestawano jej używania. Co prawda na krótko w 1938 roku była stosowana do oznaczania dwóch modeli T150 Teardrop oraz T23.

Talbot-Lago – nieistniejący już francuski producent samochodów i konstruktor Formuły 1.
Venturi – przedsiębiorstwo produkujące samochody sportowe i elektryczne mające swoją siedzibę w Monako. Dawniej przedsiębiorstwo mieściło się w Cholet i Couëron we Francji.