
Analiza kosztów i korzyści – złożona metoda oceny efektywności inwestycji i projektów biorąca pod uwagę całość przewidywanych korzyści i kosztów, w tym elementy ilościowe i jakościowe, pozwalająca na określenie stopnia efektywności inwestycji w złożonym otoczeniu.

Burn down chart – graficzne przedstawienie pozostałych do wykonania w projekcie prac względem czasu. Wykres pokazuje także szacowany czas pracy do zakończenia projektu. Wykresy burn down chart często wykorzystuje się przy programowaniu zwinnym, takim jak scrum.

Diagram Gantta – graf stosowany głównie w zarządzaniu projektami. Uwzględnia się w nim podział projektu na poszczególne zadania, oraz rozplanowanie ich w czasie.

Kluczowe wskaźniki efektywności, kluczowe mierniki dokonań – finansowe i niefinansowe wskaźniki stosowane jako mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów organizacji.

Lista kontrolna, wykaz kontrolnywykaz czynności przygotowywany dla skomplikowanych zadań w celu zapewnienia właściwej (optymalnej) kolejności i niepominięcia żadnego istotnego etapu postępowania. wykaz czynności kontrolnych dla porównania stanu istniejącego ze stanem wzorcowym, opisanym tą listą, często z oceną stopnia zgodności

Metoda wartości wypracowanej – metoda pozwalająca na kontrolę postępu realizacji projektu w wymiarze zakresu, kosztu i czasu. Metoda nie pozwala na pomiar jakości produktów projektu.

Na parametry projektu składają się: zakres projektu, koszt projektu i czas projektu. Parametry projektu określa się czasami mianem „magicznego trójkąta”.

Sześć Sigma – metoda zarządzania jakością wprowadzona w Motoroli w połowie lat 80. przez Boba Galvina oraz Billa Smitha. Za to osiągnięcie w 1988 Motorola otrzymała Amerykańską Nagrodę Jakości im. M. Baldrige’a. Obecnie metoda ta używana jest w koncernach takich jak GE, 3M, Honeywell, Rockwell Automation, Alstom, Raytheon, HP, Philips, ABB, TRW Automotive i Microsoft. W 2000 roku Fort Wayne w Indianie został pierwszym miastem używającym Sześć Sigma do zarządzania miastem.

Pakiet biurowy Zoho – pakiet biurowy obejmujący edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, Wiki, CRM, bazy danych, narzędzia służące do tworzenia prezentacji, zapisywania notatek, zarządzania projektami, fakturowania oraz realizacji innych zadań. Jako, że aplikacje Zoho działają w oparciu o sieć internetową, wszystkie funkcjonują niezależnie od systemu operacyjnego komputera.